“Οι Έλληνες θα κινδυνεύσουν να γίνουν υπηρέται της ΕΟΚ, αν δεν ανορθωθή η παιδεία”. Οι προειδοποιήσεις της Μαθηματικής Εταιρείας το 1963. Ζητούσαν λιγότερους από 40 μαθητές στην τάξη!

“Οι Έλληνες θα κινδυνεύσουν να γίνουν υπηρέται της ΕΟΚ, αν δεν ανορθωθή η παιδεία”. Οι προειδοποιήσεις της Μαθηματικής Εταιρείας το 1963. Ζητούσαν λιγότερους από 40 μαθητές στην τάξη!

“Οι Έλληνες θα κινδυνεύσουν να γίνουν υπηρέται της ΕΟΚ, αν δεν ανορθωθή η παιδεία”, έγραφε το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας “Ελευθερία” στις 26 Απριλίου του 1963.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Νικόλαος Μιχαλόπουλος, δήλωνε ότι αν η κατάσταση της ελληνικής παιδείας διατηρούνταν ως είχε, οι Έλληνες θα γίνονταν υπηρέτες των χωρών της Κοινής Αγοράς.

Για να αποφευχθεί, η εταιρεία πρότεινε μια σειρά από μεταρρυθμιστικά μέτρα.

Πρώτο μέτρο ήταν η αύξηση του μισθού των εκπαιδευτικών κατά 100%.

Ζητούσε ακόμη να μπει όριο στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη και να μην  μπαίνουν πάνω από 40 μαθητές!

Σχολίαζε μάλιστα, ότι οι μαθητές στοιβάζονταν “δίκην αγέλης” στις αίθουσες, καθώς υπήρχε σημαντική έλλειψη διδακτικού προσωπικού.

Επίσης πρότεινε τη δραστηριοποίηση του θεσμού της “Μαθητικής Πρόνοιας”, που είχε αδρανήσει, για να παρέχεται οικονομική βοήθεια στους μαθητές που αντιμετώπιζαν δυσκολίες.

_0011Οι προτάσεις που ακολουθούν χαρακτηρίζονται από τις ίδιες θεωρητικές γενικολογίες που παρουσιάζουν πάντα οι δηλώσεις των συνδικαλιστών.

Σκοποί της ελληνικής παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο, έπρεπε να είναι η “πίστις εις την εκτέλεσιν του καθηκόντος προς διαφύλαξιν της ακεραιότητος και ανεξαρτησίας της Πατρίδος”.

Στο τέλος, τόνιζε ότι έπρεπε να εμφυσήσουν την ελληνική νεολαία με “εθνικήν φιλοτιμίαν”, αλλά και να την καταστήσουν ικανή να ανταπεξέλθει στις σύχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας.

Το 1959 ψηφίστηκε μεταρρύθμιση που δημιούργησε ναυτικά, οικοκυρικά και αγροτικά σχολεία.

Η εταιρεία θεωρούσε ότι η ρύθμιση δεν ήταν αποδοτική και πρότεινε τη δημιουργία ενιαίου γυμνασίου, που θα χωριζόταν σε κλασσική και φυσικομαθηματική κατεύθυνση.

Ο Μιχαλόπουλος συνέχιζε, ζητώντας την ίδρυση νηπιαγωγείων και παιδικών κήπων!

Θεωρούσε απαραίτητη προϋπόθεση, το εκπαιδευτικό προσωπικό να γνωρίζει τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα και τη “μύηση εις τα σύγχρονα ρεύματα της παιδαγωγικής”.

Στο τέλος, τόνισε ότι η παιδεία δεν έπρεπε να έχει καμία απολύτως σχέση με τα κόμματα.

Ως προς το γλωσσικό ζήτημα, κατέληξε ότι η απλή δημοτική θα έπρεπε να χρησιμοποιείται στο δημοτικό και η απλή καθαρεύουσα στη μέση εκπαίδευση.

Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Όταν η αντιπολίτευση κατήγγειλε τον Γεώργιο Παπανδρέου για την καθιέρωση της δωρεάν παιδείας. Τι προέβλεπε η μεταρρύθμιση Παπανούτσου και γιατί θεωρήθηκε αντεθνική και αριστερή… 

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu