Τα περίφημα λουλουδάδικα της Βουλής. Ξεκίνησαν μαζί με το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη, για να καταθέτουν οι πολίτες λουλούδια στα παιδιά τους που θυσιάστηκαν

Όταν το 1932 αποκαλύφθηκε το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, δημιουργήθηκαν πάγκοι με λουλούδια στο σημερινό κτήριο του Υπουργείου Εξωτερικών, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι στη Βασιλίσσης Σοφίας.
Στην περιοχή βρίσκονταν τα γραφεία της Γενικής Ασφάλειας Αθηνών και άλλα κυβερνητικά κτήρια.
Στη συνέχεια αποφασίστηκε το άνοιγμα μικρών ανθοπωλείων στο πλάι της Βουλής, που εκείνη την εποχή δημιουργήθηκε στους χώρους των πρώην ανακτόρων. Μάλιστα ο Βενιζέλος επέβλεπε προσωπικά την ανακαίνιση.
louloudadikaΟ κόσμος αγκάλιασε τα ανθοπωλεία, καθώς πλέον μπορούσε να αγοράσει λουλούδια και να τα καταθέσει στο μνημείο, προς τιμήν της νεολαίας που θυσιάστηκε στους απελευθερωτικούς πολέμους της Ελλάδας.
Παράλληλα, τα ανθοπωλεία αποτελούσαν και τους κύριους προμηθευτές λουλουδιών του Παλατιού.
Τα μαγαζάκια αυτά σύντομα έγιναν θεσμός στην αθηναϊκή κοινωνία, που τα στήριξε και με τα άνθη τους οι νοικοκυραίοι στόλιζαν τα μπαλκόνια και τις αυλές, που είχαν σχεδόν όλες οι οικίες της πόλης.
Για τον λόγο αυτόν αποφασίστηκε ένα είδος «προστασίας», ώστε να μη μπορεί να αλλάξει η χρήση τους.
Πέρασε μια ρήτρα που όριζε ότι δεν μπορούσε να αλλάξει η χρήση των καταστημάτων.
Έτσι για πολλές δεκαετίες διασφαλίστηκε η λειτουργία τους και άντεξαν στο χρόνο όσο λίγα επαγγελματικά στέκια στην πόλη.

Τα ανθοπωλεία έγιναν σημείο ραντεβού, τοπωνύμιο, ζωντανό μνημείο της Αθήνας, που δημιουργούσε τη σύγχρονη ταυτότητά της.
Λόγω της Βουλής, των Υπουργείων, των Κυβερνητικών κτηρίων αλλά και του Παλατιού, τα μαγαζάκια αυτά γνώρισαν στιγμές δόξας.
Το κομβικό σημείο των ανθοπωλείων βοήθησε να αντέξουν στο χρόνο.
Ωστόσο, η κρίση, τα επεισόδια και η γενικότερη «πτώση» του κέντρου, σταδιακά τα οδήγησε  σε μαρασμό με αποκορύφωμα ότι πριν από λίγα χρόνια είχε προταθεί η μετατροπή τους σε ΚΕΠ ή πωλητήρια του Ιδρύματος της Βουλής. Τελικά όμως η πρόταση απορρίφθηκε.

louloudadika-2

Σήμερα, μόνο δύο καταστήματα αντέχουν και λειτουργούν.
Είναι εντυπωσιακό όμως το πόσο αλλάζει η όψη του δρόμου στη θέα των λιλιπούτειων ανθοπωλείων.
Είναι μια ανάσα αισθητικής και μια αναφορά στο παρελθόν, όλων όσων έζησαν ή απλά κάποια στιγμή επισκέφθηκαν το κέντρο της πόλης.

Διαβάστε επίσης: Χαρακτήρισαν «τέρας» το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και ήθελαν να το ανατινάξουν πριν από τα εγκαίνια. Οι σκληρές αντιπαραθέσεις εφημερίδων και αρχιτεκτόνων για το μνημείο. Γιατί επιλέχθηκε ο χώρος «κάτω» από τη βουλή (βίντεο).

Αρχική φωτογραφία του  Dmitri Kessel:
γεννήθηκε στο Κίεβο (Ουκρανία) το 1902. Εκπαιδεύτηκε στη Ρωσική Στρατιωτική Ακαδημία Paltava και διετέλεσε αξιωματικός του ιππικού στον Ουκρανικό και στον Κόκκινο Στρατό, στις αρχές της δεκαετίας του 1920. Μετά την στρατιωτική του θητεία, σπούδασε βιομηχανική χημεία στη Μόσχα, και μετανάστευσε στην Αμερική το 1923.
Σπούδασε φωτογραφία στη «Rabinovitch School and Workshop of Art Photography» της Νέας Υόρκης και από το 1942 έγινε πολεμικός ανταποκριτής για το περιοδικό «Life». Ο Kessel συνόδεψε τα Αμερικανικά στρατεύματα στο Βόρειο Ατλαντικό και κατέγραψε τη Βρετανική «δράση» στην Ελλάδα το Δεκέμβρη του 1944. Πέθανε στην Αμερική το 1995.

Ένοχοι και Αθώοι
 
 
 

Στην ίδια κατηγορία

 
 
 
 

Δείτε επίσης...

 
 
 
 
Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια