Μεγάλες επιχειρήσεις αποσύρουν τις χορηγίες τους για το Pride της Νέας Υόρκης (2025), μετά την εκλογή του Τραμπ

Μεγάλες επιχειρήσεις αποσύρουν τις χορηγίες τους για το Pride της Νέας Υόρκης (2025), μετά την εκλογή του Τραμπ

Μετά την εκλογή του Τραμπ, μεγάλες εταιρείες, όπως οι Mastercard, PepsiCo και η Nissan αλλάζουν την πολιτική τους ως προς το μάρκετινγκ για το Pride, εξαιτίας πολιτικών πιέσεων και οικονομικής αβεβαιότητας. Έτσι, επιλέγουν πιο διακριτικές ή εσωτερικές μορφές συμμετοχής.

Η απόφασή τους προήλθε από την πολιτική των ΗΠΑ, η οποία στρέφεται ενάντια στις πολιτικές διαφορετικότητας και ένταξης (DEI), με την οικονομική αβεβαιότητα να εντείνεται.

Όσον αφορά την Mastercard, δεν θα ανανεώσει τη χορηγία της για την Παρέλαση Υπερηφάνειας, της Νέας Υόρκης, για το 2025. Παρείχε  στήριξη στην Heritage of Pride, τη μη κερδοσκοπική οργάνωση που διοργανώνει την παρέλαση της Νέας Υόρκης και άλλες συναφείς εκδηλώσεις στην περιοχή, για περίπου δέκα χρόνια.

USA NEW YORK PRIDE

Παρόλα αυτά, ανέφερε πως συμμετάσχει στην παρέλαση του Ιουνίου στη Νέα Υόρκη, καθώς και σε άλλες εκδηλώσεις. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε: «Η Mastercard είναι σταθερός υποστηρικτής των πολλών κοινοτήτων στις οποίες ανήκουν οι υπάλληλοί μας, περιλαμβανομένης της παγκόσμιας ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας.»

Άλλες εταιρείες που έχουν αποφασίσει να αποστασιοποιηθούν από το Pride είναι οι PepsiCo, η Nissan, η τράπεζα Citi και η συμβουλευτική εταιρεία Pricewaterhouse Coopers.

Πολλές από αυτές δεν αποσύρονται πλήρως. Κάποιες  εξακολουθούν να συμμετέχουν στο Pride της Νέας Υόρκης, πληρώνοντας για να έχουν περίπτερα στην εκδήλωση, ενώ άλλες επιλέγουν να στηρίξουν μικρότερες παρελάσεις σε άλλες πόλεις ή να διοργανώσουν εσωτερικές εκδηλώσεις για τους εργαζομένους τους.

Η απόφαση της Nissan να μην ανανεώσει τη χορηγία της σχετίζεται με μια γενική επανεξέταση των δαπανών της για μάρκετινγκ και πωλήσεις, όπως δήλωσε εκπρόσωπός της.

Σύμφωνα με την Eve Keller, συμπρόεδρο της United States Association of Prides (μη κερδοσκοπική που στηρίζει διοργανωτές Pride σε εθνικό επίπεδο), η τάση αυτή είναι αποτέλεσμα πίεσης στα προγράμματα DEI από την κυβέρνηση Τραμπ, αλλά και της πρόσφατης οικονομικής αβεβαιότητας λόγω ανακοινώσεων για νέους δασμούς.

Σημαίες ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. ΑΠΕ-ΜΠΕ-EPA/JUSTIN LANE

«Πρόκειται για μια σύνθετη κατάσταση, με πολλαπλούς παράγοντες που εξελίσσονται ταυτόχρονα», δήλωσε η Keller. Πρόσθεσε ότι ορισμένες εταιρείες, ακόμη κι αν συνεχίζουν να υποστηρίζουν την κοινότητα, ζητούν να μην εμφανίζονται δημόσια μέσω λογοτύπων ή επωνυμιών σε επίσημα έντυπα και υλικά των Pride εκδηλώσεων.

Ορισμένοι χορηγοί που δεν ανανέωσαν τη συμμετοχή τους έλαβαν υπόψη και τις αλλαγές που έγιναν στα πακέτα χορηγιών φέτος. Συγκεκριμένα, κάποια πακέτα δεν περιλαμβάνουν πλέον παράλληλες εκδηλώσεις πέρα από την παρέλαση, τις οποίες οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν για σκοπούς προβολής, σύμφωνα με γνώστη του θέματος.

Παρόλο που αρκετοί χορηγοί αποχωρούν, υπάρχουν και περιπτώσεις εταιρειών που επιστρέφουν. Για παράδειγμα, η Target, η οποία είχε αντιμετωπίσει μποϊκοτάζ το 2024 λόγω των προϊόντων της για το Pride, επιστρέφει φέτος ως χορηγός.

Pride στη Νέα Υόρη. ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΕΡΑ/ALBA VIGARAY

Από τους χορηγούς της Παρέλασης στη Νέα Υόρκη το 2024, τα 2/3 έχουν ήδη επιβεβαιώσει ότι θα συμμετέχουν και φέτος. Οι υπόλοιποι είτε βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις, είτε έχουν μειώσει τη χορηγία τους, είτε έχουν αποσυρθεί εντελώς, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Heritage of Pride.

Η United States Association of Prides εξέδωσε πρόσφατα ανακοίνωση με την οποία ενθαρρύνει τις εταιρείες που στηρίζουν την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα να επενδύσουν άμεσα στους ανθρώπους της.

Σε πρόσφατη έρευνα της Gravity Research σε 49 ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων (27 Μαρτίου – 4 Απριλίου 2025), προέκυψαν τα εξής:

  • 39% σκοπεύουν να μειώσουν τη δημόσια αναγνώριση του Pride φέτος (έναντι 9% πέρυσι),
  • 41% δήλωσαν ότι η εμπλοκή τους θα παραμείνει ίδια.

Η κύρια αιτία απόσυρσης είναι ο φόβος ερευνών από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση για τα προγράμματα DEI.

Pride στη Νέα Υόρη. ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΕΡΑ/ALBA VIGARAY

Ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Harrison Fields, υποστήριξε ότι οι ενέργειες της κυβέρνησης Τραμπ για τον περιορισμό της πολιτικής DEI ( (Diversity, Equity, Ιclusion), έχουν στόχο την προώθηση των ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών για όλους τους Αμερικανούς.

Σύμφωνα με τον Fabrice Houdart, σύμβουλο επιχειρησιακής στρατηγικής με επίκεντρο την ΛΟΑΤΚI+ κοινότητα, οι εταιρείες που μειώνουν τις δράσεις τους για το Pride δυσκολεύονται να ισορροπήσουν μεταξύ αποφυγής πολιτικών αντιδράσεων και διατήρησης καλών σχέσεων με τους ΛΟΑΤΚΙ υπαλλήλους τους και τους νεότερους καταναλωτές, που στηρίζουν σε μεγάλο βαθμό την κοινότητα.

Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι φέτος δεν θα δούμε μεγάλη αλλαγή. Αυτό που φοβάμαι είναι το τι θα γίνει του χρόνου.»

Το ερώτημα είναι αν οι εταιρείες πιστεύουν στα ίσα δικαιώματα ή αναλόγως την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης θα προσαρμόζουν την πολιτική τους.

Πηγή: WSJ, Patrick Coffee

Αρχική εικόνα: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΕΡΑ/PORTER BINKS

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.