Πέθανε οΤάκης Μόσχος στα 68 του χρόνια. Ο ηθοποιός τον τελευταίο καιρό νοσηλευόταν στην Αθήνα όπου είχε μεταβεί από τη Σκόπελο όπου και έμενε τα τελευταία χρόνια. Ύστερα από μια σειρά εγκεφαλικών επεισοδίων ο Τάκης Μόσχος ήταν σε κώμα τον τελευταίο καιρό.
Στα μάτια του κόσμου ο Τάκης Μόσχος ταυτίστηκε με το ρόλο του Αργύρη της «Γλυκιάς Συμμορίας». Καθιερώθηκε ως ο ρομαντικός του περιθωρίου, ο γλυκός άνθρωπος με το εγκεφαλικό χιούμορ. Συγχρόνως έβγαζε και μια μαγκιά.

Ωστόσο δεν έμεινε στις δάφνες του, ούτε και στον ίδιο ρόλο. Έτσι έγινε ο Άρης «Στα παιδιά του Κρόνου», ο Πεταλούδας στην «Πόλη που ποτέ δεν κοιμάται» και ο Ναπολέων Λαπαθιώτης στο «Μετέωρο και Σκιά», ο γιος πλούσιας και αριστοκρατικής οικογένειας που ξεκινά τη ζωή του μέσα στο φως αλλά σιγά σιγά διαλέγει το δρόμο της νύχτας, των ναρκωτικών του Ζαππείου, και καταλήγει να αυτοκτονήσει.

 Το μοντέλο 

Ο Τάκης Μόσχος έγινε ηθοποιός από τύχη. Δεν το κυνήγησε, ούτε το είχε ποτέ κατά νού. Ο «κινηματογραφικός» ηθοποιός από τη Χαλκίδα, που μεγάλωσε συντηρητικά σε μια οικογένεια αυστηρών αρχών, βρέθηκε στα 18 του στη Θεσσαλονίκη για να σπουδάσει στη Νομική. Σε μια πόλη, που την ένιωθε σαν ξένη πατρίδα, προσπάθησε να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Μετά από έξι χρόνια τα παράτησε και έφυγε στη Γερμανία σε μία προσπάθεια να μην καθυστερήσει την κατάταξη στο στρατό. Έφυγε λίγο πριν λήξει η αναβολή του κατά την περίοδο της χούντας.

Εκεί ξεκίνησε να σπουδάζει Κοινωνιολογία, την οποία τελικά παράτησε και ασχολήθηκε με τον πειραματικό κινηματογράφο. Μάλιστα ανακάλυψε τυχαία ένα παράρτημα της σχολής του Λη Στράσμπεργκ, «Αctor’s studio» και έτσι μπήκε στο χώρο της τέχνης.
Σε συνέντευξη του έχει παραδεχτεί ότι επηρεάστηκε αρκετά από την αμερικανική σχολή ηθοποιίας.
Ο Τάκης Μόσχος στη Γερμανία εκμεταλλεύτηκε το όμορφο παρουσιαστικό του και δούλεψε σε φωτογραφίσεις μόδας ως μοντέλο. Εγκλιματίστηκε πλήρως στο ελεύθερο πνεύμα της εποχής που επικρατούσε στη Γερμανία, σε τέτοιο βαθμό που δυσκολεύτηκε πολύ να ενσωματωθεί στην ελληνική πραγματικότητα, όπως έχει δηλώσει.

Στην Αθήνα επέστρεψε μετά από μία ερωτική απογοήτευση. Χωρίς λεφτά, χωρίς σπίτι γύρισε σε μία πόλη, που κανείς δεν τον γνώριζε. Είχε στο μυαλό του την ιδέα να συνεχίζει να δουλεύει ως μοντέλο, προκειμένου να βγάλει κάποια χρήματα, χωρίς ωστόσο να έχει προγραμματίσει τι θα κάνει στη συνέχεια. Έτσι κυκλοφορούσε με το βιβλίο με τις επαγγελματικές φωτογραφίσεις που είχε κάνει στη Γερμανία για να καταφέρει να δικτυωθεί.

Οι φωτογραφίες έφτασαν στα χέρια του φίλου του από τη Χαλκίδα, Δημήτρη Βενιζέλου, ο οποίος τότε τον συνέστησε στον κριτικό κινηματογράφου Παναγιώτη Τιμογιαννάκη. Άρχισε να κάνει γνωριμίες και σύντομα γύρισε την πρώτη του διαφήμιση ως μοντέλο στην Ελλάδα. Με αυτόν τον τρόπο, προέκυπταν διάφορες δουλειές, όπως το να κάνει τον κομπάρσο σ’ ένα  Αιγυπτιακό σίριαλ εποχής. Βρέθηκε να κάνει τον Ρωμαίο στρατιώτη, τον μαύρο σκλάβο που έκανε αέρα στον αφέντη, τον σκληρό Αιγύπτιο στρατιώτη, αλλά και τον σκλάβο.

Τα κοινά στοιχεία του «Αργύρη» με τον Τάκη Μόσχο

Οι φωτογραφίες που είχε μοιράσει σε διάφορα πρακτορεία τον βοήθησαν καθώς μέσα από αυτές του δόθηκε ο πρώτος του επαγγελματικός ρόλος σε ταινία. Ήταν στην ταινία του Γιώργου Κατακουζηνού «Άγγελος».
Άρχισε να δείχνει σοβαρό ενδιαφέρον για την υποκριτική και άρπαζε ευκαιρίες προκειμένου να εξελιχθεί και να γίνει καλύτερος μέσα από σεμινάρια. Ο ρόλος που άλλαξε τα πάντα στην καριέρα του και έφερε την αναγνώριση ήταν στη «Γλυκιά Συμμορία», του Νίκου Νικολαΐδη. Στην ταινία υποδύθηκε τον Αργύρη, έναν άνεργο ηθοποιό, που ζούσε στο περιθώριο και την παραβατικότητα.

Η Γλυκιά Συμμορία είναι η ζωή τεσσάρων νεαρών που τρώνε σε πολυτελή εστιατόρια χωρίς να πληρώνουν, κλέβουν τρόφιμα από σούπερ μάρκετ, ρούχα από καταστήματα, λίρες από χρηματοκιβώτια, λεφτά από φίλους, παίζουν σε πορνοταινίες  ή χρηματοδοτούν μια παράνομη αντιεξουσιαστική οργάνωση.
Η αντισυμβατική συμπεριφορά τους τραβάει την προσοχή των αρχών, οι οποίες τους θέτουν υπό διακριτική παρακολούθηση. Μάλιστα ο «Αργύρης» σε συνέντευξη του στον Χρήστο Παρίδη έχει παραδεχτεί πως μερικές περιπέτειες της συμμορίας της είχε ζήσει ως φοιτητής στη Γερμανία. «Είχα κλέψει σούπερ μάρκετ, είχα κάνει ζωή κοινοβίου για πολλά χρόνια με άλλους  όμοιους ή και ανόμοιους μου, συμβιώνοντας στο ίδιο σπίτι και γενικά δεν τα είχα καλά με το κατεστημένο. Ίσως γιατί είχα πατέρα μπάτσο και είχα μια απέχθεια για την εξουσία».

Στα γυρίσματα, ο σκηνοθέτης ήταν πιεστικός και σύμφωνα με τον Τάκη Μόσχο όλοι έκλαιγαν. «Μας το έβγαλε ξινό. Έκανε τη δουλειά του και μας έκανε ονόματα, αλλά μας έβγαζε το λάδι». Η ταινία απέσπασε συνολικά οκτώ βραβεία, δίχασε κοινό και κριτικούς, ενθουσίασε όμως τη νεολαία μιας έντονα πολιτικοποιημένης εποχής μιλώντας μια διαφορετική γλώσσα και άφησε το δικό της στίγμα στην ιστορία του ελληνικού σινεμά με σκηνές εμβληματικές και «ατάκες» που αναπαράγονταν για χρόνια.
Ο Τάκης Μόσχος αδιαφορούσε για τα βραβεία. Εκείνος ήθελε μόνο να «ξεμπερδεύει» από αυτά και να  βγαίνει με τους φίλους του. Δεν θεωρεί ότι με την επιτυχία του «καβάλησε το καλάμι», αλλά απολάμβανε τα καλά λόγια. Αναμφισβήτητα όμως οι σκέψεις και η ζωή του επηρεάζονταν από τον εθισμό του στα ναρκωτικά..

Τα ναρκωτικά, η απεξάρτηση και η νέα ζωή στη Σκόπελο

Ο ηθοποιός έχει μιλήσει ανοιχτά για τα πάθη και την απεξάρτηση του. Ήταν μπλεγμένος με τις ουσίες για 20 χρόνια, ενώ έχει δηλώσει σε συνέντευξη του στην Νατάσα Πανταζοπούλου ότι την πρώτη του δοκιμή την έκανε κατά τη διάρκεια γυρισμάτων. Υποδυόταν στην ταινία «Κόντρα» ένα χρήστη ναρκωτικών. Σε κάποια σκηνή της ταινίας, υποτίθεται ότι γίνεται μια συναυλία, αλλά στις τουαλέτες δύο χρήστες ετοιμάζουν τις ουσίες τους. Τότε τον ρώτησε μία κοπέλα αν ήθελε να δοκιμάσει να δει τι είναι. Αυτή ήταν και η πρώτη του επαφή με τα ναρκωτικά. Έφευγε από τα γυρίσματα με φθηνές δικαιολογίες για να κάνει χρήση. Για πολλά χρόνια έχασε τον εαυτό του. Αποφάσισε να μη δέχεται προτάσεις και να αποκοπεί από την υποκριτική.

Η περιπέτεια που έζησε τον έσπρωξε να αλλάξει στάση ζωής.
Η Αθήνα τον κούρασε και έτσι πήρε τη  απόφαση να την εγκαταλείψει και να μείνει μόνιμα στο αγαπημένο του νησί, τη Σκόπελο. Τα τελευταία 18 χρόνια έχει επιλέξει μια ζωή ήρεμη, δίπλα στη θάλασσα.
Στο νησί δηµιούργησε την Ερασιτεχνική Θεατρική Οµάδα Σκοπέλου (ΕΘΟΣ), µε σκοπό να διδάξει και να αναδείξει τη θεατρική τέχνη, ενώ παράλληλα έκανε µαθήµατα σε παιδιά του Γυµνασίου.
«Γυρίζουµε σαν µπουλούκι στα νησιά των Σποράδων και παρουσιάζουµε τις παραστάσεις µας. Είναι πιο ιερό αυτό από κάθε ταινία, κάθε παράσταση, στην οποία θα µπορούσα να συµµετάσχω», είχε δηλώσει.
Στις παραστάσεις αναλαμβάνει ρόλο σκηνοθέτη, ενδυµατολόγου, σκηνογράφου, και φρόντιζε λίγο πολύ για όλα.
Με ερασιτέχνες ηθοποιούς αλλά και κατοίκους του νησιού, ανακαίνισαν τον τοπικό κινηµατογράφο «Ορφέα» και τον µετέτρεψαν σε θεατρική σκηνή.

Τον Οκτώβριο του 2018 εγκατέλειψε προσωρινά τη Σκόπελο και µετακόµισε στην Κοζάνη, όπου συµµετείχε στην παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ «Ρωµαίος και Ιουλιέτα», στον ρόλο του πατέρα Λαυρέντιου. Ωστόσο η υγεία του τον πρόδωσε και υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο. Παρά τις συστάσεις των γιατρών να περιορίσει τις δραστηριότητές του, συµµετείχε κανονικά στην περιοδεία και ετοιµαζόταν να ακολουθήσει το σχήµα στην Κροατία. Υπέστη όμως και νέο εγκεφαλικό επεισόδιο στην Αθήνα, το οποίο ξεπέρασε ενώ έμεινε σε κέντρο αποκατάστασης για να αναρρώσει.

Διαβάστε ακόμη στη «ΜτΧ»: Ήθελαν για τον ρόλο μου στη «Γλυκιά συμμορία» τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Κοιμόμουν στο κτίριο που γινόταν τα γυρίσματα, στα πιο πολλά αστεία αυτοσχεδιάζαμε. Η εξομολόγηση του Τάκη Σπυριδάκη για την εμβληματική ταινία των ’80ς

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here