Από τα “βύσματα” στην ψηφιακή εποχή. Πώς βγήκε στον στρατό η φράση “έχω βύσμα” και ο ιδιοκτήτης γραφείου κηδειών που άλλαξε την ιστορία της τηλεφωνίας (βίντεο)

Από τα “βύσματα” στην ψηφιακή εποχή. Πώς βγήκε στον στρατό η φράση “έχω βύσμα” και ο ιδιοκτήτης γραφείου κηδειών που άλλαξε την ιστορία της τηλεφωνίας (βίντεο)
Το 1876 ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ ανακάλυψε το τηλέφωνο. Την ίδια χρονιά δημιουργήθηκε το πρώτο χειροκίνητο τηλεφωνικό κέντρο, γνωστό ως μεταλλάκτης, το οποίο λειτουργούσε μέσω της τηλεφωνήτριας.

Ο καλών έστρεφε μία μικρή μανιβέλα που υπήρχε στη συσκευή και τότε η τηλεφωνήτρια έβαζε ένα συγκεκριμένο βύσμα στη γραμμή και δεχόταν την κλήση.

Στη συνέχεια έβαζε ένα άλλο βύσμα στην άλλη γραμμή και τον συνέδεε με τον καλούντα.

Το βύσμα έπαιζε τον σημαντικότερο ρόλο στην επίτευξη τηλεφωνικής επικοινωνίας, γι’ αυτό και στον στρατό χρησιμοποιούσαν τη λέξη “βύσμα” για όποιον είχε περισσότερα προνόμια και διασυνδέσεις από τους άλλους.

Τα χειροκίνητα τηλεφωνικά κέντρα εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα το 1896. Ο πρώτος μεταλλάκτης τοποθετήθηκε στο Κεντρικό Τηλεγραφείο της Αθήνας στην οδό Αμερικής και είχε δύο πίνακες χωρητικότητας 60 συνδρομητών, ενώ ο δεύτερος τοποθετήθηκε στο Κεντρικό Ταχυδρομείο Πειραιά.

Τέλη του 190ου αιώνα ένας ιδιοκτήτης γραφείου κηδειών, ο Άλμον Μπράουν Στράουτζερ, εφηύρε το πρώτο αυτόματο τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο εγκαταστάθηκε στο Λαπόρτ της Ιντιάνας το 1892.

Ο Στράουτζερ ήθελε να απαλλαγεί από τις τηλεφωνήτριες, καθώς πίστευε ότι ένα από τα κορίτσια του έπαιρνε τις δουλειές και τις έστελνε στον αντίζηλο του.

Για τον λόγο αυτό δημιούργησε μια συσκευή αυτόματης επιλογής έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να καλούν απευθείας, δίχως να χρειάζεται η διαμεσολάβηση των τηλεφωνητριών. Το πρώτο μοντέλο κατασκευάστηκε με μολύβια και καρφίτσες μέσα στο κουτί ενός πουκάμισου του.

Λιγο αργότερα κατασκεύασε έναν αυτόματο διακόπτη ο οποίος συνέδεε τις κλήσεις με ηλεκτρομαγνητικούς παλμούς και στη συνέχεια δημιούργησε το τηλέφωνο με καντράν.

Οι διαφημίσεις το παρουσίασαν ως το τηλεφωνικό κέντρο «χωρίς κοπέλες, χωρίς καβγάδες, χωρίς δυσλειτουργίες και αναμονές» και σύντομα άρχισε να χρησιμοποιείται σε όλες τις ΗΠΑ.

Όταν ο καλών σήκωνε το ακουστικό ενεργοποιούσε το κέντρο του ΟΤΕ και μόλις ολοκλήρωνε τον σχηματισμό του αριθμού, επικοινωνούσε με τον συνδρομητή μέσω ειδικού δικτύου τηλεφωνίας.

Τα αναλογικά τηλεφωνικά κέντρα λειτούργησαν έως και το 1980. Τα επόμενα χρόνια αντικαταστάθηκαν σταδιακά ώσπου το δίκτυο ψηφιοποιήθηκε πλήρως. Πλέον, η τηλεφωνική επικοινωνία δεν επιτυγχάνεται με ειδικές τηλεφωνικές γραμμές, αλλά μέσω δικτύων υπολογιστών και του διαδικτύου.

Δείτε το βίντεο: 

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Μπορείτε να δείτε από κοντά τη λειτουργία των τηλεφωνικών κέντρων του περασμένου αιώνα στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ.

Συνεχίζονται και φέτος για 8η συνεχή χρονιά οι εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου με προγράμματα για σχολικές ομάδεςοικογένειες και μεμονωμένους επισκέπτες, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη μουσειακή εμπειρία.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα ξεκινούν τον Οκτώβριο και διαρκούν έως και τον Μάιο του 2018, δύο Κυριακές, το μήνα.

Σε όλα τα προγράμματα, παιδιά και ενήλικες μαθαίνουν για την ιστορία και τις πολλές μορφές των τηλεπικοινωνιών.

Διασκεδάζουν και ανακαλύπτουν τη χαρά της δημιουργίας και της γνώσης μέσα από τις εικαστικές τέχνες και τις τεχνικές τους, την τεχνολογία και τις επιστήμες.

Η συμμετοχή σε όλες τις δράσεις του Μουσείου είναι δωρεάν και απαιτείται ηλεκτρονική κράτηση.  Από φέτος, όλες οι κρατήσεις των σχολικών και οικογενειακών προγραμμάτων του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών, γίνονται ηλεκτρονικά!

Είναι το πρώτο Μουσείο στην Ελλάδα που εφαρμόζει το σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων (on-line booking) για όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρει στο κοινό. Το πρωτοποριακό αυτό έργο  είναι εξαιρετικά απλό στη χρήση του, με επεξηγηματικές οδηγίες που βοηθούν τον χρήστη στη σωστή συμπλήρωση της φόρμας. Αρκεί μια επίσκεψη στο site του μουσείου www.otegroupmuseum.gr και το πότε θα επισκεφτείτε το Μουσείο είναι……. στο χέρι σας!

Μπείτε λοιπόν και εσείς στη νέα ψηφιακή εποχή του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ! 

Πληροφορίες: Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Ο θρυλικός τηλεφωνητής της Γαβριέλας, που ενημέρωνε και προκαλούσε τους πελάτες της 

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.