“Για ποιο λόγο θα κατεβαίνατε στους δρόμους; Έρευνα- έκπληξη του 1987. Οι Έλληνες θα αγωνίζονταν για το Ι.Χ, το διαζύγιο και τη βιντεοκασέτα. Ισοπαλία για την αθλητική Κυριακή και την κυριακάτικη λειτουργία

“Για ποιο λόγο θα κατεβαίνατε στους δρόμους; Έρευνα- έκπληξη του 1987. Οι Έλληνες θα αγωνίζονταν για το Ι.Χ, το διαζύγιο και τη βιντεοκασέτα. Ισοπαλία για την αθλητική Κυριακή και την κυριακάτικη λειτουργία

Το περιοδικό “Κλικ” σε συνεργασία με την ICAP- Gallup πραγματοποίησε το 1987 μια έρευνα στο λεκανοπέδιο Αττικής, με θέμα: «Για τι είστε έτοιμοι να αγωνιστείτε, α’ μέρος και τι σας εκνευρίζει πιο πολύ, β’ μέρος».

Ρωτήθηκαν συνολικά 600 άτομα. Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με το περιοδικό, είχαν αρκετές εκπλήξεις.

Η μεγαλύτερη ήταν ότι οι Νεοέλληνες θα αγανακτούσαν περισσότερο αν κάποιος τους απαγόρευε τη χρήση του Ι.Χ αυτοκινήτου, παρά αν απαγορευόταν η λειτουργία του Κοινοβουλίου!

Σημειώνεται ότι η έρευνα έγινε την 21 Απριλίου.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Για ποια από αυτά τα θέματα θα αγανακτούσατε ή θα κατεβαίνατε στο δρόμο αν κάποιος τα απαγόρευε;

  1. Το διαζύγιο ΚΑΙ τη χρήση του Ι.Χ αυτοκινήτου  35%
  2. Το κοινοβούλιο 26%
  3. Την Α.Τ.Α ΚΑΙ την άμβλωση 23%
  4. Τη γαλανόλευκη σημαία 22%
  5. Τα ταξίδια στο εξωτερικό 20%
  6. Την κυριακάτικη λειτουργία στην εκκλησία 19%
  7. Την Αθλητική Κυριακή στην τηλεόραση 18%
  8. Τα αντισυλληπτικά 13%
  9. Το Κ.Κ.Ε ΚΑΙ τη χρήση βιντεοκασέτας/βίντεο 11%
  10. Την εφημερίδα Ελευθεροτυπία 10%
  11. Τα μπουζούκια ΚΑΙ τις επισκέψεις στην Ακρόπολη  9%
  12. Τα μπαράκια 8%
  13. Τις εισαγωγές ξένων ρούχων/καλλυντικών 7%
  14. Τα βίντεο κλιπς ΚΑΙ ΕΠΕΝ ΚΑΙ την εκπομπή του

    Σαββόπουλου στην τηλεόραση 5%

  15. Το κέρδος των επιχειρηματιών 4%
  16. Τα καφενεία στο Κολωνάκι 3%
  17. Το περιοδικό ΑΜΦΙ 2%

Σχόλια- Παρατηρήσεις

Η διεκδίκηση για το ελεύθερο διαζύγιο είναι εντονότερη. Ένα περίεργο: ενώ οι γυναίκες θεωρούνται πιο ανασφαλείς, παρουσιάζουν μεγαλύτερο ποσοστό από τους άντρες.

Λάτρεις του Ι.Χ είναι περισσότερο οι άντρες (42%) και ιδιαίτερα οι νεαροί. Τι να την κάνεις τη δημοκρατία χωρίς αυτοκίνητο;

Στο ίδιο ποσοστό οι Έλληνες που αγανακτούν για την πιθανή κατάργηση της κυριακάτικης λειτουργίας με αυτούς που μάχονται για την «Αθλητική Κυριακή». Είναι πια οριστικό, το ποδόσφαιρο είναι θρησκεία.

Η Μελίνα μπορεί να θεωρεί την επιστροφή των Ελγινείων, εθνικό θέμα. Λίγοι όμως ενδιαφέρονται (9%) για το αν η Ακρόπολη θα είναι ανοιχτή ή κλειστή. Μεγαλύτερο είναι το ενδιαφέρον για την ελεύθερη κυκλοφορία των βιντεοκασετών. Η νέα ελληνική κουλτούρα. (Μη ξεχνάτε, μιλάμε για το 1987)

videokaseta

Η βιντεοκασέτα κυριαρχούσε στην ελληνική κουλτούρα

Στο ίδιο ποσοστό και τα μπουζούκια, που μετά από δεκατέσσερα χρόνια δημοκρατίας διεκδικούν αγώνα ισότιμο με αυτόν για την ελεύθερη λειτουργία των κομμάτων.

Έκπληξη. Οι Έλληνες δεν ενδιαφέρονται για το επιχειρηματικό κέρδος. Έξι χρόνια σοσιαλισμού έφτασαν για να ωριμάσουν οι συνειδήσεις και οι συνθήκες. Είμαστε έτοιμοι για το επόμενο στάδιο, τη μετάβαση στον κομμουνισμό, με βασικό χρηματοδότη την Ιονική Λαϊκή τράπεζα.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την άμβλωση παρουσιάζουν οι ηλικίες ανάμεσα στα 25-44.

Αντίθετα οι νεαροί (15-24) ενδιαφέρονται, πιο έξυπνα ίσως, για την πρόληψη και τη χρήση αντισυλληπτικών.

Οι νέοι αγωνιούν για την ελευθερία των ταξιδιών στο εξωτερικό (32%). Οι μεγαλύτεροι συμβιβάστηκαν με την ιδέα ότι εδώ γεννήθηκαν και εδώ θα πεθάνουν (11%).

Τεράστια απόκλιση ανάμεσα στο ενδιαφέρον των νέων (6%) και των ηλικιωμένων (33%) για την κυριακάτικη λειτουργία.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΚΛΙΚ τεύχος 2

Διαβάστε ακόμη στη “ΜτΧ”: Ένα σύντομο τεστ με αναμνήσεις από τη δεκαετία του ΄80. Εσείς πόσο 80s είστε;…

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.