Το συζυγικό επεισόδιο μετά το γύρισμα της διάσημης σκηνής με το λευκό φόρεμα της Μονρόε. Γιατί την επομένη ημέρα η ηθοποιός εμφανίστηκε με μελανιές στο πρόσωπο

Το συζυγικό επεισόδιο μετά το γύρισμα της διάσημης σκηνής με το λευκό φόρεμα της Μονρόε. Γιατί την επομένη ημέρα η ηθοποιός εμφανίστηκε με μελανιές στο πρόσωπο
Χιλιάδες περαστικοί βλέπουν τη Μέρλιν Μονρόε να στέκεται με ψηλοτάκουνα παπούτσια πάνω σε μια σχάρα και το λευκό της φόρεμα να ανασηκώνεται από τον αέρα. Είναι η πιο χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας “7 χρόνια φαγούρα”. 

Η σκηνή ξεπέρασε τα όρια του Χόλιγουντ και βρέθηκε αντιμέτωπη με τον κώδικα ηθικής των αμερικάνικων ταινιών, ενώ απαγορεύτηκε στην Ιρλανδία ως απρεπής.

Η ταινία ακολουθεί τη ζωή ενός παντρεμένου άντρα που προσπαθεί να αντισταθεί στον πειρασμό να απατήσει τη γυναίκα του με την ελκυστική καινούργια γειτόνισσά του. Οι δύο πρωταγωνιστές συναντιούνται έξω από το θέατρο “Loews”. Η Μέρλιν Μονρόε στέκεται με ψηλοτάκουνα παπούτσια πάνω στη σχάρα ενός σταθμού μετρό και κατά τη διάρκεια της συζήτησης τους αφήνει τον αέρα που φυσά να ανασηκώσει το λευκό φόρεμα της.

Η φαντασία του παντρεμένου άντρα καλπάζει μπροστά στον πειρασμό που αντικρίζει μπροστά του. Η σκηνή αντιμετωπίζει τα εμπόδια του κώδικα Χέιζ, ο οποίος καθόριζε τι είναι επιτρεπτό να προβληθεί σε αμερικάνικες παραγωγές. Συγκεκριμένα υπαγόρευε πως “η μοιχεία δε πρέπει να προβάλλεται ούτε ως θέμα κωμωδίας ή γέλιου”. Γι αυτό και στην σκηνή παρακολουθούμε τον άντρα μόνο να φαντάζεται να απατά τη γυναίκα του με το ξανθό κορίτσι που έχει συναντήσει. Ο Μπίλι Γουάιλντερ, ο σκηνοθέτης της ταινίας χρόνια αργότερα θα παραδεχτεί ότι η σκηνή έτσι όπως αναγκάστηκε να τραβηχτεί ήταν μια “κενή εικόνα” και ότι θα προτιμούσε να την σκηνοθετήσει μετά τη λήξη της ισχύος του κώδικα.

Ο σύζυγος της Μονρόε την ξυλοκοπεί για τη σκηνή

15 Σεπτεμβρίου 1954 κινηματογραφείται η περίφημη σκηνή που θα δώσει ώθηση στην καριέρα της Μέρλιν Μονρόε ως σύμβολο του σεξ. Η τοποθεσία της σκηνής έχει σκόπιμα διαρρεύσει στο κοινό από τον υπεύθυνο της παραγωγής. Στο σημείο συγκεντρώθηκαν περίπου 5000 περαστικοί που συμμετείχαν ως κομπάρσοι στην συγκεκριμένη σκηνή. Το κοινό σφύριζε και ζητοκραύγαζε στη θέα της Μονρόε να ανασηκώνει το φόρεμα της. Ο σκηνοθέτης αναγκάστηκε να γυρίσει τη σκηνή πολλές φορές λόγω του πανδαιμονίου που επικρατούσε.

Ανάμεσα στους θεατές της σκηνής ήταν και ο άνδρας της Τζο Ντιμάτζιο, ο οποίος αισθάνθηκε ντροπιασμένος. H Μονρόε την επόμενη μέρα εμφανίστηκε με μελανιές στο πρόσωπο. Τρεις εβδομάδες αργότερα έπεσαν οι τίτλοι τέλους του γάμου τους. Κράτησε εννέα μήνες. Παρόλα αυτά ο Ντιμάτζιο τη συνόδευσε στην πρεμιέρα της ταινίας, την 1η Ιουνίου 1955, η οποία συνέπεσε και με τα 29α γενέθλια της.

Η χαρακτηριστική εικόνα δεν προβλήθηκε ποτέ στην ταινία

H Μονρόε επηρεασμένη από τη κρίση της κατάθλιψης που αντιμετώπιζε και την απόσπαση προσοχής που της δημιουργούσε το πλήθος ξέχναγε τα λόγια της. Γι αυτό και πολλές φορές απαιτούνταν μέχρι και 40 φορές να γυριστεί μια σκηνή της για να βγει ικανοποιητικό αποτέλεσμα για τον σκηνοθέτη. Στα γυρίσματα της ταινίας έφθανε κυρίως αργοπορημένη, ενώ η συμπεριφορά της είχε δημιουργήσει προβλήματα, όπως το να διογκωθεί το κόστος της παραγωγής στα 1.8 δισεκατομμύρια δολάρια. “Ήμουν πολύ νευριασμένος μαζί της, ήταν ασυνεπής”, δήλωνε ο σκηνοθέτης για τη συνεργασία τους στην ταινία.

H εικόνα αυτή δεν προβλήθηκε ποτέ έτσι στην ταινία/ Wikimediamtx Commons

Η σκηνή ήταν τόσο σημαντική που χρησιμοποιήθηκε για την προώθηση της ταινίας. Δημιουργήθηκε μια τεραστίων διαστάσεων αφίσα, η οποία θεωρήθηκε προκλητική και τελικά κατέβηκε. Η ταινία μάλιστα στην Ιρλανδία απαγορεύθηκε ως “άσεμνη και ακατάλληλη”. Ωστόσο παρότι η εικόνα είναι από τις εμβληματικές της αμερικανικής και διεθνούς ποπ κουλτούρας, δεν εμφανίζεται ακριβώς έτσι στην ταινία. Το στιγμιότυπο που υπάρχει στην ταινία δεν εμφανίζει τη μορφή της Μονρόε ολόκληρη σε κάθετη μορφή, αλλά κομμένη με έμφαση στα πόδια.

Το διάσημο λευκό φόρεμα που η Μονρόε ανεμίζει πουλήθηκε για 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια τον Ιούνιο του 2011 και κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ πώλησης που αφορούσε σε κοστούμι ταινίας.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Μέριλιν Μονρόε και Νάταλι Γουντ. Το μακάβριο ρεπορτάζ του θανάτου τους μέσα από τις μαρτυρίες του καθόλου εχέμυθου γραφείου τελετών των σταρ του Χόλιγουντ

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.