Η Αλίκη Βουγιουκλάκη από μικρή ονειρευόταν πως θα γίνει ηθοποιός και πρωταγωνίστρια.
Όταν τέλειωσε το γυμνάσιο το 1952, έδωσε εξετάσεις στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Η εισαγωγή στη δραματική σχολή

Έχοντας πολύ τρακ, η νεαρή υποψήφια ερμήνευσε ένα απόσπασμα από το θεατρικό έργο «Δωδέκατη Νύχτα» του Σαίξπηρ, παρουσίασε ένα κομμάτι από τη θεατρική παράσταση «Χορός Του Ζαλόγγου» καθώς και ένα ποίημα που είχε μάθει στο κατηχητικό.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη πρωταγωνίστησε στην ταινία  «Το Ποντικάκι», ενώ ήταν ακόμη φοιτήτρια στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου

Η κριτική επιτροπή την έκανε δεκτή στη σχολή με αρκετά υψηλή βαθμολογία.
Οι γονείς της όταν ενημερώθηκαν ότι πέρασε, έγιναν έξαλλοι. Δεν ήθελαν καν να ακούσουν πως η δική τους η κόρη τους θα γινόταν «μια θεατρίνα». Η επιμονή της Βουγιουκλάκη ωστόσο ήταν τέτοια, που τους άλλαξε γνώμη.

Στιγμιότυπο από την παράσταση «Κατά Φαντασίαν Ασθενής»

Τα πρώτα επαγγελματικά βήματα κατά τη διάρκεια φοίτησης στο Εθνικό Θέατρο

Η Αλίκη ήταν συνεπής φοιτήτρια. Μελετηρή και μεθοδική. Ξεχώρισε και είχε άριστες σχέσεις με τους συμφοιτητές της.
Στο δεύτερο έτος της σχολής, η Βουγιουκλάκη έπαιξε τον πρώτο επαγγελματικό της ρόλο στο θέατρο, στην παράσταση «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» και γύρισε την πρώτη της ταινία, «Το Ποντικάκι», στον κινηματογράφο.
«Και δύο τελευταία λόγια για την παρθενική εμφάνιση της μικρής Αλίκης Βουγιουκλάκη. Έπαιξε την αγαπημένη του Μολιέρου, με όλη τη δροσιά και το θέλγητρο της ηλικίας της. Έχει μέλλον», έγραφε για την ανερχόμενη ηθοποιό στην  κριτική του ο Μενέλαος Λουντέμης.

Το τέχνασμα της «ξεχασμένης» ταυτότητας

Όλοι απορούσαν πως τα είχε καταφέρει.
Οι «κακές γλώσσες» ισχυρίζονταν πως η νεαρή τότε κοπέλα έβρισκε διάφορα «κόλπα» για να συζητιέται το όνομά της και για να γίνει γνωστή στον κόσμο του θεάτρου.
Φημολογείτο πως συχνά «ξέχναγε» την ταυτότητα της Δραματικής Σχολής στα διάφορα θέατρα που πήγαινε για να παρακολουθήσει μια παράσταση. Σκοπός της ήταν ένας: να τη βρουν οι ταξιθέτριες, η κάποιος ηθοποιός του θιάσου και να την αναζητήσουν για να της τη δώσουν πίσω. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτούσε γνωριμίες και θα δικτυωνόταν στο χώρος της υποκριτικής.

Η σχέση με τους συμφοιτητές

Το καλοκαίρι του 1954, τελειώνοντας το 2ο έτος της Δραματικής η Βουγιουκλάκη δέχτηκε την πρόταση του Νίκου Χατζίσκου να αντικαταστήσει την Άννα Συνοδινού στο έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ, στο θέατρο του Εθνικού Κήπου.
Υποδύθηκε την ηρωίδα και τα πήγε περίφημα.
Η επιτυχία της όμως είχε αρχίσει να ενοχλεί τους συμφοιτητές της.
«Οι περισσότεροι στη σχολή δεν με έβλεπαν πια σαν μαθήτρια, ή συμμαθήτρια, αλλά  πως να το πω, σαν αποστάτισσα, σαν ξένη», έλεγε μετά τη λήξη των παραστάσεων.

Η βαθμολογία «λίαν καλώς» στο πτυχίο και βεβιασμένη αντίδραση της ηθοποιού

Η δήλωση της Βουγιουκλάκη ότι θα αποσυρθεί από το θέατρο απασχόλησε τον τύπο της εποχής

Ο καιρός πέρασε και έφτασε η στιγμή που η Αλίκη Βουγιουκλάκη θα έπαιρνε το πτυχίο της.
Έχοντας εμπιστοσύνη στις δυνάμεις της, πίστευε πως θα αποφοιτήσει με «άριστα», όπως και τις 2 προηγούμενες χρονιές. Στις τελικές εξετάσεις ωστόσο, οι καθηγητές έκριναν πως έπρεπε να τη βαθμολογήσουν  με «λίαν καλώς».
Όταν η Βουγιουκλάκη πήρε το πτυχίο στα χέρια της και είδε το βαθμό έπεσε από τα σύννεφα και δυσαρεστήθηκε. «Θα το παρατήσω το θέατρο», φώναζε κλαίγοντας στους γονείς της, ενώ στον τύπο είχε δηλώσει πως «αποσύρεται από το θέατρο».
Η βεβιασμένη αυτή αντίδραση σχολιάστηκε με ειρωνεία από τους συναδέλφους της, οι οποίοι έλεγαν: «κοίτα πράγματα, ακόμα δεν πάτησε το πόδι της στο σανίδι και μας δηλώνει ότι αποσύρεται κιόλας».

Ο μηδενισμός της Βουγιουκλάκη στις εξετάσεις από το Δημήτρη Χορν

Στιγμιότυπο από την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Αργότερα έγινε γνωστό πως η Βουγιουκλάκη πήρε πτυχίο με «λίαν καλώς», λόγω του Δημήτρη Χορν. Ο γνωστός ηθοποιός, που αποτελούσε μέλος της εξεταστικής επιτροπής την είχε μηδενίσει στις πτυχιακές.
«Τον θαυμάζω ειλικρινά σαν ηθοποιό και χαίρομαι που δεν πραγματοποίησε την απειλή να αποσυρθεί από το θέατρο εξαιτίας μου. Ξέρετε, όταν έδινα εξετάσεις στη δραματική σχολή, όχι μόνο με μηδένισε, αλλά δήλωσε επιπλέον πως αν μου έδιναν δίπλωμα ηθοποιού, εκείνος σε ένδειξη διαμαρτυρίας θα εγκατέλειπε το θέατρο. Ευτυχώς που δεν το έκανε, γιατί αυτό θα ήταν μεγάλη απώλεια για το ελληνικό θέατρο», είχε υπογραμμίσει η καλλιτέχνης σε συνέντευξή της στο περιοδικό «Ταχυδρόμος».

Ο Δημήτρης Χορν είχε πιέσει την εξεταστική επιτροπή στης σχολής του Εθνικού Θεάτρου να μην βάλει άριστα στο πτυχίο της Βουγιουκλάκη. Θεωρούσε πως υπήρχαν και άλλοι αξιόλογοι φοιτητές στη σχολή, οι οποίοι επισκιάζονταν.  Όταν διαπίστωσε ότι ο καθηγητής Αλέξης Σολωμός «ανέβαζε» τη Βουγιουκλάκη και «μείωνε» άλλους ταλαντούχους σπουδαστές, όπως την Άννα Πολυτίμου, πάτησε πόδι  και απαίτησε να της δοθεί το πτυχίο με βαθμό «λίαν καλώς».
Η ηθοποιός έχασε την πρωτιά και συνεπώς και την ευκαιρία να παίξει σαν πρωταγωνίστρια στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.
Η Άννα Πολυτίμου πήρε και εκείνη το πτυχίο της με «λίαν καλώς», αλλά αμέσως υπέγραψε συμβόλαιο με το Δημήτρη Χορν για να παίξει το ρόλο της «Λέιντι Ίντια» στο έργο «Πρόσκληση στον Πύργο».

Η μοναδική συνύπαρξη του Δημήτρη Χορν και της Αλίκης Βουγιουκλάκη ήταν σε μια ραδιοφωνική εκπομπή του Δεύτερου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Ακούστε ένα απόσπασμα από τη ραδιοφωνική εκπομπή:

Αντλήθηκε υλικό από το βιβλίο «η Αλίκη και οι Άλλοι», του Αλκίνοου Μπουνιά, εκδόσεις «ΕΥΡΩΠΡΕΣ»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Εσύ δεν θίγεσαι με τίποτα. Είσαι γάιδαρος!» Οι καυγάδες της Αλίκης Βουγιουκλάκη με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και τα κόλπα του Σακελλάριου για να τους φέρει πιο κοντά. Το «μοιραίο» φιλί και η πρόταση γάμου…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here