O βετεράνος αεροπόρος Διογένης Χαρλαύτης «υποκλίνεται» στο Spitfire. Ο αντιπτέραρχος έχει καταγράψει 5.000 ώρες σε μαχητικά

O βετεράνος αεροπόρος Διογένης Χαρλαύτης «υποκλίνεται» στο Spitfire. Ο αντιπτέραρχος έχει καταγράψει 5.000 ώρες σε μαχητικά
Συγκινημένος μπροστά στο Spitfire το οποίο εκτίθεται στο μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας στέκεται ο βετεράνος αεροπόρος Διογένης Χαρλαύτης. 

Το στιγμιότυπο συγκίνησε και κυριάρχησε στα social mediamtx. Ο βετεράνος αεροπόρος εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Σεπτέμβριο του 1949 με την 24η σειρά ιπταμένων. Τον Μάιο του 1979 αποστρατεύτηκε με τον βαθμό του Αντιπτεράρχου.

Κατά την διάρκεια της πολυετούς θητείας του πέρασε από πολλές και μάχιμες θέσεις ευθύνης στους κόλπους της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο 91χρονος σήμερα βετεράνος πιλότος έχει 5.000 ώρες στα περισσότερα από τα αεροσκάφη.

Από τα 20.000 και πλέον Spitfire που κατασκευάστηκαν για τις ανάγκες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου από το 1938 έως και το 1948, σήμερα διασώζονται μόνο 240, από τα οποία 60 περίπου βρίσκονται σε πτήσιμη κατάσταση.

Η Ελλάδα παρέλαβε τα πρώτα Supermarine Spitfire Mk VB/VC από τους Βρετανούς στα τέλη του 1943 στη Μέση Ανατολή, εφοδιάζοντας αρχικά την 335 Μοίρα και αργότερα την 336.

Μετά από εκτεταμένη δράση στη Βόρεια Αφρική αλλά και τη Γιουγκοσλαβία, τα ελληνικά Spitfire επέστρεψαν στην Ελλάδα το Οκτώβριο του 1944.

Αφού συμμετείχαν στις πρώτες φάσεις του Εμφυλίου, αντικαταστάθηκαν από νεότερες εκδόσεις και, από το 1947, χρησιμοποιήθηκαν για επιχειρησιακή εκπαίδευση στη Σχολή Αεροπορίας.

Κάντε κλικ στο podstories.gr της Μηχανής του Χρόνου και ακούστε τις ιστορίες μας. Ακούστε δωρεάν επιλεγμένα άρθρα και περιηγηθείτε στο podcast μας

73 χρόνια πριν…

Το «Σπιτφάιρ» MJ755 παραδόθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1947 στην τότε Ελληνική Βασιλική Αεροπορία από τον Υποσμηναγό (Ι) της Βασιλικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου (RAF) Τζώρτζ Νταν.

Ήταν ένα από τα 77 περίπου «Σπιτφάιρ» που έδωσε η αγγλική κυβέρνηση για την ανασύσταση της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας. Τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς εντάχθηκε στην δύναμη της 335 Μοίρας Διώξεως στο Σέδες (Θεσσαλονίκη).

Το Spitfire στο Τατόι

Το 1949 χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό στη Σχολή Αεροπορίας Εφέδρων Αξιωματικών Χειριστών στο Τατόι.

Το 1950 μεταφέρθηκε στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων στο Φάληρο, όπου μετατράπηκε σε φωτοαναγνωριστικό.

Στις 8 Σεπτεμβρίου 1953 πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση, πριν καθηλωθεί οριστικά στο έδαφος, και χρησιμοποιηθεί ως στατικό έκθεμα αρχικά στο Τατόι, αργότερα στα μέσα της δεκαετίας του 1970 στην αυλή του Πολεμικού Μουσείου, ενώ μετά τη δημιουργία του Μουσείου Πολεμικής Αεροπορίας, μεταφέρθηκε ξανά στο Τατόι το 1995, πριν σταλθεί το 2018 στο ιστορικό αεροδρόμιο Μπίγκιν Χιλ έξω από το Λονδίνο για πλήρη ανακατασκευή.

Πληροφορίες ΑΠΕ / ΜΠΕ, Πολεμική Αεροπορία

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr