Γιατί λογοκρίθηκε η αφίσα της Λάσκαρη και του Φωκά. Η παρέμβαση της αστυνομίας και η απάντηση της ηθοποιού με νέα φωτογράφιση

Γιατί λογοκρίθηκε η αφίσα της Λάσκαρη και του Φωκά. Η παρέμβαση της αστυνομίας και η απάντηση της ηθοποιού με νέα φωτογράφιση

Στις 30 Δεκεμβρίου του 1964 έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους η ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη «Εγωισμός», που ήταν παραγωγή της Φίνος Φιλμ.

Μέχρι το τέλος της σεζόν έκοψε σχεδόν 345 χιλιάδες εισιτήρια και κατετάγη 9η ανάμεσα σε 93 ταινίες.

Laskari _Egoismos 2

Η ταινία είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον πριν ακόμα προβληθεί, λόγω της προκλητικής -όπως θεωρήθηκε- αφίσας  στην οποία εικονίζονταν οι δύο πρωταγωνιστές.

Η Ζωή Λάσκαρη και ο Σπύρος Φωκάς σε μια ερωτική σκηνή, όπου η ηθοποιός ήταν γυμνή, αλλά με γυρισμένη πλάτη.

Αυτό ήταν αρκετό για να κινητοποιήσει τις αρχές. Η ελληνική αστυνομία επενέβη και λογόκρινε την αφίσα, σκεπάζοντας τα κορμιά των πρωταγωνιστών.

Η παρέμβαση δικαίωσε τους πιο συντηρητικούς που θεώρησαν την αφίσα προσβλητική, αλλά απογοήτευσε την νεολαία και τους προοδευτικούς πολίτες.

Οι συντελεστές της ταινίας πάντως, δεν πτοήθηκαν από τη λογοκρισία.

Ίσως είχαν καταλάβει πως όλη αυτή η φασαρία ήταν μια πολύ καλή και δωρεάν διαφήμιση για ταινία, κάτι που αποδείχτηκε από τις εισπράξεις.

Η απάντηση της Λάσκαρη

Έκανε μια τολμηρή φωτογράφιση κάνοντας αφρόλουτρο σε μια μπανιέρα η οποία συνοδεύτηκε από εκτενές ρεπορτάζ με θέμα το γυμνό στον κινηματογράφο.

Η Λάσκαρη εξέφρασε τον προβληματισμό της για το πως την έβλεπε το κοινό λέγοντας:

«Τι πιστεύει ο κόσμος για μένα; Όλοι αυτοί οι θεατές ανεξάρτητα από το φύλο και την ηλικία τους, που γεμίζουν τις αίθουσες όταν προβάλλεται μια ταινία μου, πώς με κρίνουν; έρχονται για να δουν την κοπέλα από τον ‘Κατήφορο’ που υπερασπίστηκε με το όπλο στο χέρι την τιμή της ή να δουν μια τολμηρή ερωτική σκηνή, άσχετα αν ο τελικός στόχος της είναι ο θρίαμβος της παραδιδαγμένης ηθικής»

Στο πρωτοσέλιδο, ο πολιτιστικός συντάκτης Σταμάτης Φιλιππούλης αναρωτιόταν αναφερόμενος στην παρέμβαση της αστυνομίας για την αφίσα:

«με το «ντύσιμο» των άψυχων γυμνών του διαφημιστικού, προστατεύτηκε η ηθική του καιρού μας;»

anatomia

Το σίγουρο είναι ότι δεν επηρεάστηκε η καριέρα των πρωταγωνιστών που ήταν εκείνη την εποχή σε καλό επίπεδο.

Η Λάσκαρη είχε ήδη κερδίσει τα καλλιστεία και είχε πρωταγωνιστήσει στον “Κατήφορο” και σε άλλες ταινίες με επιτυχία και ο Φωκάς επέστρεφε από το εξωτερικό, όπου πήρε μέρος σε ξένες παραγωγές, όπως “Ο Ρόκκο και τα Αδέλφια του”, δίπλα στον Αλέν Ντελόν και την Κλαούντια Καρντινάλε.

Φωκάς και Λάσκαρη είχαν ήδη παίξει σε επιτυχημένες ταινίες

Μια κακομαθημένη κοπέλα, η Μαρία, δεν νοιάζεται για κανέναν άλλον παρά μόνο για τον εαυτό της και την καλοπέραση της. Σχετίζεται ερωτικά με τον αρραβωνιαστικό της αδελφής της, τον Κώστα, για να της πληρώνει τα χρέη που της δημιουργεί η σπάταλη ζωή της.

Η μόνη που ίσως δυσαρεστήθηκε με την ταινία ήταν η Έλενα Ναθαναήλ, η οποία αρχικά προοριζόταν για τον ρόλο της αδελφής της Λάσκαρη, αλλά στο πρώτο γύρισμα δεν απέδωσε όπως περίμενε ο Δαλιανίδης, με αποτέλεσμα να την αντικαταστήσει.

Τη θέση της πήρε η Τζένη Ρουσσέα.

Η Ναθαναήλ όχι μόνο έχασε τον ρόλο, αλλά διέκοψε και το συμβόλαιό της με τη Φίνος Φιλμ.

Ήταν μια «αυστηρή» περίοδος για τον σκηνοθέτη, ο οποίος πέρασε από σκληρή οντισιόν και τον Φωκά, πριν καταλήξει να του δώσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο ηθοποιός δεν προσεβλήθη και πέρασε τη «δοκιμασία» του Δαλιανίδη με επιτυχία.

KAtifiros-Laskari-kourkoulos-700x380
Διαβάστε επίσης: «Κατήφορος». Η Αλίκη Βουγιουκλάκη φοβήθηκε να παίξει στην τολμηρή σκηνή και να τρέξει γυμνή στον δρόμο και έτσι έκανε το ντεμπούτο της η Ζωή Λάσκαρη! Στο επίμαχο γύρισμα χτύπησε ο Βουτσάς και έκανε ράμματα στο κεφάλι.

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr