Ένα άρθρο του 1893 που προσπαθεί να προβλέψει πώς θα είναι η μόδα τα επόμενα 100 χρόνια. Σκίτσα που δείχνουν πώς φαντάζονταν τότε το μέλλον της μόδας. Ποιες προβλέψεις ήταν επιτυχείς

Ένα άρθρο του 1893 που προσπαθεί να προβλέψει πώς θα είναι η μόδα τα επόμενα 100 χρόνια. Σκίτσα που δείχνουν πώς φαντάζονταν τότε το μέλλον της μόδας. Ποιες προβλέψεις ήταν επιτυχείς

Τον Ιανουάριο του 1893, όταν ο κόσμος αναπολούσε τις στιγμές που έζησε και ετοιμαζόταν να υποδεχτεί τον νέο χρόνο, το περιοδικό Strand της Μεγάλης Βρετανίας δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο «Οι Μελλοντικές Επιταγές της Μόδας».

Στο άρθρο, ο συγγραφέας Κέιντ Γκολ ισχυριζόταν ότι ένας ηλικιωμένος άνδρας που ζούσε το 1993, βρήκε ένα περιοδικό, που εξιστορούσε τα διάφορα στάδια που πέρασε η μόδα από το 1893 μέχρι και το 1993.

Έτσι ο Γκολ έκανε μία ανασκόπηση της μόδας των επόμενων 100 χρόνων, όπως υποτίθεται ότι την περιέγραφε ένα περιοδικό του 1993.

Σύμφωνα με τον αρθρογράφο, η μόδα το 1893 ήταν ένα στοιχείο χωρίς θεσμοθετημένους κανόνες και όρια. Ο καθένας έκανε ό,τι ήθελε και συνήθως απλώς ακολουθούσε το πρότυπο της κοινωνίας.

Όμως από το 1940 και έπειτα, η μόδα αντιμετωπίζεται ως επιστήμη και διδάσκεται στα πανεπιστήμια, όπου μελετούν τους κανόνες βάσει των οποίων εξελίσσεται ανά τα χρόνια.

Ορίστε τι πίστευαν το 1893, ότι θα φορούσε ο κόσμος τα επόμενα εκατό χρόνια:

1900 – 1910

Ο συγγραφέας προέβλεπε ότι τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, τα παλτό των αντρών θα φούσκωναν, όπως τα κρινολίνα στις φούστες των γυναικών. Αν και δεν φαίνεται στο ασπρόμαυρο σκίτσο, τα χρώματα ήταν έντονα και φανταχτερά. Τέλος στο μαύρο, έγραφε ο Γκολ. Οι άντρες πια φοράνε μωβ και κίτρινα.

Ο συγγραφέας προέβλεπε ότι τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, τα παλτό των αντρών θα φούσκωναν, όπως τα κρινολίνα στις φούστες των γυναικών. Αν και δεν φαίνεται στο ασπρόμαυρο σκίτσο, τα χρώματα ήταν έντονα και φανταχτερά. Τέλος στο μαύρο, έγραφε ο Γκολ. Οι άντρες πια φοράνε μοβ και κίτρινα

Οι πραγματική μόδα στις αρχές του αιώνα, δεν είχε καμία σχέση με τις προβλέψεις του. Οι γραμμές στένευαν και ακολουθούσαν τη φυσική σιλουέτα των γυναικών, ενώ οι κορσέδες δεν έσφιγγαν τόσο πολύ την μέση. Προς τέλη της δεκαετίας του '10 μάλιστα, οι φούστες άρχισαν να κοντένουν, κάτι που δεν είχε φανταστεί καθόλου ο συγγραφέας.

Η πραγματική μόδα στις αρχές του αιώνα, δεν είχε καμία σχέση με τις προβλέψεις του. Οι γραμμές στένευαν και ακολουθούσαν τη φυσική σιλουέτα των γυναικών, ενώ οι κορσέδες δεν έσφιγγαν τόσο πολύ τη μέση. Προς τα τέλη της δεκαετίας του ’10 μάλιστα, οι φούστες άρχισαν να γίνονται πιο κοντές, κάτι που δεν είχε φανταστεί καθόλου ο συγγραφέας.

 1920

Η μόδα για το 1920 απαιτούσε κοντά παντελόνια για τους άντρες και φορέματα που έμοιαζαν με θεατρικά κουστούμια για τις γυναίκες. Όσο πιο φανταχτερό και εκκεντρικό ένα ρούχο, τόσο πιο στυλάτο.

Η μόδα για το 1920 απαιτούσε κοντά παντελόνια για τους άντρες και φορέματα που έμοιαζαν με θεατρικά κουστούμια για τις γυναίκες. Όσο πιο φανταχτερό και εκκεντρικό ένα ρούχο, τόσο πιο στυλάτο.

Αντιθέτως, η πραγματική μόδα της δεκαετίας του '20, απλοποιούνταν συνεχώς. Οι κορσέδες σχεδόν εξαφανίστηκαν, οι φούστες κόντυναν και οι σιλουέτες επέτρεπαν ελεύθερη κίνηση. Σταδιακά, τα ρούχα των γυναικών "απελευθερώνονταν" όπως άλλωστε και οι ίδιες.

Αντιθέτως, η πραγματική μόδα της δεκαετίας του ’20 απλοποιούνταν συνεχώς. Οι κορσέδες σχεδόν εξαφανίστηκαν, οι φούστες κόντυναν και οι σιλουέτες επέτρεπαν ελεύθερη κίνηση. Τα ρούχα των γυναικών “απελευθερώνονταν” όπως άλλωστε και οι ίδιες, που σταδιακά αποκτούσαν περισσότερα δικαιώματα στην κοινωνία

Αντίστοιχα απλοποιήθηκαν και τα κουστούμια των αντρών, που πλέον αρκούσε μια απλή γραβάτα και ένα γιλέκο.

Αντίστοιχα απλοποιήθηκαν και τα κουστούμια των αντρών, που πλέον αρκούσε μια απλή γραβάτα και ένα γιλέκο.

1930

Τα ρούχα γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στα καπέλα. Τα αντρικά ενδύματα εμπνέονται από μόδες του παρελθόντος, κυρίως τα κολάν που φορούσαν την περίοδο που βασίλευε η βασίλισσα Ελισάβετ, τον 16ο αιώνα.

Τα ρούχα γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στα καπέλα. Τα αντρικά ενδύματα εμπνέονται από μόδες του παρελθόντος, κυρίως τα κολάν που φορούσαν την περίοδο που βασίλευε η βασίλισσα Ελισάβετ, τον 16ο αιώνα.

Η πραγματική μόδα τη δεκαετία του '30 γινόταν ολοένα και πιο αισθησιακή. Τα φορέματα ήταν πιο μακριά, σε σχέση με τη δεκαετία του '20, αλλά ακολουθούσαν τη γραμμή του σώματος και τόνιζαν τη γυναικεία σιλουέτα.

Η πραγματική μόδα τη δεκαετία του ’30 γινόταν ολοένα και πιο αισθησιακή. Τα φορέματα ήταν πιο μακριά, σε σχέση με τη δεκαετία του ’20, αλλά ακολουθούσαν τη γραμμή του σώματος και τόνιζαν τη γυναικεία σιλουέτα.

1940

Τη δεκαετία του '40, η μόδα δεχόταν έντονες επιρροές από την ανατολή. Μακριές ρόμπες, φαρδιά παντελόνια και ανατολίτικα παπούτσια. Παράλληλα, η αντρική μόδα έμοιαζε περισσότερο με στολή αρλεκίνου απ' τις απόκριες, παρά πραγματικά ρούχα.

Τη δεκαετία του ’40, η μόδα δεχόταν έντονες επιρροές από την ανατολή. Μακριές ρόμπες, φαρδιά παντελόνια και ανατολίτικα παπούτσια. Παράλληλα, η αντρική μόδα έμοιαζε περισσότερο με στολή αρλεκίνου απ’ τις απόκριες, παρά με πραγματικά ρούχα

Η μόδα του '40 επηρεάστηκε από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, με αποτέλεσμα τα ρούχα να γίνουν πιο άνετα και εύχρηστα. Οι γυναικείες φούστες κόντυναν και φόρεσαν σακάκια, όπως οι άντρες. Τα ρούχα των αντρών, απλοποιήθηκαν περαιτέρω, καθώς πλέον ούτε τα γιλέκα ήταν απαραίτητα. Φαρδιά παντελόνια και σακάκια, με άσπρα πουκάμισα ήταν η καθημερινή τους ενδυμασία. 

Η μόδα του ’40 επηρεάστηκε από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, με αποτέλεσμα τα ρούχα να γίνουν πιο άνετα και εύχρηστα. Οι γυναικείες φούστες κόντυναν και φόρεσαν σακάκια, όπως οι άντρες. Τα ρούχα των αντρών απλοποιήθηκαν περαιτέρω, καθώς πλέον ούτε τα γιλέκα ήταν απαραίτητα. Φαρδιά παντελόνια και σακάκια, με άσπρα πουκάμισα ήταν η καθημερινή τους ενδυμασία

1950

Γεωμετρικές μορφές επικρατούν στη μόδα των 50s. Στο άρθρο του, ο Γκολ ισχυριζόταν ότι η μόδα επέστρεψε σε μια πιο λιτή εκδοχή και απλοποιήθηκε. Πάντως, στα δικά μας μάτια, τα ρούχα που σχεδίαζε συνεχίζουν να φαντάζουν εκκεντρικά και θυμίζουν παλιάτσους.

Γεωμετρικές μορφές επικρατούν στη μόδα των 50s. Στο άρθρο του, ο Γκολ ισχυριζόταν ότι η μόδα επέστρεψε σε μια πιο λιτή εκδοχή και απλοποιήθηκε. Ουσιαστικά ανακύκλωνε τη μόδα της εποχής του

Τη δεκαετία του '50, οι σιλουέτες έμοιαζαν πολύ με αυτές του '40, με μόνη διαφορά ότι τόνιζαν περισσότερο τη μέση και το στήθος. Παράλληλα, οι πιο τολμηρές γυναίκες άρχισαν να φορούν παντελόνια και το τζιν άρχισε σταδιακά να διαδίδεται στην αγορά.

Τη δεκαετία του ’50, οι σιλουέτες έμοιαζαν πολύ με αυτές του ’40, με μόνη διαφορά ότι τόνιζαν περισσότερο τη μέση και το στήθος. Παράλληλα, οι πιο τολμηρές γυναίκες άρχισαν να φορούν παντελόνια και το τζιν άρχισε σταδιακά να διαδίδεται στην αγορά

1960

Η αντρική μόδα της δεκαετίας του '60 εμπνέεται πάλι από τα ρούχα του παρελθόντος, όπως τα κολάν και τα κοντά, φουσκωτά παντελόνια του 16ου αιώνα. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στα καπέλα, που έπαιρναν εξαιρετικά ευφάνταστες μορφές.

Η αντρική μόδα της δεκαετίας του ’60 εμπνέεται πάλι από τα ρούχα του παρελθόντος, όπως τα κολάν και τα κοντά, φουσκωτά παντελόνια του 16ου αιώνα. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στα καπέλα, που έπαιρναν εξαιρετικά ευφάνταστες μορφές

Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει τη ριζική αλλαγή που επέλθει στη μόδα στα μέσα της δεκαετίας του '60. Οι φούστες κόντυναν κι άλλο μέχρι που δημιουργήθηκε το θρυλικό "μίνι". Τα αντρικά κουστούμια στένεψαν, όπως και οι γραβάτες, ενώ τα παντελόνια κόντυναν.

Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει τη ριζική αλλαγή στη μόδα στα μέσα της δεκαετίας του ’60. Οι φούστες κόντυναν κι άλλο μέχρι που δημιουργήθηκε το θρυλικό “μίνι”

Τα αντρικά κουστούμια στένεψαν, όπως και οι γραβάτες, ενώ τα παντελόνια κόντυναν.

Τα αντρικά κουστούμια στένεψαν, όπως και οι γραβάτες, ενώ τα παντελόνια κόντυναν

1970

Ο Γκολ συνέχισε να αναδεικνύει τις αντρικές μόδες, οι οποίες ακολούθησαν τα ίδια πρότυπα με την προηγούμενη δεκαετία, με μόνη διαφορά ότι οι πόζες των αντρών θύμιζαν περισσότερο γυναικείες σιλουέτες. 

Ο Γκολ συνέχισε να αναδεικνύει τις αντρικές μόδες, οι οποίες ακολούθησαν τα ίδια πρότυπα με την προηγούμενη δεκαετία, με μόνη διαφορά ότι οι πόζες των αντρών θύμιζαν περισσότερο γυναικείες σιλουέτες.

Για πρώτη φορά, ο συγγραφές πέτυχε μία από τις μόδες της δεκαετίας του '70: την καμπάνα. Το τελευταίο σύνολο στο σκίτσο είναι ένα παντελόνι που ανοίγει κάτω από το γόνατο, ακριβώς όπως και τα παντελόνια που ήταν της μόδας τη δεκαετία του '70. Ήταν τα χρόνια των χίπηδων, όταν τα ρούχα έγιναν μακριά, άνετα, με φλοράλ σχέδια και πήγαιναν ενάντια στις αυστηρές γραμμές των προηγούμενων δεκαετιών.

Για πρώτη φορά, ο συγγραφές πέτυχε μία από τις μόδες της δεκαετίας του ’70: την καμπάνα. Το τελευταίο σύνολο στο σκίτσο είναι ένα παντελόνι που ανοίγει κάτω από το γόνατο, ακριβώς όπως και τα παντελόνια που ήταν της μόδας τη δεκαετία του ’70.

Ήταν τα χρόνια των χίπηδων, όταν τα ρούχα έγιναν μακριά, άνετα, με φλοράλ σχέδια και πήγαιναν ενάντια στις αυστηρές γραμμές των προηγούμενων δεκαετιών.

1980

Η δεκαετία του ΄80 για τον Γκολ χαρακτηρίζεται από εκκεντρικές φιγούρες, τεράστια καπέλα και κωμικά σχέδια. Δεν διαφέρει πολύ από την πραγματική δεκαετία του '80, που έχει ψηφιστεί η πιο κακόγουστη δεκαετία. 

Η δεκαετία του ΄80 για τον Γκολ χαρακτηρίζεται από εκκεντρικές φιγούρες, τεράστια καπέλα και κωμικά σχέδια. Η δεκαετία του ΄8ο ηταν φαντεζί, αλλά προφανώς απέτυχε γι΄ άλλη μια φορά

Ακόμα και τα πραγματικά ρούχα της δεκαετίας έδειχναν αλλοπρόσαλλα και δεν είχαν καμία σχέση με τις δεκαετίες που πέρασαν. Φουντωτά μαλλιά, τονισμένοι ώμοι, γκέτες, στενά παντελόνια και ό,τι μπορούσε κανείς να φανταστεί.

Ακόμα και τα πραγματικά ρούχα της δεκαετίας έδειχναν αλλοπρόσαλλα και δεν είχαν καμία σχέση με τις δεκαετίες που πέρασαν. Φουντωτά μαλλιά, τονισμένοι ώμοι, γκέτες, στενά παντελόνια και ό,τι μπορούσε κανείς να φανταστεί

1990

Το μοναδικό σχέδιο του Γκολ για το 1993 ήταν μία γυναικεία μορφή, με φαρδιά φούστα και ναυτική μπλούζα. Θύμιζε πολύ τις μόδες που φορούσε οι σύγχρονες του συγγραφέα, το 1893, και καθόλου τα πραγματικά ρούχα του 1990.

Το μοναδικό σχέδιο του Γκολ για το 1993 ήταν μία γυναικεία μορφή, με φαρδιά φούστα και ναυτική μπλούζα. Θύμιζε πολύ τα ρούχα που φορούσαν οι σύγχρονες του συγγραφέα, το 1893 και καθόλου τα πραγματικά ρούχα του 1990

Το "Μπέβερλι Χιλς" ήταν ίσως η πιο αντιπροσωπευτική σειρά των 90s. Κυριαρχεί το τζιν, οι ανδροπρεπής σιλουέτες και λίγο αργότερα, θα επικρατούσε το λεγόμενο "grunge", τα καρό πουκάμισα και το ατημέλητο, αγορίστικο στυλ.

Το “Μπέβερλι Χιλς” ήταν ίσως η πιο αντιπροσωπευτική σειρά των 90s. Κυριαρχεί το τζιν, οι ανδροπρεπείς σιλουέτες και λίγο αργότερα, θα επικρατούσε το λεγόμενο “grunge”, τα καρό πουκάμισα και το ατημέλητο, αγορίστικο στυλ

Διαβάστε ακόμα στη “ΜτΧ”: Γιατί τα καυτά μίνι σηματοδοτούν την οικονομική ανάκαμψη;

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.