Η θρυλική εταιρεία ηλεκτρικών ΙΖΟΛΑ που κυριάρχησε για 50 χρόνια στην ελληνική αγορά. Ιδρύθηκε από έναν φτωχό Θηβαίο και κατάφερε να πουλάει 800.000 συσκευές ετησίως. Δείτε τις παλιές διαφημίσεις της

Η θρυλική εταιρεία ηλεκτρικών ΙΖΟΛΑ που κυριάρχησε για 50 χρόνια στην ελληνική αγορά. Ιδρύθηκε από έναν φτωχό Θηβαίο και κατάφερε να πουλάει 800.000 συσκευές ετησίως. Δείτε τις παλιές διαφημίσεις της
Η ιστορία του θρυλικού μπραντ

Η ιστορία της ΙΖΟΛΑ στις ηλεκτρικές συσκευές ξεκινάει το 1930 όταν ιδρύθηκε η εταιρεία από τον Παναγιώτη Δράκο, που έφυγε πάμφτωχος από τη Θήβα. Το 1951 παρουσίασε την πρώτη κουζίνα και ένα χρόνο αργότερα το πρώτο ψυγείο, ελληνικής κατασκευής. Έκτοτε η μάρκα κατέλαβε την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών, ξεπερνώντας σε μερίδια το 48% έως και τα μέσα της δεκαετίας 1990.

Izola 1

Η ΙΖΟΛΑ των προηγούμενων δεκαετιών έδινε τη σκληρή μάχη του ανταγωνισμού με τις ξένες φίρμες κάνοντας προσφορές και δόσεις στα προϊόντα της. Τα ψυγεία της είχαν πολύ καλή φήμη και μεγάλο μερίδιο στην αγορά.Αρχείο: Μηχανή του Χρόνου

Μετρώντας αρχικά δύο μονάδες παραγωγής υψηλής δυναμικότητας, ένα εργοστάσιο στην Καλλιθέα και ένα στη Θήβα, υπολογίζεται ότι κατασκεύαζε περίπου 800.000 συσκευές ετησίως, ενώ απασχολούσε περισσότερους από 2,500 εργαζόμενους.

Η θρυλική μάρκα της ΙΖΟΛΑ έφερε “τον πολιτισμό στο σπίτι”, όπως επιβεβαίωνε το σύνθημα που την ακολουθούσε στις διαφημίσεις της για πολλές δεκαετίες.

Το 1974, έπειτα από 23 χρόνια λειτουργίας, η εταιρεία βρισκόταν στον πίνακα των 100 μεγαλύτερων ελληνικών βιομηχανιών, δίνοντας στον όμιλο την 5η θέση από πλευράς απασχολήσεως, την 7η από πλευράς ιδίων κεφαλαίων, την 9η από πλευράς συνολικών κεφαλαίων και τη 13η από πλευράς εξαγωγών.

Οι διαφημιστικές καταχωρήσεις στο Τύπο της δεκαετίας του ΄50 άφησαν εποχή:
13843661_10206379437916635_1804765288_o

Διαφήμιση της ΙΖΟΛΑ του 1953. Αρχείο: Μηχανή του Χρόνου

Αρχείο: Μηχανή του Χρόνου

“Όπως ο έρωτας”. Η διαφήμιση της ΙΖΟΛΑ με τον Ρωμαίο που επισκέπτεται την αγαπημένη του Ιουλιέτα . Αρχείο: Μηχανή του Χρόνου

Τα πρώτα σύννεφα άρχισαν να φαίνονται με τη μεταπολίτευση και η Ιζόλα όπως και τα άλλα ελληνικά σήματα άρχισαν να παίρνουν την κάτω βόλτα.

Σε αυτό συνέβαλε η οικονομική κρίση που επήλθε μετά τον πόλεμο, αλλά και η εξαγορά της “Πίτσος” από τους Γερμανούς, που κλιμάκωσε τον ανταγωνισμό στο χώρο.

Το 1977 η Βιομέταλ Εσκιμό και η ΙΖΟΛΑ δημιούργησαν την Ελίντα ΑΕ με συμμέτοχο την Εθνική Τράπεζα, αλλά ήδη είχε αρχίσει η παρακμή και δεν υπήρχε επιστροφή προς το δρόμο της επιτυχίας. Το 1984 η εταιρεία πέρασε στον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων και ως το 1995 η εταιρεία κήρυξε πτώχευση και σταμάτησε η βιομηχανική παραγωγή.

Μερικά χρόνια αργότερα την εταιρεία ακολούθησαν σκάνδαλα, κακοδιαχείριση, δικαστήρια και δημόσιες αντιπαραθέσεις.

921A75998FEEE7CE391E87D5567D49EA

Διαφήμιση ψυγείου ΙΖΟΛΑ. Αρχείο: Μηχανή του Χρόνου.

Η αναβίωση

Η εμπορική αναβίωση της φίρμας ΙΖΟΛΑ από την εταιρεία εταιρία Γ.Ε Δημητρίου Α.Ε.Ε, έχει αρχίσει εδώ και ένα χρόνο περίπου. Οι συσκευές της εταιρείας διατηρούν κάποια ρετρό στοιχεία από την παλιά αίγλη, αλλά θα ακολουθούν την σύγχρονη τεχνολογική εξέλιξη.

Θέλουν να επαναλάβουν τον εμπορικό θρίαμβος του 1952

Οι νέοι ιδιοκτήτες θέλουν να επαναλάβουν τον εμπορικό θρίαμβο του 1952. Τότε η εταιρεία ευχαριστούσε με δημόσια ανακοίνωση την αμερικανική αποστολή του Σχεδίου Μάρσαλ που ενίσχυσαν την βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας. Αρχείο: Μηχανή του Χρόνου

Η εταιρεία φιλοδοξεί να κερδίσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά και να «χτυπήσει» τις γερμανικές μάρκες που κρατούν την πρωτιά στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών.

Ζητούμενο είναι η παλιά φίρμα με την νέα ιδιοκτησία να συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία δημιουργώντας και εδώ εργοστάσιο κατασκευής και να δώσει θέσεις εργασίας σε ελληνικά χέρια.

Έτσι θα δικαιώσει την προσδοκία των καταναλωτών ότι αγοράζουν πράγματι ένα ελληνικό προϊόν και όχι ένα εισαγόμενο με ελληνικό όνομα. Προς το παρόν η παραγωγή των ηλεκτρικών συσκευών ΙΖΟΛΑ γίνεται σε εργοστάσιο στην Πολωνία, ακολουθώντας την πολιτική αρκετών μεγάλων πολυεθνικών ομίλων του κλάδου που παράγουν τα προϊόντα τους σε εργοστάσια που δεν τους ανήκουν.

1917-Scary-Cosmetic-masks-700x529Διαβάστε στη “ΜτΧ”:Οι τρομακτικές μάσκες ομορφιάς που έβαζαν οι γυναίκες στο πρόσωπό τους το 1900 για να δείχνουν πιο νέες. Ήταν φτιαγμένες από καουτσούκ και από κρέας ζώων. Γιατί τις αποκαλούσαν «οι μάσκες του συζύγου»…

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.