Pony. Το αποκαλούμενο “τζιπ των φτωχών” που κατασκευαζόταν στη Θεσσαλονίκη και έγινε ανάρπαστο. Γιατί “φρέναρε” η ελληνική επένδυση (βίντεο)

Pony. Το αποκαλούμενο “τζιπ των φτωχών” που κατασκευαζόταν στη Θεσσαλονίκη και έγινε ανάρπαστο. Γιατί “φρέναρε” η ελληνική επένδυση (βίντεο)

Η αρχική φωτογραφία προέρχεται από την διαφημιστική εκστρατεία του ελληνικού αυτοκινήτου Pony στην Γαλλία. Το πρωτότυπο όχημα έγραψε μια λαμπρή σελίδα επιχειρηματικότητας, αλλά η ελληνική πολιτεία δεν το στήριξε.

Οι μέτοχοι στην θρυλική εταιρεία NAMCO (National Motor Company of Greece), που ιδρύθηκε το 1972 ήταν οι Γεράσιμος, Πέτρος, Βίκτωρ & Κώστας Κοντογούρης. Παρουσίασαν το Pony στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, έπειτα από την υπογραφή συνεργασίας με τη Citroën. Οι ίδιοι ήταν επίσημοι αντιπρόσωποι της γαλλικής εταιρείας στη Βόρεια Ελλάδα και κατασκεύασαν το μοντέλο με κινητήρα από τη Citroen που ήταν αερόψυκτος και είχε ιπποδύναμη 602 κ. εκ (από το 2CV). Η Namco ξεκίνησε την παραγωγή του αυτοκινήτου το 1975 σε εργοστάσιο που κατασκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη. Σκοπός ήταν να προωθηθεί ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο.

Το PONY παρήχθη σε συνεργασία της CITROËN και της ελληνικής NAMCO. Το σχέδιο προέβλεπε ένα χαμηλού κόστους αυτοκίνητο, που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV

Το μοντέλο Pony γνώρισε αμέσως επιτυχία επειδή το κόστος λειτουργίας και συντήρησής του ήταν στο 1/5 από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού. Την ελληνική προσπάθεια ενίσχυσε με παραγγελίες ο Ελληνικός Στρατός, η Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό. Το εντυπωσιακό είναι ότι καθημερινά παράγονταν τουλάχιστον 5 Pony, γεγονός πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα.

Οι εγκαταστάσεις της Namco δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη και η μονάδα είχε έκταση 12.000 τ.μ.

Η σχεδίαση του Pony ήταν ξεχωριστή.Το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από φύλλα χαλύβδινης λαμαρίνας. Την πρώτη περίοδο παράχθηκαν 18.000 αυτοκίνητα στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης. Ήταν ελληνικό κατά 67% και εξαγόταν σε 14 χώρες. Το 1978 κόστιζε 130.000 δραχμές και όπως βλέπουμε στη διαφήμιση μπορούσες να το αγοράσεις με δόσεις και προκαταβολή 33.500 δραχμές.

Μετά την πρώτη επιτυχία η NAMCO προχώρησε σε μια μεγάλη επένδυση στο Λιμνότοπο Κιλκίς για τη δημιουργία μιας μεγαλύτερης μονάδας. Μάλιστα είχε γίνει συνεννόηση με αμερικανική εισαγωγική εταιρεία, ώστε να κατασκευαστούν 20.000 Pony ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με σκοπό την εξαγωγή στις Η.Π.Α. Νωρίτερα είχε κυκλοφορήσει και το μοντέλο PONY 2 με δυνατότερους κινητήρες Ford 950 cc 45 ίππων, 1.100 cc 55 ίππων, 1.300 cc 69 ίππων και 1600cc Diesel με απόδοση 54 ίππων.

Δυστυχώς η επένδυση αυτή δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Πολλοί αναφέρουν ότι “χτυπήθηκε” από τον ανταγωνισμό και τις πολυεθνικές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι ιδιοκτήτες ανέφεραν ότι η κρατική έγκριση που έλαβαν τότε ήταν για ετήσια ταξινόμηση μόνο 250 αυτοκίνητων, ενώ το ελληνικό εργοστάσιο θα μπορούσε να παράγει 700 Pony το μήνα.

Δείτε στο βίντεο τι λέει ο σχεδιαστής του θρυλικού Πόνυ:

Σήμερα η NAMCO βρίσκεται στην Νέα Ραιδεστό στη Θεσσαλονίκη και σκοπεύει να ξαναβγάλει στην παραγωγή το πάλαι ποτέ δημοφιλές Pony, εφόσον “νικήσει” την γραφειοκρατία και τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

  1. Ο/Η Mario S λέει:

    Η ελληνικη πολιτεια, ειχε παντα κυβερνητες αναξιους να κυβερνησουν εστω κι ενα κοτετσι. Γι αυτο μια πλουσια χωρα σαν την δικη μας, με πλουσια γεωργικη παραγωγη, ακομη και βιομηχανια, καταντησε να εισαγαγει τα παντα απο το εξωτερικο.
    Αυτοι που μας κυβερνανε τα τελευται 40 χρονια, ειναι στην καλυτερη περιπτωση ΑΝΙΚΑΝΟΙ και στην χειροτερη ΠΡΟΔΟΤΕΣ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu