Η Μαρία Κάλλας ως Μήδεια μαγεύει την Επίδαυρο μπροστά σε 17 χιλιάδες θεατές. Η συνεργασία με τον Μινωτή και τον Τσαρούχη που την αποκάλεσε «Μεγάλη σαν τον Γκρέκο»

Η Μαρία Κάλλας ως Μήδεια μαγεύει την Επίδαυρο μπροστά σε 17 χιλιάδες θεατές. Η συνεργασία με τον Μινωτή και τον Τσαρούχη που την αποκάλεσε «Μεγάλη σαν τον Γκρέκο»
6 Αυγούστου 1961. 17 χιλιάδες θεατές αποθεώνουν όρθιοι την Μαρία Κάλλας μέσα στο κατάμεστο θέατρο της Επιδαύρου. Ανάμεσα στους θεατές ήταν ο πρίγκιπας Μιχαήλ, ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, και αρκετοί πολιτικοί και άνθρωποι της τέχνης. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των εφημερίδων, έξω από το θέατρο υπήρχαν 2.250 αυτοκίνητα, 120 πούλμαν, 80 λεωφορεία, 10 φορτηγά, 70 αυτοκίνητα ξένων αποστολών και 60 δίτροχα.

Οι θεατές είχαν ταξιδέψει από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό για να παρακολουθήσουν την μεγάλη λυρική τραγουδίστρια από κοντά.  Ήταν το καλλιτεχνικό γεγονός της χρονιάς. Τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί πριν από αρκετές ημέρες και πολλοί θαυμαστές της καλλιτέχνιδας δεν κατάφεραν να βρουν εισιτήρια και έμειναν έξω από το θέατρο.

Η άφιξη της Κάλλας στην Ελλάδα για την παράσταση στην Επίδαυρο υπήρξε κορυφαίο γεγονός το 1961. Δεξιά με τον Αλέξη Μινωτή σκηνοθέτη της παράστασης.

Η Κάλας θα υποδυόταν τη Μήδεια, έναν ρόλο που σημάδεψε την καριέρα της .Τα φώτα έσβησαν και η παράσταση ξεκίνησε. Μόλις η Κάλας βγήκε στη σκηνή, οι θεατές ξέσπασαν σε επευφημίες, πριν ακόμα ξεκινήσει να τραγουδάει.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης οι θεατές τη διέκοπταν συνεχώς. Τη χειροκροτήσουν και της φώναζαν «μπράβο». Στο τέλος της παράστασης, ο πρωθυπουργός Καραμανλής ανέβηκε στη σκηνή και τη συνεχάρη. Ήταν ο τελευταίος θρίαμβος της παγκοσμίου φήμης σοπράνο στην Ελλάδα.

Η Κάλας ενσάρκωσε τη Μήδεια από το έργο του Λουίτζι Κερουμπίνι, ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του είδους του.  Ο Τζουζέππε Μοντέστι υποδύθηκε τον Κρέοντα. Όλα τα μεγάλα ονόματα του θεάτρου συμμετείχαν στην παράσταση. Σκηνοθέτης ήταν ο Αλέξης Μινωτής και σκηνογράφος ο Τσαρούχης, ο οποίος αποκαλούσε την Κάλας: «Μεγάλη σαν τον Γκρέκο».

“Δύο μεγάλαι Μήδειαι συναντώνται στην Επίδαυρο” . Η Κάλλας με την Παξινού.

Η Κάλας είχε συνεργαστεί τρία χρόνια νωρίτερα με τον Μινωτή και τον Τσαρούχη, καθώς είχαν ανεβάσει ξανά την όπερα «Μήδεια» του Κερουμπίνι στο Ντάλας της Αμερικής.

Ο Τσαρούχης έκανε ταξίδια στην Αμερική και το Παρίσι. Ασχολήθηκε με τη σκηνογραφία και συνεργάστηκε με μεγάλα ονόματα του θεάτρου.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε πολλά χρόνια αργότερα είχε αναφέρει για τις γνωριμίες που είχε κάνει με τους κοσμικούς της εποχής:

«Δίκαια με μάλωσε ο Τεριάντ, που παράτησα τη ζωγραφική και κατάντησα ένας κοσμικός, παρέα με τον Ωνάση, την Μπεγκούμ, την Κάλας, την Έλσα Μάξγουελ, την Γκρέις Κέλι… Οι δίκαιες παρατηρήσεις του βρίσκουν απήχηση, τα παράτησα όλα και η ζωή μου άλλαξε. Επιστρέφω στην Ελλάδα και παραιτούμαι από όλες τις προσοδοφόρες απασχολήσεις μου… Ορκίζομαι να μην ξαναφορέσω σμόκιν! Στην περίπτωση μου ήταν σαν να ήμουν γκαρσόνι σε κοσμικό κέντρο, σύμβολο “δουλείας στο Κεφάλαιο…”.

Την επόμενη χρονιά το έργο “Μήδεια” με πρωταγωνίστρια την Κάλας ανέβηκε στη σκάλα του Μιλάνο και έκανε τεράστια επιτυχία.

Η Κάλας ερμήνευσε πρώτη φορά το έργο το 1953 και από τότε το συμπεριέλαβε στο ρεπερτόριο της. Τραγούδησε τη Μήδεια 31 φορές. Το έργο ήταν δραματικό αλλά ο Κερουμπίνι αναγκάστηκε να το ανεβάσει ως κωμική όπερα γιατί ο θίασος που αποτελούσε την Opera Comique και στεγαζόταν στο Theatre Feydeau παρουσίαζε αποκλειστικά ‘κωμικές’ όπερες. Η Κάλας με την εκπληκτική φωνή της και τη δραματικότητα του προσώπου της το απογείωσε.

Τα ρεπορτάζ της εποχής για την εμφάνιση Κάλας στην Επίδαυρο υπήρξαν αποθεωτικά.

Οχτώ χρόνια αργότερα ενσάρκωσε ξανά τη Μήδεια στην ταινία του Ιταλού σκηνοθέτη Πιερ Πάολο Παζολίνι.

Ο Παζολίνι είχε πει για την επιλογή του να ερμηνεύσει η Κάλας τον πρωταγωνιστικό ρόλο:

«Η βαρβαρότητα βαθιά μέσα της, που βγαίνει από το βλέμμα της, από τα χαρακτηριστικά της, δεν δείχνεται άμεσα. Ανήκει σ’ έναν αγροτικό κόσμο, στην επαρχιακή Ελλάδα και μετά ανατράφηκε με την αστική κουλτούρα. Κατά κάποιο τρόπο, προσπάθησα να επικεντρώσω την πολυπλοκότητα της Μήδειας πάνω στο χαρακτήρα της».

Η πρώτη φορά που η Ελληνίδα σοπράνο εμφανίστηκε στην Επίδαυρο ήταν τον Αύγουστο του 1960, όπου ερμήνευσε την όπερα του Μπελίνι “Νόρμα”. Ανάμεσα στους θεατές ήταν ο αγαπημένος της Ωνάσης, ο πατέρας της, η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η Κατίνα Παξινού και όλος ο καλλιτεχνικός κόσμος.  Η αμοιβή της ήταν 5.000 δραχμές για κάθε παράσταση και χάρισε τα κέρδη της στη Λυρική σκηνή για να δημιουργηθεί η “Υποτροφία Κάλλας”  για νέους καλλιτέχνες της όπερας.

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: «Οι απαιτήσεις του Ωνάση και της Κάλλας ήταν τόσο αρρωστημένες, που με έκαναν να κοκκινίσω». Oι αποκαλύψεις της θρυλική προαγωγού Μαντάμ Κλοντ που είχε οίκο ανοχής για βαριά πορτοφόλια. Είχε προτείνει να εργαστεί γι αυτήν και η Τζόαν Κόλινς

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu