Πώς οι ταξιτζήδες του Παρισιού διέσωσαν την πόλη από την εισβολή των Γερμανών. Η πρωτοφανής επιχείρηση μεταφοράς Γάλλων στρατιωτών με ταξί στον ποταμό Μάρνη

Πώς οι ταξιτζήδες του Παρισιού διέσωσαν την πόλη από την εισβολή των Γερμανών. Η πρωτοφανής επιχείρηση μεταφοράς Γάλλων στρατιωτών με ταξί στον ποταμό Μάρνη
Του Rick Beyer
Tον Αύγουστο του 1914, οι Γερμανοί προχωρούσαν ακάθεκτοι προς το Παρίσι. Στις αρχές Σεπτεμβρίου, βρίσκονταν σε απόσταση μικρότερη από 65 χιλιόμετρα.

Τα γαλλικά στρατεύματα ετοίμαζαν μια τελευταία γραμμή άμυνας στον ποταμό Μάρνη. Φαινόταν σχεδόν σίγουρο ότι οι Γάλλοι θα συντρίβονταν και θα έχαναν την πρωτεύουσά τους.

Στο Παρίσι υπήρχαν 6.000 στρατιώτες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αποτροπή αυτής της εξέλιξης, αλλά δεν υπήρχε τρόπος να μεταφερθούν στο μέτωπο.

Τότε, ένας από τους στρατηγούς σκέφτηκε ότι ίσως τα κατάφερναν αν μπορούσαν να κινητοποιήσουν τους ταξιτζήδες του Παρισιού για να μεταφέρουν τους στρατιώτες.

Η είδηση διαδόθηκε. Οι πατριώτες ταξιτζήδες κατέβασαν τους επιβάτες τους, εξηγώντας περήφανα ότι έπρεπε να «πάνε στη μάχη».

Εξακόσιοι από αυτούς στάθηκαν στην ουρά στην καθορισμένη ώρα. Ο στρατηγός Γκαλιενί, στρατιωτικός διοικητής του Παρισιού, βγήκε να τους επιθεωρήσει.

«Ε, να και κάτι που δεν βλέπεις κάθε μέρα», είπε.

Κάθε όχημα  μπορούσε να μεταφέρει πέντε άντρες. Για να μεταφέρουν όλους τους άνδρες, θα έπρεπε κάθε ταξί να κάνει δύο φορές μια διαδρομή 120 χιλιομέτρων με επιστροφή.

Οι στρατιώτες μεταφέρθηκαν γρήγορα στο μέτωπο και η παρουσία τους ενίσχυσε την αντίσταση κατά των Γερμανών. Σε αυτό που η ιστορία αποκάλεσε «το θαύμα του Μάρνη», ο γαλλικός στρατός κράτησε γερά. Το Παρίσι σώθηκε, κατά ένα μέρος, χάρη στην παληκαριά των ταξιτζήδων του.

Η μάχη του Μάρνη εμπόδισε τους Γερμανούς να κερδίσουν μια αποφασιστική νίκη στις αρχές του πολέμου. Οδήγησε όμως σε τέσσερα χρόνια πολέμου χαρακωμάτων, που κόστισε εκατομμύρια ζωές.

Πηγή: “Συναρπαστικές ιστορίες που δεν ειπώθηκαν ποτέ” Εκδόσεις Κλειδάριθμος

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Γιατί στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο κατασκευάστηκαν 640.000 τζιπ. Είχαν μόνο τρεις ταχύτητες και γίνονταν και «ασθενοφόρα». Κυκλοφόρησαν 11 μοντέλα που τα αναγνώριζαν μόνο οι ειδικοί 

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.