Το φθινόπωρο του 1997 προβάλλεται στην τηλεόραση του Μega η τηλεοπτική σειρά του Μανούσου Μανουσάκη, «Ψιθύροι Καρδιάς». Κεντρικό θέμα, ο ασυνήθιστος έρωτας ενός νεαρού αρχιτέκτονα με πολλές και υψηλές προσδοκίες με μία νεαρή και όμορφη τσιγγάνα.

Ο συνθέτης Χρήστος Νικολόπουλος άκουσε με προσοχή τον Μανούσο Μανουσάκη να εξηγεί τον απρόβλεπτο έρωτα του Αντώνη και της Ερατούς, δηλαδή του Απόστολου Γκλέτσου και της Άννας Μαρίας Παπαχαραλάμπους. Συνεργάστηκε με τη στιχουργό Ελένη Γιαννατσούλια, η οποία είχε το χάρισμα της αμεσότητας. Και όταν ήταν έτοιμος έδωσε βήμα σε νέους ερμηνευτές. Τον Δημήτρη Μπάση, την Ειρήνη Χαρίδου και τη Μελίνα Μποτέλλη. Ο ταλαντούχος  Μπάσης τότε ήταν γνωστός σε ένα μικρό κύκλο.

Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους θυμάται: «Δεν μπορούσα να κυκλοφορήσω έξω. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι σ’ ένα γύρισμα σε μια πολυκατοικία στο Μπουρνάζι είχαν μαζευτεί από κάτω 400 άτομα που φώναζαν το όνομα του Αποστόλη και το δικό μου. Αναγκάστηκαν να μας φυγαδεύσουν, γιατί έτσι και κατεβαίναμε κάτω θα μπορούσε να γίνει ατύχημα’.

Το τραγούδι της δεκαετίας

Το έργο καθήλωσε το τηλεοπτικό κοινό στις οθόνες από τα πρώτα κιόλας επεισόδια. Γρήγορα αναγνωρίστηκε ως η μια από τις πιο δημοφιλείς σειρές όλων των εποχών. Η τηλεθέαση του σήριαλ έφτανε ακόμη και το 70%. Εκατομμύρια άνθρωποι ήταν στημένοι μπροστά στις οθόνες για να δουν πως θα εξελιχθεί το ειδύλλιο των δύο ερωτευμένων και να ακούσουν το τραγούδι των τίτλων, που είχε ήδη γίνει μεγάλη επιτυχία.
Στην εταιρεία «Warner», όταν κατάλαβαν τι γινόταν, άρχισαν να τρέχουν για την έκδοση. Δεν ήθελαν να ολοκληρωθεί το έργο και να μην έχει βγει ο δίσκος. Με το που κυκλοφόρησε το άλμπουμ έγινε αμέσως πλατινένιο, ξεπερνώντας τις 100 χιλιάδες αντίτυπα. Το ομώνυμο τραγούδι, με ερμηνευτή τον Δημήτρη Μπάση ακουγόταν παντού. Στα σπίτια, στα μαγαζιά, στα θέατρα, σε συναυλίες, σε πανηγύρια, σε συνοικισμούς, σε καταυλισμούς κι όπου αλλού υπήρχε μουσική. Από πλανόδιους μουσικούς του δρόμου μέχρι και επαγγελματίες μαέστρους κοσμικών κέντρων. Από τα παιδιά στις γειτονιές μέχρι και τα πιο κοσμοπολίτικα στέκια και τους θαμώνες τους. Ο Χρήστος Νικολόπουλος θυμάται στις ζωντανές παραστάσεις που έδινε και συμμετείχε ο Δημήτρης Μπάσης ότι «με το που ξεκίναγε η εισαγωγή ένας θερμός άνεμος, μια βροντερή ηχώ ερχόταν από την πλατεία στη σκηνή».

Από τη συναυλία του Χρήστου Νικολόπουλου με ερμηνευτές τους Κώστα Μακεδόνα, Ελένη Τσαλιγοπούλου και τον μαέστρο της ορχήστρας της ΕΡΤ, Χάρη Ανδρεάδη

Οι «Ψίθυροι Καρδιάς» είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της δεκαετίας του ’90. «Ειλικρινά τόσα χρόνια στη διασκέδαση, με τόσες συνεργασίες και εμπειρίες δεν είχα ξαναδεί κάτι ανάλογο. Δούλευα τότε στις Σειρήνες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας με τον Παντελή Θεοχαρίδη και την Αθηνά Μόραλη. Με το που παίξαμε τις πρώτες νότες του τραγουδιού απ’ τον αντίλαλο ένιωθες πως κάτι σημαντικό και πρωτόγνωρο συμβαίνει», έχει γράψει ο Χρήστος Νικολόπουλος στη βιογραφία του.

Η συμβουλή του Νικολόπουλου στον πρωτοεμφανιζόμενο Μπάση

Οι «Ψίθυροι Καρδιάς» τραγουδήθηκαν και χορεύτηκαν όσο λίγα κομμάτια και η καριέρα του Δημήτρη Μπάση εκτοξεύθηκε. «Μπασάκη, να ξέρεις πως ό,τι ανεβαίνει κατεβαίνει. Αυτό που πρέπει ν’ αποδείξεις τώρα είναι ότι δεν είσαι ο τραγουδιστής του ενός τραγουδιού». Αυτή ήταν η συμβουλή του Νικολόπουλου στον τραγουδιστή. Θέλησε να τον προσγειώσει και να τον οδηγήσει στην επιτυχία με σταθερά βήματα. Παιδί μεταναστών, μεγάλωσε στη Γερμανία και στη συνέχεια στη σκληρή ελληνική επαρχία. Σπούδασε βυζαντινή μουσική και υπηρετεί το ελληνικό τραγούδι με υποδειγματικό τρόπο, σύμφωνα με τον Χρήστο Νικολόπουλο. Ο συνθέτης ένιωσε την ικανοποίηση ότι δημιούργησε μια μεγάλη επιτυχία με έναν πρωτοεμφανιζόμενο καλλιτέχνη.

Πληροφορίες αντλήθηκαν από το βιβλίο : Χρήστος Νικολόπουλος, Η ζωή μου… και τα τραγούδια μου, εκδόσεις Αλκυών

Διαβάστε ακόμη στη «ΜτΧ»: «Ένιωθα τη δυσφορία του κοινού πάνω μου». Η συναυλία του Χρήστου Νικολόπουλου με τους υπεράριθμους θεατές που παραλίγο να καταλήξει σε φιάσκο. Πλήρωσε μεγάλο πρόστιμο λόγω λάθους στην αρίθμηση των εισιτηρίων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here