Η γυναίκα που παράτησε ο Ροσελίνι για την Μπέργκμαν. Μανιάνι, η «λύκαινα» του κινηματογράφου, που δεν παρέλαβε το Όσκαρ για να μείνει κοντά στον ανάπηρο γιο της

Την αποκαλούσαν «στοιχειό της φύσης» και «λύκαινα». Θεωρείται μια από τις σημαντικότερες ηθοποιούς του ιταλικού κινηματογράφου.
Ο λόγος για την Άννα Μανιάνι, τη μούσα των μεγάλων Ιταλών σκηνοθετών του περασμένου αιώνα.
Γεννήθηκε το 1908 στη Ρώμη. Ο πατέρας της ήταν Αιγύπτιος αλλά δεν τον γνώρισε ποτέ, καθώς εγκατέλειψε την οικογένειά του λίγο πριν γεννηθεί η Άννα.
Η μητέρα της ήταν Ιταλίδα, η οποία εργαζόταν ως μοδίστρα και ανέθεσε την ανατροφή της στους παππούδες της.
Η Μανιάνι μεγάλωσε σε μια από τις πιο φτωχικές συνοικίες της Ρώμης, όπου «μυήθηκε» στη γλώσσα του δρόμου.
Είχε μελαχρινά χαρακτηριστικά και δυναμική προσωπικότητα.


Στα 15 της χρόνια αποφάσισε να γίνει ηθοποιός και σπούδασε υποκριτική. Το 1926 πήρε μέρος σε περιοδεύοντες θιάσους και εργάστηκε σε καμπαρέ και νυχτερινά μαγαζιά προκειμένου να πληρώσει τα έξοδα της φοίτησης.
Τότε, πέθανε η γιαγιά της, γεγονός που τη σημάδεψε για τη υπόλοιπη ζωή της.
Όπως είχε πει: «Από εκείνη τη στιγμή βρήκα το κουράγιο να κάνω την επανάσταση μου, να βγάλω από μέσα μου εκείνο που πάντα έμενε κρυμμένο, να ουρλιάζω όταν το είχα ανάγκη και να σιωπώ όταν δεν είχα κέφι. Ήταν εκείνη τη μέρα που γεννήθηκε η Μανιάνι».
Για να επιβιώσει έπαιρνε μέρος σε μικρές παραγωγές και ζούσε σε φθηνά διαμερίσματα.
Κάπνιζε ατελείωτα τσιγάρα, έτρωγε ελάχιστα και χρησιμοποιούσε «λαϊκό λεξιλόγιο». Στα 21 της χρόνια ο σκηνοθέτης Αλεσαντρίνι, την είδε να παίζει στο Σαν Ρέμο και την ερωτεύθηκε.
Παντρεύτηκαν το 1933 και άρχισε να γίνεται γνωστή στον καλλιτεχνικό χώρο. Συμμετείχε σε μικρές παραγωγές αλλά ο σύζυγός της ήταν αντίθετος με την καριέρα της στην υποκριτική και το 1940 αποφάσισαν να χωρίσουν.
Ήταν η περίοδος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όπου η Ιταλία ζούσε υπό τη δικτατορία του Μουσολίνι.
Η Μανιάνι γνωρίστηκε με τον ηθοποιό Μάσιμο Σεράτο και έμεινε έγκυος στο πρώτο της παιδί.
Απομακρύνθηκε από τον χώρο για να γεννήσει τον γιο της, τον οποίο ονόμασε Τσελίνο.

Η Μανιάνι με τον γιο της το 1956

Ωστόσο, όταν το μωρό ήταν 8 μηνών, έπαθε πολιομυελίτιδα και δεν κατάφερε ποτέ να επανέλθει πλήρως. Η Μανιάνι έκανε τα πάντα για να του προσφέρει αξιοπρεπή ζωή.
Τότε, άρχισε να δέχεται οποιονδήποτε ρόλο της πρότειναν προκειμένου να καλύψει τα ιατρικά έξοδα του γιου της.
Παρόλο που δεν είχε πρωταγωνιστικούς ρόλους, αγαπήθηκε από το κοινό.
Το 1944 γνωρίστηκε με τον σκηνοθέτη Ρομπέρτο Ροσελίνι και είχαν μια θυελλώδη σχέση, η οποία διαλύθηκε όταν ο Ροσελίνι την εγκατέλειψε για την Ίνγκριντ Μπέργκμαν.
Η Μανιάνι είχε δηλώσει: «Μεγάλα πάθη δεν υπάρχουν, στην πραγματικότητα είναι ψευδαισθήσεις. Μόνο μικρές αγάπες υπάρχουν, που μπορεί να κρατήσουν από πολύ έως πολύ λίγο».

Το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και η καθιέρωση της Μανιάνι ως πρωταγωνίστρια
Στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η κατάσταση στην Ιταλία ήταν ζοφερή. Οι Ιταλοί σκηνοθέτες αναζητούσαν το πρόσωπο που θα αποτύπωνε τον θρήνο και τον πόνο του πολέμου.
Στον κινηματογραφικό φακό παρουσιάζονταν πλέον τα νέα δεδομένα και με αυτό τον τρόπο γεννήθηκε ο ιταλικός νεορεαλισμός.
Η Μανιάνι ήταν το κατάλληλο πρόσωπο για να ενσαρκώσει την Ιταλίδα της μεταπολεμικής περιόδου. Δεν της ταίριαζαν οι γλυκανάλατοι και ρομαντικοί ρόλοι.
Όπως είχαν αναφέρει για εκείνη: «Για τρεις γενιές Ιταλών, αποτέλεσε το σύμβολο της επιβίωσης, της γυναίκας που αγωνίζεται ενάντια στα πάντα, που υποφέρει τα πάνδεινα αλλά δεν το βάζει κάτω».

Η πρώτη ταινία με τον Ροσελίνι είχε τίτλο «Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη». Η Μανιάνι ενσάρκωσε μια γυναίκα που πέθανε προσπαθώντας να σώσει τον άντρα της τις τελευταίες ημέρες της ναζιστικής κατοχής στην Ιταλία. Η σκηνή του θανάτου της ήταν συγκλονιστική και η ηθοποιός αποτύπωσε με επιτυχία τον πόνο που γεννάει ο πόλεμος.
Βραβεύθηκε για την ερμηνεία της και τη δεκαετία του ’50 ήταν η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός στην Ευρώπη.
Σειρά είχε το Χόλιγουντ, όπου έγινε γνωστή με την ταινία «Το τριαντάφυλλο στο στήθος», που είχε γράψει εμπνευσμένος από τον εκρηκτικό χαρακτήρα της, ο φίλος της, Τένεσι Ουίλιαμς.

Η Μανιάνι με τον Τένεσι Ουίλιαμς

Για την ερμηνεία της βραβεύτηκε με το Όσκαρ καλύτερης ηθοποιού αλλά δεν παραβρέθηκε στην τελετή ούτε στην πρεμιέρα της ταινίας, καθώς δεν ήθελε να αφήσει μόνο του τον μονάκριβο γιο της.
Όταν ένας δημοσιογράφος της ανακοίνωσε ότι ήταν η νικήτρια, δεν τον πίστεψε και του είπε: «Αν αστειεύεσαι θα σε σκοτώσω».
H Mανιάνι πρωταγωνίστησε στον ιταλικό κινηματογράφο επί τρεις δεκαετίες και έπαιξε σε περισσότερες από 40 ταινίες.
Πέθανε το 1973 από καρκίνο σε ηλικία 65 ετών.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το σκάνδαλο της Ίνγκριντ Μπέργκμαν που σόκαρε την Αμερική επειδή απάτησε τον σύζυγό της με τον Ροσελίνι. Η υπόθεση έφθασε στη γερουσία!

Ένοχοι και Αθώοι
 
 
 

Στην ίδια κατηγορία

 
 
 
 

Δείτε επίσης...

 
 
 
 
Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια