Τα θρυλικά μπλε λεωφορεία που «όργωναν» τους δρόμους και ένωσαν τις γειτονιές με το κέντρο κατασκευάζονταν στην Ελλάδα!

Η φωτογραφική σύνθεση από την ομάδα «Παλιά ελληνικά Λεωφορεία» μας ξύπνησε τη νοσταλγία για τα θορυβώδη μπλε λεωφορεία που αγκομαχούσαν στους δρόμους, αλλά μετέφεραν με ασφάλεια για πολλές δεκαετίες μικρούς και μεγάλους στον προορισμό τους. Χαρακτηριστικό αυτών των οχημάτων είναι το γεγονός ότι είχαν παραχθεί εξ ολοκλήρου από ΄Ελληνες αμαξοποιούς!
Τα πιο δημοφιλή ήταν τα αμαξώματα των Πέτρου Ταγκαλάκη, Κωνσταντίνου Ρεντούμη,  Ελευθέριου Ελευθεριάδη και της «Βιαμάξ». Ακόμη στην κατασκευή λεωφορείων διακρίθηκε ο Πατρινός Μπουχάγιερ και το δίδυμο των «Κοτάντζη – Μανταδάκη».

Στην εξαιρετική φωτογραφική αποτύπωση του Κ. Νταλαγιώργου διακρίνουμε το αστικό, τύπου Volvo, να στρίβει στην Πανεπιστημίου προς Πατησίων στην κατάμεστη Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του ’70.

Η συλλογή περιλαμβάνει πολλά αυθεντικά στιγμιότυπα που ξεχωρίζουν και ζητούν περαιτέρω τεκμηρίωση.
Διαλέξαμε ορισμένα από αυτά για να τα μοιραστούμε μαζί σας.

1. Στην Κηφισίας. Λεωφορείο μάρκας Leyland εκτελεί το δρομολόγιο 521 Αθήνα – Ν.Κηφισιά.
Κυκλοφόρησε το 1962 και αποσύρθηκε το 1983.

Leoforio_Leyland  1962-1983_Kifisias

Αστικόν λεωφορείον Leyland WML Y1, πιθανώς με αμάξωμα κατασκευασμένο από την ΕΛΒΙΑΜ.

2. Στον Πειραιά. Το AEC με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φώτα περιμένει στις αφετηρίες της οδού Εθνικής Αντιστάσεως.

Leoforio AEC_peiraias

Λεωφορείο ΑEC με αμάξωμα από τον Παρασκευόπουλο. Ανήκε στο 5ο ΚΤΕΛ, του Πειραιά


3. Λεωφορείο τύπου Scania που τερμάτιζε στην Άνω Κυψέλη

leoforio_Ano Kypceli

Παρατήρηση αναγνώστη: «Τα καθίσματα από τα Σκάνια τα είδαμε αργότερα σε πολλά ξύλινα βαποράκια που έκαναν το δρομολόγιο Πειραιά -Σαλαμίνα»

4. Θησείο 1971. Αστικό λεωφορείο Volvo που ανήκε στην πρώτη σειρά των οχημάτων του 1958. Πειστήριο οι δίφυλλες πόρτες! Το φωτογραφικό ντοκουμέντο είναι διπλής αξίας καθώς το λεωφορείο ακολουθεί μοτοσυκλέτα με καλάθι… Το Volvo κατεβαίνει την οδό Ασωμάτων προς την Ερμού. 

Leoforio Volvo 1971

Λεωφορείο Volvo με αμάξωμα Π. Ταγκαλάκη. Ανήκε στο δυναμικό του 2ου ΚΤΕΛ (από το αρχείο του Διονύση Άννινου).

5. Το αυθεντικό Scania του  1958
Αποσύρθηκε από τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στα μέσα της δεκαετίας του ’80.

Leoforio Scania 1958

Scania Vabis Β71 57 του 3ου ΚΤΕΛ, μόλις έχει βγει από το αμαξοποιείο του Κωνσταντίνου Ρεντούμη στην οδό Σπύρου Πάτση 127.Ο διαχειριστής μας ενημερώνει ότι ήταν ένα από τα τελευταία της γενιάς του που αποσύρθηκαν. Κόπηκε το 1993 σε μάντρα πάνω από το εργοστάσιο της υαλουργίας «Γιούλα», στο Αιγάλεω.

 6. Η γραμμή Χαϊδαρίου. Τις καθημερινές μετέφερε τον κόσμο στη δουλειά του και τα Σαββατοκύριακα για μπάνιο στον Σκαραμαγκά!

Leoforio Scania _Xaidari-Aigaleo

Έναρξις δρομολογήσεως λεωφορείων του 3ου ΚΤΕΛ στο Χαϊδάρι. Πρώτο είναι το 3/143, Scania Vabis B71 Ταγκαλάκη

Πηγή : Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία

Ένοχοι και Αθώοι
 
 
 

Στην ίδια κατηγορία

 
 
 
 

Δείτε επίσης...

 
 
 
 
Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια