Δείτε πού βρίσκεται το μεγαλύτερο ”νεκροταφείο” αστικών λεωφορείων στην Ελλάδα. Ποια κυριάρχησαν τις δεκαετίες ’60 και ’70

Δείτε πού βρίσκεται το μεγαλύτερο ”νεκροταφείο” αστικών λεωφορείων στην Ελλάδα. Ποια κυριάρχησαν τις δεκαετίες ’60 και ’70

Στην ιστορία των μέσων μαζικής μεταφοράς ξεχωριστή θέση έχουν τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας που ο στόλος τους αυξήθηκε ραγδαία τη δεκαετία του ’60. Κάποια από αυτά ξεχώρισαν για το στυλ και τις ευκολίες που πρόσφεραν στους επιβάτες.

Την περίοδο 1965-1966, η εσωτερική μετανάστευση των κατοίκων της ελληνικής επαρχίας εξακολουθούσε με ταχύ ρυθμό και, έτσι, τα υπάρχοντα μέσα αποδείχθηκαν ανεπαρκή. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, μετατάχθηκαν από τα υπεραστικά ΚΤΕΛ στα ΚΤΕΛ της Αθήνας 98 λεωφορεία.

Όσα από αυτά ήταν τύπου “Ε” (32 θέσεων), αλλά και αυτά που ήταν τύπου “Τ” (24 θέσεων), αντικαταστάθηκαν από λεωφορεία του υπερμείζονος τύπου “Β-100” (100 θέσεων), που καθορίστηκε σαν ο νέος ενιαίος τύπος αστικού λεωφορείου για την περιοχή Αθήνας-Πειραιά, το 1965.

bus1

Το αμάξωμα που κατασκεύασε η Biamax για τα 21 Mercedes 0317, 100 θέσεων, που εντάχθηκαν στα ΚΤΕΛ της Αθήνας και του Πειραιά- Αρχείο Biamax. Πηγή εικόνας: Βιβλίο ”Από τα παμφορεία στο μετρό”. Εκδόσεις Μίλητος

Τα λεωφορεία αυτής της κατηγορίας διέθεταν 3 θύρες επιβατών και είχαν υποδαπέδιο κινητήρα, εκτός από τα Scania-Vabis.  Όπως πληροφορούμαστε και το σημαντικό συλλογικό έργο “Από τα Παμφορεία στο Μετρό”, εκδόσεις Μίλητος, τα οχήματα αυτά ήταν κατασκευής Volvo, Mercedes, Βüssing, MAN, AEC, GUY και Leyland.

bus2

Το τελευταίο ιδιωτικό λεωφορείο της Αθήνας, το 6/107, Mercedes F580 με αμάξωμα της Biamax, που κυκλοφόρησε το 1971-Φώτης Φλώρος. Πηγή εικόνας: Βιβλίο ”Από τα παμφορεία στο μετρό”. Εκδόσεις Μίλητος

Τα λεωφορεία της εξέγερσης

Τον Νοέμβριο του 1973 τα λεωφορεία και τα τρόλεϋ έπαιξαν ρόλο ”τελάλη” της εξέγερσης του Πολυτεχνείου σε όλη την Αθήνα. Τα συνθήματα που έγραφαν επάνω τους οι φοιτητές μετέφεραν το μήνυμα της αντίστασης σε όλες τις συνοικίες.

Λεωφορεία και τρόλεϋ εκείνες τις ταραγμένες ημέρες μετατράπηκαν σε οδοφράγματα και καταστράφηκαν κατά την αιματηρή καταστολή του καθεστώτος.

bus3

Λεωφορείο GUY WTB με αμάξωμα Γεωργίου Ηλιόπουλου, το 1/99, που κυκλοφόρησε το 1960. Περνάει έξω από το Πολυτεχνείο το Νοέμβριο του 1973- Συλλογή Απόστολου Κουρμπέλη. Πηγή εικόνας: Βιβλίο ”Από τα παμφορεία στο μετρό”. Εκδόσεις Μίλητος

bus4

Τα λεωφορεία έγιναν οδοφράγματα τον Νοέμβριο 1973. Δύο από αυτά (το 848-4/280 Mercedes F530 και το 6/5  GUY WUM) ακινητοποιημένα στην Πατησίων. Αρχείο Κων. Μεγαλοκονόμου. Πηγή εικόνας: Βιβλίο ”Από τα παμφορεία στο μετρό”. Εκδόσεις Μίλητος

Που καταλήγουν σήμερα τα παλιά λεωφορεία

Δίπλα στην Αττική Οδό και την Περιφερειακή Αιγάλεω στην Φυλή, βρίσκεται το αμαξοστάσιο που αποσύρει ο ΟΑΣΑ τα παλιά και χαλασμένα λεωφορεία. Ο χώρος αυτός έχει πάρει το προσωνύμιο ”το νεκροταφείο των λεωφορείων”, καθώς υπολογίζεται πως βρίσκονται στο σημείο πάνω από 700 εγκαταλελειμμένα λεωφορεία.

Από τα πλάνα φαίνονται σπασμένα τζάμια, που σημαίνει πιθανόν ότι έχουν υποστεί “πλιάτσικο” από διάφορους.

photo drone

Δίπλα στην Αττική Οδό και την Περιφερειακή Αιγάλεω στην Φυλή, βρίσκεται το αμαξοστάσιο που αποσύρει ο ΟΑΣΑ τα παλιά και χαλασμένα λεωφορεία – Πηγή εικόνας: n.p production

Δείτε το ”νεκροταφείο” των αστικών λεωφορείων της Αττικής μέσα από το βίντεο drone του συνεργάτη μας n.p production

Πηγή αρχικής εικόνας: n.p production

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu