Στις αρχές του 20ου  αιώνα έκαναν την εμφάνισή τους στην Αθήνα τα πρώτα αυτοκίνητα. Λέγεται ότι το πρώτο αυτοκίνητο το έφερε ο βασιλιάς Κωνσταντίνος Α΄ το φθινόπωρο του 1900. Υπάρχει όμως και η άποψη ότι πρώτος κάτοχος αυτοκινήτου στην Ελλάδα ήταν ο μεγαλοαστός Κωνσταντίνος Χρηστομάνος.

To εμπόριο αυτοκινήτων αρχίζει από την δεκαετία του 1910. Η Peugeot διαθέτει ήδη επίσημη αντιπροσωπεία στην Ελλάδα από το 1913. Διαφημιστική καταχώρηση του Νικ. Ράδοβιτς, που ήταν και ο πρώτος αντιπρόσωπος των γαλλικών αυτοκινήτων στη χώρα μας. Πηγή: Hellenic Motor History

Όποιος και να το έφερε πρώτος, το σίγουρο είναι ότι η τιμή ενός αυτοκινήτου ήταν προσιτή μόνο σε γαλαζοαίματους και πλούσιους.
Την εμφάνιση των πρώτων αυτοκινήτων ακολούθησε σύντομα και το πρώτο τροχαίο, που έγινε το πρωί της Κυριακής της 4ης Μαρτίου 1907 στη λεωφόρο Συγγρού στο ύψος του κτιρίου της ζυθοποιίας ΦΙΞ.

Εμπλεκόμενοι ήταν ο πρίγκιπας Ανδρέας, παππούς του σημερινού πρίγκιπα της Ουαλίας Καρόλου και ο υπουργός Νικόλαος Σιμόπουλος.
Θύμα του τροχαίου ήταν μια πεζή γυναίκα,η 25χρονη Ευφροσύνη Βαμβακά, μητέρα δύο ανήλικων παιδιών. Η άτυχη γυναίκα έχασε τη ζωή της όταν χτυπήθηκε διαδοχικά και από τα δύο αυτοκίνητα.

ἡ φωτογραφία εἶναι ἀπὸ ἀτύχημα ποὺ συνέβη στὴν Οὐάσιγκτων (ΗΠΑ) καὶ ἔχει τραβηχτεῖ μία εἰκοσαετία μετὰ τὸ πρῶτο ἑλληνικὸ τροχαῖο δυστύχημα.
Η φωτογραφία είναι από ατύχημα στην Ουάσιγκτον (ΗΠΑ) και ελήφθη είκοσι χρόνια μετά το πρώτο ελληνικό τροχαίο δυστύχημα

Την επομένη οι εφημερίδες έγραψαν: «Επτά αυτοκίνητα κυκλοφορούν και θρηνούμε θύματα. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν γίνονταν εβδομήντα «.

Δείτε στο βίντεο της «Μηχανής του Χρόνου» ποιος κατηγορήθηκε τελικά για το τροχαίο και πως έληξε η υπόθεση.

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Η επεισοδιακή επίσκεψη του Κάρολου στην Αθήνα, όταν επιτέθηκε σε φωτογράφους. Οι εφημερίδες έκαναν λόγο για «τεντιμποϊσμό» και επιτέθηκαν στον πατέρα του που ήταν ελληνικής καταγωγής 

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here