Όταν αντίκρισε για πρώτη φορά αεροπλάνο, σε παιδική ηλικία, το αποκάλεσε μια μάζα από σκουριασμένα σίδερα. Λίγα χρόνια αργότερα, όταν η Αμέλια Έρχαρτ, χρειάστηκε να μπει σε αεροπλάνο, για να συναντήσει τον πατέρα της και πέταξε για πρώτη φορά, ένιωσε ότι αυτό ήταν το πεπρωμένο της. Παράτησε τις σπουδές της στην Ιατρική και ξεκίνησε αμέσως μαθήματα πιλότου.

Ως νοσοκόμα στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο
Ως νοσοκόμα στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Οι γονείς της ανήκαν στον δικαστικό κλάδο. Η ίδια αφού αποφοίτησε από το γυμνάσιο εργάστηκε εθελοντικά ως νοσοκόμα κατά τη διάρκεια του Α Παγκοσμίου Πολέμου. Εκεί ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο η αγάπη της για την περιπέτεια και τα αεροπλάνα.

Ήταν η 16η γυναίκα παγκοσμίως που είχε άδεια πιλότου

Τον Οκτώβρη του 1922, πέταξε με το «Καναρίνι» -όπως αποκαλούσε- το διθέσιο αεροπλάνο της, στα 14 χιλιάδες πόδια, κάνοντας το πρώτο παγκόσμιο ρεκόρ για τις γυναίκες πιλότους. Η πρώτη μεγάλη πρόκληση ήρθε το 1928, όταν ο μετέπειτα σύζυγός της, εκδότης Τζόρτζ Πάτναμ της πρότεινε να πετάξει πάνω από τον Ατλαντικό κρατώντας το ημερολόγιο της πτήσης. Η Έρχαρτ δέχτηκε την πρόταση χωρίς δεύτερη σκέψη.

Μέχρι το 1937, κατέκτησε πολλές πρωτιές και κατάφερε να πραγματοποιήσει πολλές ώρες πτήσης. Η οικονομική καταστροφή της οικογένειας της όμως την ανάγκασε να πουλήσει το αεροπλάνο της και να εργαστεί ως κοινωνική λειτουργός για να καταφέρει να ορθοποδήσει.

Η Αμέλια Έρχαρτ με τον άντρα της, Τζορτζ Πάτναμ, 1930
Η Αμέλια Έρχαρτ με τον άντρα της, Τζορτζ Πάτναμ, 1930

Ο γύρος του κόσμου με ένα δικινητήριο

Το 1935 κατέκτησε ένα ακόμα προσωπικό ρεκόρ πετώντας από την Καλιφόρνια στη Χαβάη. Kατά την επιστροφή της την υποδέχτηκαν χιλιάδες κόσμου με τιμές ήρωα, παρελάσεις και δημόσιες ευχαριστίες. Δυο χρόνια αργότερα, αφού η οικονομική καταστροφή αποτελούσε παρελθόν αφοσιώθηκε στο όνειρο της ζωής της: Η Έρχαρτ ήθελε να κάνει τον γύρο του κόσμου με το δικινητήριο αεροσκάφος της «Λόκχιντ Ηλέκτρα», με συγκυβερνήτη τον Φρέντ Νούναν.

Όλα πήγαιναν καλά. Τα δυο τρίτα του ταξιδιού είχαν ολοκληρωθεί  όμως για άγνωστους μέχρι σήμερα λόγους το αεροπλάνο μαζί με τους δυο κυβερνήτες εξαφανίστηκε από το χάρτη και κανένας ποτέ δεν μπόρεσε να τους εντοπίσει.

Το ανεξιχνίαστο μυστήριο της εξαφάνισης

Έχουν περάσει πάνω από 70 χρόνια από το συμβάν και οι θεωρίες συνωμοσίας για την εξαφάνιση δεν σταμάτησαν. Η πρώτη θεωρία, ήθελε την Έρχαρτ κατάσκοπο του Ρούσβελτ, εξαιτίας της μακροχρόνιας φιλίας που την συνέδεε με τη σύζυγό του Έλινορ. Η φήμη ενισχύθηκε όταν ο Ρούσβελτ οργάνωσε μετά την εξαφάνιση της τη μεγαλύτερη εκστρατεία εντοπισμού από αέρος.

Διαδόθηκε η φήμη ότι οι κυβερνήτες του «Λόκχιντ Ηλέκτρα» προσγειώθηκαν ανώμαλα στην Ιαπωνία και αιχμαλωτίστηκαν εκεί.

Αμέλια Έρχαρτ - Φρέντ Νούναν. Το μοιραίο δίδυμο που εξαφανίστηκε πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό
Αμέλια Έρχαρτ – Φρέντ Νούναν. Το αεροπλάνο τους εξαφανίστηκε στη θάλασσα έγραφαν οι εφημερίδες τον Ιούλιο του 1937

Η μοναδική προσπάθεια που έχει επιβεβαιωθεί όλα αυτά τα χρόνια είναι από το πλοίο «IGUARIA», που την εντόπισε στιγμιαία μέσα από τον ασύρματο, αλλά 20 μίλια αργότερα την έχασε.

Από τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί για τις εξειδικευμένες γνώσεις των δυο πιλότων, το συμπέρασμα φέρεται να είναι ότι η Έρχαρτ δεν είχε ιδέα από την χρήση ασυρμάτου και σημάτων Μορς. Ενώ ο Νούναν είχε την φήμη του καλού, αλλά αλκοολικού πιλότου της αμερικανικής Pan Am.

Μια άλλη εκτίμηση είναι ότι η Έρχαρτ μαζί με τον Νούναν, θέλησαν να εξερευνήσουν το ακατοίκητο μέχρι τότε νησί Νικουμαρόρο, στο Νότιο Ειρηνικό που τότε ονομαζόταν νησί Γκάρντνερ. Το «Ίδρυμα Έρχαρτ», το 1989 ύστερα από μακροχρόνιες έρευνες εντόπισε στο νησί τα οστά μιας γυναίκας ναυαγού, μαζί με υπολείμματα από ρούχα και παπούτσια. Τα δείγματα στάλθηκαν σε ειδικά εργαστήρια στις νήσους Φίτζι, όπου τελικά δεν ταυτοποιήθηκαν.
Το 2010, σε μια νέα εκστρατεία εντοπισμού της πιλότου και του συγκυβερνήτη εξετάστηκαν δείγματα που βρέθηκαν στο ίδιο νησί λίγα μίλια πιο κάτω. Ένας σουγιάς, βαζάκια με καλλυντικά προϊόντα και κόκαλα, έκαναν τους υπεύθυνους του ιδρύματος να πιστέψουν ότι ίσως βρήκαν την λύση του μυστηρίου.

Τον τελευταίο μήνα ο Μπάλαρντ και η ομάδα του ερεύνησαν τη θαλάσσια περιοχή γύρω από το Νικουμαρόρο, ενώ μια ομάδα αρχαιολόγων που επιστράτευσε το National Geographic χτένισαν το νησί για ίχνη του αεροσκάφους.

Στη διάρκεια της αποστολής αυτής ανέπτυξαν μια θεωρία που ίσως εξηγεί τι απέγινε η Έρχαρτ εφόσον όντως προσγειώθηκε κάπου κοντά στην ατόλη: Ο πλοηγός της, Νούναν, σκοτώθηκε κατά την αναγκαστική προσγείωση-πτώση του αεροσκάφους, το οποίος παρασύρθηκε μακριά από τα κύματα κι η Έρχαρτ επέζησε επί εβδομάδες στο νησί με μοναδική συντροφιά την πανίδα του, κυρίως ένα είδος τεράστιων καβουριών που φθάνουν σε μήκος το ένα μέτρο. Κι ίσως αυτά τα καβούρια να έφαγαν τη σορό του θρύλου της αεροπλοΐας μετά τον θάνατό της.

Παρακολουθήστε τις τελευταίες εικόνες – ντοκουμέντο από την ημέρα της μοιραίας πτήσης

Το πιο πιθανό σενάριο, που εξετάζουν οι ειδικοί όλα αυτά τα χρόνια, είναι η μοιραία συντριβή και ο ακαριαίος θάνατος και των δυο προσώπων, πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό. To 1993 κυκλοφόρησε η αυτοβιογραφία της Αμέλια Έρχαρτ με τίτλο «Soaring Winds» (Ορμητικά Φτερά), ενώ το 2009 γυρίστηκε ταινία με την ζωή της με πρωταγωνιστές την Χίλαρι Σουάνκ και τον Ρίτσαρντ Γκιρ.

«Why do you want to fly?» – «I want to be free» ήταν η απάντηση της Αμέλια κάθε φορά που την ρωτούσαν γιατί θέλει να πετάει.

 Αυτή η έκφραση ενέπνευσε πολλούς καλλιτέχνες στην πάροδο του χρόνου να κάνουν την ιστορία της τραγούδι. Συνολικά οκτώ τραγούδια έχουν γραφτεί για την πρωτοπόρο πιλότο.

Η αρχική φωτογραφία επιχρωματίστηκε από Past in Color.

mitralexis-2-700x467

Διαβάστε επίσης στη «ΜτΧ»: 
Μαρίνος Μητραλέξης, o παράτολμος Έλληνας αεροπόρος που έγινε «καμικάζι». Όταν ξέμεινε από πυρομαχικά χτύπησε με την έλικα το εχθρικό βομβαρδιστικό και το έριξε. Μετά έκανε αναγκαστική προσγείωση και συνέλαβε τους Ιταλούς…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here