Το πλοίο που βγήκε στη στεριά. Άντεξε την πρόσκρουση, την ανταρσία, την πειρατεία και έπλευσε μέχρι τα βαθιά “γεράματα”

Το πλοίο που βγήκε στη στεριά. Άντεξε την πρόσκρουση, την ανταρσία, την πειρατεία και έπλευσε μέχρι τα βαθιά “γεράματα”
Μια από τις πιο διάσημες φωτογραφίες ναυαγίων είναι αυτή του W. H. Case, ο οποίος απαθανάτισε το ατμόπλοιο “Princess May” πάνω στα βράχια, με την πλώρη του να αιωρείται έξω από το νερό, έχοντας πάρει μια κλίση 23 μοιρών.

Το “Princess May” κατευθυνόταν από το Skagway της Αλάσκας, νότια και έπλεε σε πυκνή ομίχλη.

Το πρωινό της 5ης Αυγούστου του 1910, προσέκρουσε με πλήρη ταχύτητα 10,26 κόμβων (19χλμ την ώρα) στη βραχώδη ακτή του νησιού Sentinel στην Αλάσκα.

Το πλοίο κουβαλούσε στα αμπάρια του χρυσό. Μετά την πρόσκρουση, οι 80 επιβάτες και τα 68 άτομα του πληρώματος το εγκατέλειψαν και με τις σωσίβιες λέμβους βγήκαν στο νησί. Φυσικά μετέφεραν και τον χρυσό.

Αργότερα, με την παλίρροια, η στάθμη του νερού έπεσε και το πλοίο έμεινε να αιωρείται, έτσι ακριβώς όπως απαθανατίστηκε στις φωτογραφίες της εποχής.

Ένα μήνα μετά, ο καπετάνιος W. H. Logan, με το ρυμουλκό του Santa Cruz, από το Σιάτλ, κατάφερε και έριξε ξανά το πλοίο στο νερό, κατά τη διάρκεια της υψηλής παλίρροιας.

Αν και είχε μεσολαβήσει αρκετό χρονικό διάστημα, το σκαρί άντεξε. Οι μεγαλύτερες ζημιές στο πλοίο σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησής του από τα κοφτερά βράχια, που άνοιξαν μια τρύπα μήκους 15,5 μέτρων και πλάτους 45 εκατοστών.

Η επισκευή κόστισε πάνω από 20.000 $.

Η ιστορία του ατμόπλοιου

Το ατμόπλοιο ναυπηγήθηκε το 1888 στο Νιούκαστλ, στην Αγγλία.

Το μήκος του ήταν 76 μέτρα και αποτελούσε μέρος του στόλου φορτηγών πλοίων της καναδικής “Pacific Railroad Company”.

Στις αρχές του αιώνα και ενώ είχε αλλάξει πολλά ονόματα, το “Princess May” βρέθηκε να μεταφέρει εμπορεύματα και επιβάτες, κατά μήκος της δυτικής ακτής της Βόρειας Αμερικής.

Αρχικά ονομάστηκε “Mei Shih”, μετονομάστηκε σε “Cass”, έπειτα σε “Arthur”, μετά πάλι σε “Cass”, σε “Ningchow” και “Hating”, πριν πάρει το όνομα με το οποίο έμεινε στην Ιστορία.

Πριν πλεύσει στην αμερικανική ακτή, το “Princess May” ταξίδευε, από το 1888 έως και το 1901, στις ακτές της Κίνας.

Σε κάποιο ταξίδι έγινε ανταρσία στο πλοίο και μετά δέχθηκε επίθεση από πειρατές.

Το πλοίο βγήκε στη στεριά, αλλά κατάφερε να ξαναταξιδέψει. Έζησε μέχρι τα βαθιά “γεράματα”/ Wikimediamtx Commons

Το τέλος του διάσημου ατμόπλοιου

Το σκάφος συνέχισε να ταξιδεύει έως το 1930. Παρά την ένδοξη ιστορία του, το τέλος του ήταν άδοξο. Το βύθισαν στην Τζαμάικα, για να ξεφορτωθούν το γέρικο και άχρηστο πια σκαρί.

Αυτό που άντεξε στην στεριά και έζησε την οργή των ανθρώπων και της θάλασσας. Στην αγκαλιά της λοιπόν αναπαύεται και μια φωτογραφία του, πάνω στα βράχια, θα θυμίζει πάντα ότι δεν ήταν ένα συνηθισμένο πλεούμενο.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: O σκλάβος που έκλεψε ένα ατμόπλοιο και πολέμησε στον αμερικανικό εμφύλιο στο πλευρό του Αβραάμ Λίνκολν. Έγινε ο πρώτος έγχρωμος καπετάνιος, αγόρασε το σπίτι που μεγάλωσε ως σκλάβος και έγινε γερουσιαστής των ΗΠΑ 

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu