Καλάθι του νοικοκυριού. Η τελική λίστα με τα προϊόντα σούπερ μάρκετ

Καλάθι του νοικοκυριού. Η τελική λίστα με τα προϊόντα σούπερ μάρκετ

Καλάθι του νοικοκυριού. Η τελική λίστα με τα προϊόντα σούπερ μάρκετ

«Κλειδώνουν» από μέρα σε μέρα τα προϊόντα που θα συμπεριληφθούν στο «καλάθι του νοικοκυριού», με το υπουργείο Ανάπτυξης να προχωρά σε προσθαφαιρέσεις της τελευταίας στιγμής. Δύο από αυτές είναι το αλεύρι και τα όσπρια που μπαίνουν τελικά στη σχετική λίστα.

Το «καλάθι του νοικοκυριού» θα είναι ουσιαστικά μια λίστα με 50 βασικά προϊόντα, τα οποία θα διατηρούνται σε προσιτές τιμές, χαμηλότερες του πληθωρισμού.

Η τιμή αναφοράς γι’ αυτά τα προϊόντα θα είναι αυτή που είχαν στις 5 Οκτωβρίου, δηλαδή πριν από την ανακοίνωση του μέτρου από το υπουργείο Ανάπτυξης, επομένως δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα να «φουσκώσει» κάποια αλυσίδα την τιμή.

Tην ίδια ώρα, οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα που θα βάζει στο «καλάθι» κάθε αλυσίδα μέσα από την πλατφόρμα e-katanalotis.

Ο σχεδιασμός, μέχρι στιγμής, είναι το μέτρο να παραμείνει σε ισχύ για τουλάχιστον πέντε μήνες, δηλαδή από τον Νοέμβριο του 2022 μέχρι και τον Μάρτιο του 2023, προκειμένου να περάσει ο δύσκολος -λόγω τιμών στην ενέργεια και τα καύσιμα, και όχι μόνο- χειμώνας για τα νοικοκυριά.

Ποια προϊόντα μπαίνουν στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Τις τελευταίες ημέρες υπήρχε μια έντονη φημολογία για αλλαγές στη σύσταση του «καλαθιού», με αφαίρεση προϊόντων και προσθήκη άλλων.

«Υπάρχει μια συζήτηση για δύο αγαθά, τα οποία είναι αρκετά σημαντικό να προστεθούν στο “καλάθι του νοικοκυριού”. Το ένα είναι το αλεύρι. Μιλάμε για το αλεύρι για όλες τις χρήσεις, που είναι και η βασική κατηγορία που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές. Το δεύτερο είναι τα όσπρια. Τα σούπερ μάρκετ μπορούν να επιλέξουν μια κατηγορία οσπρίων ή και περισσότερες, προκειμένου να τις προσθέσουν στο καλάθι.

Τα δύο προϊόντα που βγαίνουν από το «καλάθι»

Ωστόσο, για να μείνει ο αριθμός σταθερός «θα προβούμε σε αφαίρεση κάποιων αγαθών από τη λίστα, προκειμένου να παραμείνει το “καλάθι του νοικοκυριού”, ώστε να είναι αποτελεσματικό στην πράξη» σημειώνει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και συνεχίζει:

«Το ένα είναι το νερό. Το νερό είναι βασικό αγαθό μεν αλλά στη συγκεκριμένη κατηγορία, δηλαδή στα εμφιαλωμένα, υπάρχει πολύ υψηλός ανταγωνισμός και η τιμή του δεν έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση τους τελευταίους μήνες. Το δεύτερο αγαθό που αντικαθίσταται είναι τα αναψυκτικά. Θέλαμε αρχικά να εντάξουμε και τα αναψυκτικά, καθώς για πολλές οικογένειες είναι ένα αναγκαίο συνοδευτικό για το καθημερινό τραπέζι. Δεν είναι, ωστόσο, ένα απολύτως απαραίτητο αγαθό, όπως τα όσπρια ή το αλεύρι που παίρνουν τη θέση τους στο “καλάθι του νοικοκυριού”» (*δείτε στο τέλος του κειμένου ολόκληρη τη νέα λίστα).

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Αυτή είναι η νέα λίστα

Ακολουθεί η αναθεωρημένη λίστα με τις κατηγορίες προϊόντων που θα βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού»:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΠΡΟΪΟΝΤΑ

1 PYZI

Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

2 ΨΩΜΙ

Ψωμί για τοστ

Ψωμί φραντζόλα

Φρυγανιές

3 ΖΥΜΑΡΙΚΑ

Μακαρόνια Νο 6

4 XOIPINO

Συσκευασμένα

5 ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ

Συσκευασμένα

6 ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

Γαλοπούλα ή/και πάριζα

7 ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Ένα τουλάχιστον προϊόν

8 ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ

Γάλα φρέσκο πλήρες

9 ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%

10 ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ

Γάλα εβαπορέ

11 ΓIAOYPTΙ

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)

12 TYPIA

Φέτα

Γκούντα

Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

13 ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Χυμός τομάτας διατηρημένος

14 AYΓA

Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

15 ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ

Μαργαρίνες

16 ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Παρθένο ελαιόλαδο

17 ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ

Ηλιέλαιο

18 ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Τουλάχιστον ένα, από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα

19 ZAXAPH

Λευκή ζάχαρη

20 ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)

Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

21 ΚΑΦΕΣ

Ελληνικός καφές

Στιγμιαίος καφές

Γαλλικός καφές

23 ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ

Τσάι ή Χαμομήλι

24 KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ

Κακάο σε σκόνη

25 ΑΛΕΥΡΙ

Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

26 ΌΣΠΡΙΑ

Τουλάχιστον ένας τύπος

27 ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ

Χυμός πορτοκάλι

28 ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά

Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμό επιφανειών – χλωρίνες

Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

Χαρτί κουζίνας

29 ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

Οδοντόκρεμες

Χαρτί υγείας

Σερβιέτες

Ταμπόν

Σαμπουάν

Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

Πάνες ακράτειας

30 ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

Πάνες για μωρά

Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)

Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

31 ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ

Τροφή για σκύλους

Τροφή για γάτες

Και «χριστουγεννιάτικο καλάθι»

Την επόμενη εβδομάδα, που θα ψηφιστεί το μέτρο, αναμένεται να προστεθεί και μια διάταξη που θα ορίζει ότι ο καθορισμός της λίστας θα πρέπει να γίνεται και θα μπορεί να τροποποιείται με υπουργική απόφαση και όχι με νέα νομοθετική ρύθμιση.

«Έτσι θα μπορούμε να είμαστε πιο ευέλικτοι και να τροποποιούμε τη λίστα των απαραίτητων για το νοικοκυριό αγαθών όταν, για παράδειγμα, βλέπουμε ότι υπάρχει αυξημένη ανάγκη για ένα προϊόν. Επίσης, η λίστα των κατηγοριών των αγαθών θα μπορεί να τροποποιείται λόγω εποχικότητας της ζήτησης για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Για παράδειγμα, τα Χριστούγεννα ίσως θα πρέπει να προσθέσουμε κάποια αγαθά που να αφορούν τη συγκεκριμένη περίοδο και είναι σημαντικά για το τραπέζι του καταναλωτή», επισήμανε ο κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Σε πρώτη φάση, η λίστα με τα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού» θα επανεξετάζεται κάθε εβδομάδα.

«Η πρώτη προσέγγιση είναι ότι θα ξεκινήσουμε με μία φορά την εβδομάδα, δηλαδή το καλάθι να αλλάζει κάθε Τετάρτη. Διότι υπάρχει φόβος για μια μικρή μερίδα καταναλωτών που κινείται ανορθολογικά και υπό το κράτος πανικού ίσως σηκώσει μεγάλες ποσότητες από τα ράφια. Το ευκταίο για εμάς θα είναι να δούμε τους καταναλωτές να είναι αλληλέγγυοι μεταξύ τους και τις επιχειρήσεις να αξιοποιούν την ευκαιρία. Γιατί, μεταξύ άλλων, είναι και μια ευκαιρία προβολής, μάρκετινγκ για τον συγκεκριμένο κλάδο» λέει, καταλήγοντας, ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr