Η συγκλονιστική σκηνή της αυτοκτονίας στο “Full Metal Jacket”. Ο εκπαιδευτής ήταν πρώην πεζοναύτης. Πήρε τον ρόλο όταν έδωσε εντολή στον Κιούμπρικ και αυτός αυθόρμητα υπάκουσε!

Η συγκλονιστική σκηνή της αυτοκτονίας στο “Full Metal Jacket”. Ο εκπαιδευτής ήταν πρώην πεζοναύτης. Πήρε τον ρόλο όταν έδωσε εντολή στον Κιούμπρικ και αυτός αυθόρμητα υπάκουσε!
Βετεράνοι του πολέμου στο Βιετνάμ που παρακολούθησαν την ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, «Full Metal Jacket», δήλωσαν ότι ήταν η πιο ρεαλιστική απεικόνιση που είχαν δει ποτέ.

Ο Κιούμπρικ κατάφερε να αποδώσει κινηματογραφικά με τρομερή ακρίβεια πώς αθώοι νεαροί στρατιτώτες μετατρέπονται μετά από σκληρή εκπαίδευση, σε δολοφονικές μηχανές.

Η βία και η φρίκη του πολέμου ήταν εμφανής σε κάθε σκηνή, αλλά δύο από αυτές ξεχώρισαν.

Στην πρώτη πρωταγωνιστούσε ένας πρώην λοχίας ο Χάρτμαν, που ούρλιαζε και έβριζε τους εκπαιδευόμενους μέχρι να καταρρεύσουν ψυχολογικά.

Οι ατάκες του ήταν ποικιλόμορφες, προσέβαλαν κάθε πτυχή της ζωής τους ή του χαρακτήρα τους και εκφέρονταν τόσο δυνατά, που ο ίδιος ο λοχίας έχανε τη φωνή του στα παρασκήνια.

Αρχικά, ο σκηνοθέτης σχεδίαζε να χρησιμοποίησε ηθοποιό που θα υποδυόταν τον ρόλο και θα έλεγε τις ατάκες που είχε γράψει ο Κιούμπρικ.

Τα σχέδια άλλαξαν όμως, όταν προσελήφθη ο πρώην εκπαιδευτής πεζοναυτών Ρ. Λι Έρμι για να συμβουλεύει τον Κιούμπρικ σχετικά με τις λεπτομέρειες τις εκπαίδευσης.

Ο Έρμι δεν αρκέστηκε στον συμβουλευτικό του ρόλο και ζήτησε να υποδυθεί ο ίδιος τον λοχία Χάρτμαν.

Ο Κιούμπρικ αρνήθηκε, αν και είχε δει βίντεο με τον Έρμι από τον στρατό, όπου ωρυόταν επί 15 λεπτά προς τους πεζοναύτες που εκπαίδευε και γνώριζε ότι είχε τις ικανότητες.

Ασφαλώς, ο Έρμι δεν δέχτηκε την απόρριψη και όπως στεκόταν όρθιος μπροστά στον Κιούμπρικ, του φώναξε να σηκωθεί, αν θέλει να του απευθύνει τον λόγο.

Ο Κιούμπρικ σηκώθηκε αμέσως, σχεδόν αντανακλαστικά και επιτόπου αποφάσισε να δώσει τον ρόλο στον Έρμι.

Η επιλογή του ήταν εξαιρετική.

Ο Έρμι ήταν γεννημένος για τον ρόλο και αυτοσχεδίασε τις περισσότερες ατάκες του.

Για να είναι πιο ρεαλιστική η αντίδραση των ηθοποιών, δεν γνώρισε κανέναν πριν από το γύρισμα και απέφευγε να τους μιλάει κατά τη διάρκεια.

Αν και ο Κιούμπρικ φημιζόταν για την τελειομανία του και για τις δεκάδες λήψεις κάθε σκηνής, με τον Έρμι ικανοποιούνταν μετά από μόλις τρεις ή τέσσερις λήψεις.

Μόνο η σκηνή που ταΐζει ένα ντόνατ τον εκπαιδευόμενο που τυραννούσε χρειάστηκε παραπάνω λήψεις, γύρω στις 30, με αποτέλεσμα ο Έρμι να χάσει τη φωνή του για κάποιες μέρες.

Ήταν όμως ακούραστος και σε κάθε λήψη, έλεγε και καινούριες ατάκες.

Ο Έρμι τραυματίστηκε πολύ σοβαρά σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα και χρειάστηκε τέσσερις μήνες για να αναρρώσει.

Ο Κιούμπρικ δεν δίστασε ούτε στιγμή να διακόψει τα γυρίσματα καθ’ όλη την περίοδο ανάρρωσης του Έρμι, γιατί συμμετείχε σε όσες σκηνές απέμεναν.

Το αποτέλεσμα τον δικαίωσε.

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Βίνσεντ Ντ’ονόφριο

Μία από τις πιο δυνατές στιγμές της ταινίας είναι τα «βασανιστήρια» του φαντάρου Λέοναρντ Λόρενς, του αποκαλούμενου και «Γκόμερ Πάιλ».

Στην ταινία, ο Λόρενς είναι χοντρός, δυσκίνητος και γίνεται αμέσως ο αγαπημένος στόχος του εκπαιδευτή, που δεν χάνει ευκαιρία να τον τιμωρήσει για τη μαλθακότητά του.

Μετά από μια σύντομη περίοδο ανάκαμψης, ο Λόρενς συλλαμβάνεται με ντόνατ στις αποσκευές του και η τιμωρία του εκπαιδευτή είναι πιο σκληρή από ποτέ.

Βάζει τους υπόλοιπους φαντάρους να τον ξυλοκοπήσουν.

Στο τέλος, ο Λόρενς καταρρέει απ’ την πίεση, παίρνει όπλο, σκοτώνει τον εκπαιδευτή και μετά αυτοκτονεί.

(8:15 στο βίντεο)

Τον Λόρενς υποδύθηκε ο πρωτοεμφανιζόμενος ηθοποιός Βίνσεντ Ντ’ονόφριο.

Ήταν φίλος με τον πρωταγωνιστή Μάθιου Μοντίν, ο οποίος και του πρότεινε να συμμετάσχει στην ταινία.

Ο Ντ’ονόφριο δεν ήταν ηθοποιός, αλλά εργαζόταν ως ασφάλεια σε κλαμπ.

Δέχτηκε όμως την πρόταση του Μοντίν και δέχτηκε να πάρει 30 κιλά για να μοιάζει περισσότερο με τον παχύσαρκο χαρακτήρα που θα υποδυόταν.

Χρειάστηκε 7 μήνες για να τα πάρει και άλλους 9 για να τα χάσει.

Αν και στην αρχή ο Κιούμπρικ υποστήριζε ότι το γύρισμα θα κρατούσε μερικές βδομάδες, τελικά κράτησε δύο χρόνια, κατά τα οποία ο Ντ’ονόφριο έπρεπε να διατηρήσει τα παραπανίσια κιλά και το ξυρισμένο κεφάλι.

Η συνεργασία με τον Κιούμπρικ ήταν δύσκολη, αλλά πάνω του, ο Ντ’ονόφριο έχτισε όλη του την καριέρα και έχει εξελιχθεί σε έναν καταξιωμένο ηθοποιό.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons

Διαβάστε στη “ΜτΧ”:  «Ο κ. Κιούμπρικ δεν είναι εδώ», απαντούσε ο ίδιος και έδιωχνε τους επισκέπτες του. Ο ιδιόρρυθμος σκηνοθέτης που ελάχιστοι γνώριζαν τον πρόσωπό του. Γιατί τον κατηγόρησαν ότι σκηνοθέτησε τον περίπατο του Άρμστρογκ στο φεγγάρι…

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu