Ο «Αστερίας» της Κίνας αντιστοιχεί σε έκταση 25 γηπέδων ποδοσφαίρου και αναμένεται να δεχθεί 100 εκατ. επιβάτες το 2040.

Το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο της Κίνας προκαλεί δέος. Το εντυπωσιακό Bejing Daxing είχε ανοίξει τις πύλες του μερικές ημέρες πριν τους μεγαλοπρεπείς εορτασμούς για την 70η επέτειο από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Ο αερολιμένας έχει τη μορφή ενός αστερία σε μεταλλική μορφή, γι’ αυτό και του προσέδωσαν το εν λόγω όνομα. Το φουτουριστικό αεροδρόμιο κόστισε συνολικά 25,5 δισ. δολάρια(εάν υπολογιστούν και οι σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις) και βρίσκεται σε απόσταση 46 χιλιομέτρων νότια του κέντρου της κινεζικής πρωτεύουσας.
Με πλήρη δυναμικότητα αναμένεται να λειτουργήσει το 2025, υποδεχόμενο 72 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, κάτι που θα αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ για ένα μεμονωμένο τερματικό σταθμό, όπως έχουν αναφέρει οι σχεδιαστές του έργου.

Επιπλέον, το νέο κτίριο διεκδικεί τον τίτλο του πιο μεγάλου αεροπορικού τερματικού σταθμού στον κόσμο, καθώς καλύπτει μία έκταση 700.000 τ.μ. Σχεδιάστηκε από την αγγλοϊρακινή αρχιτέκτονα Ζάχα Χαντίντ, η οποία πέθανε το 2016, και τον τεχνικό βραχίονα της Aéroports de Paris (ADP).

Η ενιαία στέγη που το καλύπτει αντιστοιχεί σε έκταση 25 γηπέδων ποδοσφαίρου. Σε αντίθεση με τα κλασσικά αεροδρόμιο, το νέο κτίριο είναι αρκετά ψηλό με δύο επίπεδα για τις αναχωρήσεις και άλλα τόσα για τις αφίξεις. Ακριβώς κάτω από τον τερματικό σταθμό βρίσκεται ένας σταθμός μετρό, ενώ μια γραμμή εξπρές αναμένεται να επιτρέψει τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης σε περίπου 20 λεπτά.

Σύμφωνα με τη διοίκηση πολιτικής αεροπορίας της Κίνας, από τα μέσα Οκτωβρίου, οι αναχωρήσεις και οι αφίξεις επιβατών αριθμούσαν ημερησίως ένα μέσο όρο 12.400 επιβατών. Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί ότι οι επισκέπτες – «θαυμαστές» του αεροδρομίου ανέρχονται στους 70.000.

Το ήδη υπάρχον Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου (Χεξ) πλέον δεν μπορούσε να διαχειριστεί τους πλέον πάνω από 100 εκατ. επιβάτες και η δημιουργία ενός νέου μεγαλύτερου αποτελούσε επιτακτική ανάγκη. Άλλωστε, το Χεξ αποτελεί το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο μετά το Χάρσφιλντ-Τζάκσον της Ατλάντα.

Προβλέπεται ότι για το 2040 το αεροδρόμιο θα διαθέτει οκτώ διαδρόμους απογείωσης-προσγείωσης, εκ των οποίων ο ένας θα είναι για στρατιωτική χρήση. Επιπλέον, θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 100 εκατ. επιβάτες το χρόνο.

Συγκριτικά, όλοι οι τερματικοί σταθμοί στο Paris-Charles-de-Gaulle, το 10ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου, δέχθηκε λιγότερους από 70 εκατ. επιβάτες το 2017.

Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (Iata), στα μέσα της δεκαετίας του 2020, η Κίνα θα έχει ξεπεράσει τις ΗΠΑ και θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών στον κόσμο, κάτι που οφείλεται στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου και το ενδιαφέρον των Κινέζων για ταξίδια.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η πρωτεύουσα αναμένεται να υποδεχθεί 170 εκατ. επιβάτες το 2025, που θα είναι μοιρασμένοι μεταξύ των δύο αεροδρομίων της.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here