Γιατί ο πρώτος υπόγειος σιδηρόδρομος στη Νέα Υόρκη κατασκευάστηκε μυστικά. Ο σταθμός ήταν πολυτελέστατος, αλλά σφραγίστηκε και ξεχάστηκε έως το 1912 που ανακαλύφθηκε τυχαία

Γιατί ο πρώτος υπόγειος σιδηρόδρομος στη Νέα Υόρκη κατασκευάστηκε μυστικά. Ο σταθμός ήταν πολυτελέστατος, αλλά σφραγίστηκε και ξεχάστηκε έως το 1912 που ανακαλύφθηκε τυχαία
Του Rick Beyer
To 1912 οι εργάτες που έσκαβαν μια καινούργια γραμμή του υπόγειου σιδηρόδρομου έπεσαν πάνω σε κάτι σχεδόν συνταρακτικό: έναν πολύ καλοδιατηρημένο σταθμό που δεν γνώριζαν καν την ύπαρξή του. Ήταν δημιούργημα του Άλφρεντ Μπιτς, εκδότη του Scientific American. O Mπιτς είχε αγανακτήσει το 1860 με την κυκλοφοριακή συμφόρηση στη Νέα Υόρκη και είχε σκεφτεί μια καινοτόμο λύση: την κατασκευή ενός υπόγειου αεροκίνητου τρένου.

Ο πιο ισχυρός άνδρας στη Νέα Υόρκη, ο Ουίλιαμ Μάρσι Τουίντ, τάχθηκε αναφανδόν κατά της ιδέας. Για να «τη φέρει» στον Τουίντ και να κερδίσει την υποστήριξη του κοινού, ο Μπιτς αποφάσισε να κατασκευάσει ένα υπόγειο τρένο με μήκος τροχιάς περίπου 100 μέτρα, κάτω από το Μπροντγουέι, με απόλυτη μυστικότητα. Επιπλέον είχε το θράσος να περάσει κάτω από το Δημαρχείο. Επινόησε και μια έξυπνη ιστορία, ότι κατασκεύαζε έναν αεροσωλήνα για μεταφορά μηνυμάτων μεταξύ των κτιρίων. Η δουλειά γινόταν τη νύχτα για να προστατεύσει το μυστικό του. Η μεταφορά των μπάζων και των υλικών κατασκευής γινόταν μέσω ενός διπλανού υπογείου.

Τον Φεβρουάριο του 1870 άνοιξε τις πόρτες σε ένα έκπληκτο κοινό το οποίο εντυπωσιάστηκε από την πολυτέλεια του σταθμού και την καθαρή λειτουργία του τρένου. Τοιχογραφίες κάλυπταν μεγάλες επιφάνειες, χρυσόψαρα κολυμπούσαν σε ένα συντριβάνι κι ένα μεγάλο πιάνο έπαιζε μουσική, καθώς οι επιβάτες κάθονταν άνετα στα καθίσματα.

Αλλά ο Τουίντ εξοργίστηκε και πολέμησε με νύχια και με δόντια το σχέδιο του Μπιτς να επεκτείνει τον υπόγειο. Τελικά, ο Μπιτς πήρε την άδεια που χρειαζόταν από τον κυβερνήτη, αλλά ένας οικονομικός πανικός έσβησε το ενδιαφέρον των επενδυτών. Ο Μπιτς σφράγισε απρόθυμα τη σήραγγα και σύντομα το θέμα ξεχάστηκε.

Οι Νεοϋορκέζοι θε έπρεπε να περιμένουν τον 20ο αιώνα για να μετακινηθούν υπογείως.

Διαβάστε: Το βασανιστήριο της απομόνωσης σε κελί 1,2μ επί 1,2μ. Οι «ποντικότρυπες», οι χλωρίνες, το πιπέρι καγιέν και άλλα βασανιστήρια μέσα στις φυλακές
Διαβάστε: Παλαιές αμαρτίες: πως έγιναν οι φονικές πλημμύρες του 1896 με 60 νεκρούς και πνίγηκε το Παγκράτι, ο Πειραιάς και το Φάληρο. Οι επιχωματώσεις και οι αυθαιρεσίες που οδήγησαν στην καταστροφή

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu