Συγκλονίζει με μια κατάθεση ψυχής ο Έλληνας που έχασε τη μοιραία πτήση της Ethiopian Airlines. Ο Αντώνης Μαυρόπουλος έφτασε αργά το βράδυ στον προορισμό του και από εκεί έγραψε μια ανάρτηση στο Facebook στην οποία εξηγεί ακριβώς τι συνέβη και είναι ακόμη ζωντανός

Στο κείμενο με τίτλο «η τυχερή μου μέρα» έχει δημοσιεύσει και το εισιτήριο που είχε βγάλει για την πτήση ΕΤ 302 η οποία δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό της.

Η ανάρτησή του10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019 – Η ΤΥΧΕΡΗ ΜΟΥ ΜΕΡΑ

Τρέχοντας να προλάβω την πτήση ΕΤ 302 Αντίς Αμπέμπα – Ναϊρόμπι, που συνετρίβη 6 λεπτά μετά την απογείωση της, είχα τα νεύρα μου γιατί δεν υπήρχε κανείς να με βοηθήσει να πάω γρήγορα. Την έχασα για δυο λεπτά, όταν έφτασα είχε κλείσει η επιβίβαση και έβλεπα τους τελευταίους επιβάτες στη φυσούνα να μπαίνουν μέσα – φώναζα να με βάλουν κι εμένα αλλά δεν το επέτρεψαν. Στην πραγματικότητα, την πτήση την έχασα διότι δεν είχα δώσει βαλίτσα (αλλιώς θα με περίμεναν για 10-15 λεπτά η και παραπάνω, διότι το να βρεθεί μια βαλίτσα φορτωμένη θέλει τουλάχιστον 40 λεπτά). Επίσης, όπως έμαθα αργότερα, την έχασα γιατί βγήκα πρώτος και πολύ γρήγορα από το αεροπλάνο και ο connection Ambassador που ήρθε να με παραλάβει δεν με βρήκε.

Οι άνθρωποι του αεροδρομίου, ευγενέστατοι, με προώθησαν στην επόμενη πτήση που θα έφευγε στις 11:20, μου ζήτησαν συγνώμη για την ταλαιπωρία και με μετέφεραν σε ένα ωραίο lounge για την τρίωρη αναμονή.

Στις 10:50, καθώς επιβιβαζόμουν στην επόμενη πτήση, δυο σεκιουριτάδες με ενημέρωσαν ότι για λόγους ασφαλείας που θα μου εξηγήσει κάποιος ανώτερος αξιωματικός, δεν θα επιτρέψουν την επιβίβαση μου. Στις έντονες διαμαρτυρίες μου δεν άφησαν κανένα περιθώριο συζήτησης και με οδήγησαν στον ανώτερο τους, στο αστυνομικό τμήμα του αεροδρομίου.

Αυτός μου είπε ευγενικά να μη διαμαρτύρομαι και να πω ευχαριστώ στο Θεό, διότι είμαι ο μοναδικός επιβάτης που δεν μπήκε στην πτήση ΕΤ 302 η οποία αγνοείται. Και ότι αυτός ήταν ο λόγος που δεν μπορούν να με αφήσουν να φύγω, μέχρι να εξακριβωθεί ποιος είμαι, γιατί δεν μπήκα στην πτήση και τα σχετικά. Στην αρχή νόμιζα ότι έλεγε ψέμματα, ωστόσο το ύφος του δεν άφηνε κανένα περιθώριο αμφιβολίας.

Ένιωσα να χάνεται το έδαφος κάτω από τα πόδια μου, αλλά επανήλθα σε 1-2 δευτερόλεπτα γιατί σκέφτηκα ότι κάτι άλλο θα συμβαίνει, κάποιο πρόβλημα επικοινωνίας ίσως. Οι άνθρωποι ήταν ευγενέστατοι, ρώτησαν ότι έπρεπε να ρωτήσουν, εξακρίβωσαν τα στοιχεία μου και με άφησαν να περιμένω.

Με έβαλαν να καθίσω σε ένα σαλόνι και μου είπαν να περιμένω εκεί μέχρι να με ειδοποιήσουν.

Έψαχνα στο διαδίκτυο να βρω στοιχεία για την πτήση, φίλοι από το Ναϊρόμπι με ενημέρωσαν ότι 30 λεπτά μετά την αναμενόμενη ώρα δεν είχε προσγειωθεί και δεν υπήρχαν πληροφορίες για την τύχη της και ξαφνικά κόβονται και όλα τα WiFi του αεροδρομίου.

Ευτυχώς υπάρχουν και τα SMS – από στενό φίλο έμαθα ότι η πτήση συνετρίβη σχεδόν μόλις απογειώθηκε και ότι το θέμα έβγαινε στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης.

Τότε κατάλαβα ότι πρέπει αμέσως να επικοινωνήσω με τους δικούς μου ανθρώπους και να τους πω ότι δεν ήμουν μέσα και ότι για δυο μικρές τυχαίες συγκυρίες έχασα την πτήση – τη στιγμή που έκανα αυτή τη σκέψη κατέρρευσα γιατί τότε ακριβώς κατάλαβα ποσο τυχερός στάθηκα.

Αυτό το κείμενο το έγραψα για να διαχειριστώ το σοκ μου. Το ποστάρω γιατί θέλω να πω σε όλους ότι τα αόρατα και αδιόρατα νηματίδια της τύχης, οι εκτος πλάνου συγκυρίες πλέκουν τον ιστό στον οποίο είναι πιασμένη η ζωή μας. Είναι εκατομμύρια μικρές κλωστές που σχεδόν ποτε δεν τις αισθανόμαστε – αλλά μια να σπάσει αρκεί για να ξηλωθεί όλος ο ιστός ακαριαία.

Πραγματικά, είναι η πρώτη φορά που χαίρομαι τόσο πολύ που έγραψα ένα ποστ και είμαι ευγνώμων που ζω και που έχω τόσους φίλους που με έκαναν να νιώσω την αγάπη τους – φιλιά σε όλους και ένα θερμό ευχαριστώ για τη συγκινητική συμπαράσταση σας. Ειδική εύφημος μνεία για την έγκαιρη επέμβαση και υποστήριξη στους Jeroen Par Dijk Panos Fragiadakis Haris Kamariotakis και ένα μεγάλο συγνώμη στην οικογένεια μου για το σοκ που εζησαν.

Maybe not too old to rock n roll – but certainly too young to die…

Κυριακή 10/3/2019, 13:00 Αντίς Αμπέμπα, Αιθιοπία

(Το ποστ ανέβηκε από το Ναϊρόμπι στο οποίο έφτασα τελικά)

53894646_10218365926355078_7923047357728423936_n
Κίνα και Αιθιοπία «καθηλώνουν» όλα τα Boeıng 737

Οι αρχές της Κίνας έδωσαν εντολή στις αεροπορικές εταιρείες της χώρας να αναστείλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8, μετά τη συντριβή, στην Ethiopian Airlines που εκτελούσε δρομολόγιο από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι. Πριν από λίγους μήνες αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρίας χαμηλού κόστους κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας με αποτέλεσμα να χαθούν 189 ανθρώπινες ζωές.

Επικαλέστηκε τη συντριβή της Κυριακής, καθώς και εκείνη άλλου αεροσκάφους του ίδιου τύπου που ανήκε στην ινδονησιακή εταιρεία Lion Air τον Οκτώβριο.

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, ένα Boeing 737 MAX 8 συνετρίβη μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του, εξέλιξη που εγείρει νέα ερωτήματα για αυτό το αεροσκάφος, που θεωρείται πολύ σημαντικό για την αμερικανική βιομηχανία.

Η αξιοποίησή τους θα επαναληφθεί αφού επιβεβαιωθεί από τις αμερικανικές αρχές και από την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing ότι «ελήφθησαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων», τόνισε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

«Η ασφάλεια αποτελεί την υπ’αριθμ. ένα προτεραιότητά μας και λαμβάνουμε κάθε μέριμνα για να κατανοήσουμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος, συνεργαζόμενοι στενά με τις ενδιαφερόμενες ομάδες και όλες τις αρχές ασφαλείας που εμπλέκονται», πρόσθεσε εκπρόσωπος της Boeing, σε δηλώσεις του που εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο πρακτορείο Reuters. Ένας αμερικανός αξιωματούχος, ανέφερε, υπό τον όρο να μην κατονομαστεί, ότι η Ουάσινγκτον δεν σχεδιάζει να επιβάλει το ίδιο μέτρο, διότι δεν γνωρίζει ακόμη τα αίτια των δύο δυστυχημάτων και διότι το ιστορικό της Boeing ως προς την ασφάλεια είναι καλό.

cr

«Δεδομένου του γεγονότος ότι τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν Boeing 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί πρόσφατα έγιναν αμφότερα κατά τη φάση της απογείωσης, παρουσιάζουν ορισμένες ομοιότητες», επισήμανε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αιτιολογώντας την απόφασή της.

«Θα έλθουμε σε επαφή με την αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) και με την Boeing. Αφού μας επιβεβαιώσουν ότι λήφθηκαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για τις ασφάλεια των πτήσεων, θα ενημερώσουμε τις (κινεζικές) αεροπορικές εταιρείες ότι μπορούν να ξαναρχίσουν εμπορικές πτήσεις με τα Boeing 737 MAX 8», πρόσθεσε.

Το αεροσκάφους του τύπου αναφέρεται ορισμένες φορές με τον κωδικό 737-8.

Η εντολή της κινεζικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας συνάδει με την πολιτική μηδενικής ανοχής που επιδεικνύει ως προς τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων. Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν στους στόλους τους 96 αεροσκάφη 737 MAX.

Η Flydubai και SilkAir συνεχίζουν να εμπιστεύονται τα Boeing 737 

Παράλληλα η Singapore Airlines, μια θυγατρική της οποίας, η SilkAir, εκτελεί πτήσεις με 737 MAX, ανέφερε ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση αλλά τα αεροσκάφη του τύπου θα συνεχίσουν να πετούν κανονικά. Οι αρχές της Ινδονησίας ανέφεραν ότι επιτηρούν τις εταιρείες που εκτελούν πτήσεις με τα 737 MAX, ιδίως τη Λάιον και την Garuda, αλλά δεν σχεδιάζουν να καθηλώσουν τα αεροσκάφη αυτά στο έδαφος. Η αεροπορική εταιρεία Flydubai ανακοίνωσε πως εξακολουθεί να εμπιστεύεται την αξιοπιστία των αεροσκαφών Boeing 737 του στόλου της, ανακοίνωσε εκπρόσωπός της μία ημέρα μετά την συντριβή ενός 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines.
Οι Αιθιοπικές αερογραμμές αναστέλλουν πτήσεις με Boeing 737

Τη γραμμή των κινεζικών αερογραμμών ακολουθούν και  οι Αιθιοπικές αερογραμμές αναστέλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8. Συγκεκριμένα αποφάσισαν να κρατήσουν στο έδαφος τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου της, μία ημέρα μετά την συντριβή ενός αεροσκάφους της αυτού του τύπου με 157 επιβαίνοντες.«Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων», γράφει σε ανάρτηση της η αεροπορική εταιρεία. Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX 8.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here