Μίσος, ζήλια, εκδικητικότητα. Η κόντρα της Μπέτι Ντέιβις και της Τζόαν Κρόφορντ, που έστηναν παγίδες η μία στην άλλη. Η φαρμακερή δήλωση της Ντέιβις όταν πέθανε η Κρόφορντ

Οι δύο γυναίκες υπήρξαν μεγάλες σταρ του Χόλυγουντ, είχαν κερδίσει Όσκαρ και πρωταγωνίστησαν σε κινηματογραφικές ταινίες που πλέον θεωρούνται κλασικές. Ωστόσο, η καριέρα τους συχνά επισκιαζόταν από την έχθρα που έτρεφε η μία για την άλλη. Το μίσος είναι μια λέξη που οριακά περιγράφει τι ένιωθε η μία για την άλλη.

Η Ντέιβις κατηγόρησε την Κρόφορντ ότι της έκλεψε τον άντρα και η δεύτερη απάντησε ότι η Ντέιβις δεν έχει περάσει ποτέ μια ευτυχισμένη μέρα και … νύχτα!

Όλα για έναν άντρα

Την εποχή που η Μπέτι Ντέιβις έκανε τα πρώτα της κινηματογραφικά βήματα, η Τζόαν Κρόφορντ ήταν ήδη μια επιτυχημένη ηθοποιός. Το 1933 η Ντέιβις πήρε τον πρώτο μεγάλο ρόλο της καριέρα της στην ταινία «Ex-Lady». Ενοχλήθηκε όμως επειδή τα Μέσα της εποχής προτιμούσαν να ασχολούνται με την ερωτική ζωή της Κρόφορντ.
Την ημέρα της πρεμιέρας της ταινίας, η Κρόφορντ ανακοίνωσε ότι παίρνει διαζύγιο από τον Ντάγκλας Φέρμπακγς Τζούνιορ, κάτι που η Ντέιβις πήρε προσωπικά.
Η έχθρα των δύο γυναικών ωστόσο ξεκίνησε λίγο αργότερα με μήλον της έριδος την καρδιά ενός άνδρα.
Το 1935, παρτενέρ της Μπέτι Ντέιβις στην ταινία «Dangerous» ήταν ο Φρανσό Τόουν. Η Ντέιβις τον ερωτεύτηκε αμέσως.
Όμως η Κρόφορντ ήταν αυτή που τελικά τον παντρεύτηκε.
Αναγνωρίζοντας την καλή χημεία που υπήρχε ανάμεσα στους δυο ηθοποιούς, η Τζόαν έβαλε τα δυνατά της για να αποπλανήσει τον Τόουν.
Καθημερινά πήγαιναν για φαγητό και ο Φρανσό επέστρεφε στα γυρίσματα πάντα με λεκέδες από το κραγιόν της Κρόφορντ.
Υπήρχε μάλιστα η φήμη ότι η Κρόφορντ υποδέχτηκε μια φορά τον Τόουν στο σπίτι της εντελώς γυμνή.
Πικραμένη η Ντέιβις, παραδέχτηκε πως ζήλεψε και σε συνέντευξη που έδωσε μερικά χρόνια αργότερα ανέφερε πως η Κρόφορντ της έκλεψε τον άνδρα. «Το έκανε ψυχρά, εσκεμμένα και με απόλυτα αδίστακτο τρόπο».

Η Μπέτι Ντέιβις και η Τζόαν Κρόφορντ

Προσπάθειες συμφιλίωσης και ένας χαμένος ρόλος

Έως τη δεκαετία του ’40 η Ντέιβις είχε καταφέρει να επισκιάσει τη μεγάλη της ανταγωνίστρια. Είχε κερδίσει δύο Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στις ταινίες «Μια επικίνδυνη Γυναίκα» και «Ζέζεμπελ» και είχε συμβόλαιο με κινηματογραφικό κολοσσό «Warner Bros».
Το 1943 η Κρόφορντ υπέγραψε κι εκείνη στη «Warner Bros» και έτσι οι δύο γυναίκες βρίσκονταν κάτω από την ίδια στέγη.

Η Ντέιβις δεν την υποδέχτηκε με τον καλύτερο τρόπο: «Είναι ένα ρηχό μανεκέν με βλεφαρίδες σαν τις κάμπιες της Αφρικής» Και η Κρόφορντ απάντησε: «κακόμοιρη Μπέτι. Μοιάζει σαν να μην είχε ποτέ χαρούμενη μέρα ή νύχτα στην ζωή της».

Παρόλα αυτά, η Τζόαν προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα και έστελνε σε καθημερινή βάση λουλούδια και άλλα μικρά δώρα στο καμαρίνι της Ντέιβις.
Η Μπέτι βέβαια τα επέστρεψε όλα πίσω και μάλιστα έκανε λόγο για «λεσβιακές πρακτικές», από μέρους της Κρόφορντ.
Το 1945 η Τζόαν κέρδισε το μοναδικό της Όσκαρ για την ερμηνεία της στη ταινία «Θύελλα σε μητρική καρδιά». ‘Έναν ρόλο που η Μπέτι Ντέιβις προηγουμένως είχε απορρίψει!

Στα γυρίσματα της ταινίας «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;»

Σάλος στα γυρίσματα του «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;»

Τα χρόνια πέρασαν και οι δύο γυναίκες χρειάζονταν έναν καλό ρόλο που θα τις επανέφερε στην αφρόκρεμα του κινηματογράφου.
Η ευκαιρία ήρθε το 1962 με την ταινία «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;».
Αφού διάβασε το σενάριο της ταινίας, η Κρόφορντ ζήτησε από την Ντέιβις να συνεργαστούν.
Η Ντέιβις με την σειρά της πήγε στον σκηνοθέτη της ταινίας, Ρόμπερτ Όλντριτς και του έκανε μόνο δύο ερωτήσεις. Ποια από τις δύο ηθοποιούς θα υποδυόταν την Μπέιμπι Τζέιν και αν η Κρόφορντ κοιμόταν μαζί του.
Χρόνια νωρίτερα είχε βγει η φήμη ότι η Τζόαν συνήθιζε να κοιμάται με παραγωγούς και σκηνοθέτες των ταινιών που πρωταγωνιστούσε.
Παρότι το κλίμα ήταν ήρεμο, γρήγορα η έχθρα των δύο γυναικών έφτασε στο απόγειό της.
Η Κρόφορντ εκείνη την εποχή ήταν παντρεμένη με τον γενικό διευθυντή της «Πέπσι Κόλα» και είχε στο καμαρίνι της ένα ψυγείο γεμάτο με αναψυκτικά της εταιρείας. Στον αντίποδα, στο καμαρίνι της Ντέιβις υπήρχε ψυγείο της «Κόκα Κόλα»!
Η Τζόαν έστελνε συχνά δώρα στο συνεργείο της ταινίας με την Ντέιβις να της στέλνει ραβασάκι με το μήνυμα «ΚΟΨΕ ΤΙΣ ΒΛΑΚΕΙΕΣ».
Και οι δυο τηλεφωνούσαν στον σκηνοθέτη κάνοντας παράπονα η μία για την άλλη, ενώ στα γυρίσματα επικρατούσε πανικός.

Σε μία σκηνή η Ντέιβις έπρεπε να χτυπήσει την Κρόφορντ. Η Τζόαν, φοβούμενη ότι θα τη χτυπήσει στα αλήθεια, ζήτησε αντικαταστάτρια. Ωστόσο, για ένα κοντινό πλάνο έπρεπε να παίξει η ίδια. Η Ντέιβις όντως χτύπησε την Κρόφορντ στο κεφάλι, αν και ποτέ δεν το παραδέχτηκε. Σε συνέντευξή της μετά το τέλος των γυρισμάτων αποκρίθηκε πως «η καλύτερη στιγμή μου με την Τζόαν ήταν όταν χρειάστηκε να την σπρώξω σε κάτι σκάλες».
Η Κρόφορντ όμως πήρε την εκδίκησή της.
Η Ντέιβις είχε πρόβλημα με τη  μέση και για τις ανάγκες της ταινίας έπρεπε να αρπάξει την Κρόφορντ και να τη σύρει κατά μήκος ενός δωματίου. Η Τζόαν λοιπόν, γέμισε τις τσέπες της με πέτρες με αποτέλεσμα η Ντέιβις να ουρλιάζει από τους πόνους καθώς την τραβούσε.

Η Ντέιβις είχε πρόβλημα στη μέση της και η Κρόφορντ για να τη δυσκολέψει, όταν η Ντέιβις έπρεπε να τη σύρει, έβαλε πέτρες στις τσέπες της

Το «φιάσκο» με την απονομή των Όσκαρ και η κυνική ατάκα της Ντέιβις για τον θάνατο της Κρόφορντ

Το έργο «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν» ήταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία.
Η Ντέιβις προτάθηκε για ένα ακόμη Όσκαρ, η Κρόφορντ όχι.
Το βράδυ της απονομής, η Ντέιβις σίγουρη για τον τρίτο αγαλματίδιο, σβήνει το τσιγάρο της, δίνει την τσάντα της στον συνοδό της και περιμένει την ανακοίνωση του ονόματός της. Στο άκουσμα της νικήτριας, η Ντέιβις κοκαλώνει.
Το Όσκαρ κερδίζει τελικά η Ανν Μπάνκφορτ για την ταινία «Μάνα Κουράγιο».
Το τελειωτικό χτύπημα έρχεται λίγα δευτερόλεπτα αργότερα όταν η Κρόφορντ παρακάμπτει την Ντέιβις λέγοντάς της «Με συγχαρείτε αγαπητή μου, αλλά έχω ένα Όσκαρ να παραλάβω!».
Η Κρόφορντ είχε συνεννοηθεί με τις υπόλοιπες υποψήφιες σε περίπτωση που η Ντέιβις δεν κερδίσει το Όσκαρ να απουσιάζουν, ώστε να παραλάβει η Τζόαν τον πολυπόθητο Όσκαρ εκ μέρους των!
Δύο χρόνια αργότερα, οι δυο σταρ συνεργάστηκαν ξανά για την ταινία «Το μυστικό της Σάρλοτ». Η Ντέιβις, μην έχοντας ξεχάσει το σκηνικό των Όσκαρ, με τη συμπεριφορά ανάγκασε την Κρόφορντ να παραιτηθεί, η οποία δήλωσε ασθένεια και απέσυρε την συνεργασία της.
Αν και δεν συνεργάστηκαν σε καμία ταινία, η αντιζηλία των δύο γυναικών δεν έσβησε ποτέ. Το 1977 η Τζόαν Κρόφορντ πέθανε από έμφραγμα του μυοκαρδίου.
Όταν ρωτήθηκε η Μπέτι Ντέιβις πώς αισθάνεται για την είδηση θανάτου της αιώνιας αντιπάλου της απάντησε: «Δεν πρέπει ποτέ να λέμε άσχημα πράγματα για τους νεκρούς, μόνο ωραία. Η Τζόαν Κρόφορντ πέθανε…ΩΡΑΙΑ!»

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Η γυναίκα που παράτησε ο Ροσελίνι για την Μπέργκμαν. Μανιάνι, η «λύκαινα» του κινηματογράφου, που δεν παρέλαβε το Όσκαρ για να μείνει κοντά στον ανάπηρο γιο της…
Ένοχοι και Αθώοι
 
 
 

Στην ίδια κατηγορία

 
 
 
 

Δείτε επίσης...

 
 
 
 
Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια