Οι έντυπες καταχωρήσεις τσιγάρων τη δεκαετία του ’80. Τα φίλτρα που «αναπνέουν» και “η 4η απόλαυση”

Οι έντυπες καταχωρήσεις τσιγάρων τη δεκαετία του ’80. Τα φίλτρα που «αναπνέουν» και “η 4η απόλαυση”
Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’80 και οι έντυπες διαφημίσεις αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών εφημερίδων. Πέρα από τις εταιρίες αυτοκινητοβιομηχανιών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών, τα τουριστικά γραφεία και τα είδη ρουχισμού και καλλωπισμού, μία κατηγορία που δέσποζε στις καταχωρήσεις εφημερίδων, ήταν και οι εταιρείες καπνοβιομηχανίας.

Σήμα κατατεθέν της εκάστοτε καπνοβιομηχανίας για την προσέλκυση του αναγνωστικού κοινού ήταν η χρησιμοθηρική χρήση της γλώσσας και η χρήση εντυπωσιακών λέξεων ή φράσεων.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πρωτότυπης και καινοτόμου διαφημιστικής φρασεολογίας ήταν αυτό της εταιρίας Καρέλια, του πρώτου εξαγωγέα τσιγάρων της Ελλάδας που μετρά πάνω από 15 δισεκατομμύρια πωλήσεις τσιγάρων:

«Με το Καρέλια Φίλτρο έχετε γούστο! Και το γούστο σας έχει τσιγάρο! Καρέλια Φίλτρο! Γούστο μου και τσιγάρο μου!».

«Καρέλια Φίλτρο! Γούστο μου και τσιγάρο μου!» (Εφ. «Ελευθεροτυπία», 24/6/1980)

Μία άλλη εταιρία παραγωγής και εμπορίας τσιγάρων με έτος ίδρυσης το 1975, η ΣΕΚΑΠ, διαφήμιζε ότι είχε καταφέρει να συνδυάσει δύο ιδιότητες, που μέχρι τότε ήταν αδύνατο να συνδυαστούν, με το σλόγκαν:

«Επιτέλους. Το ελαφρύ τσιγάρο βρήκε τη γεύση του. ΣΕΚΑΠ Special. Επειδή υπάρχει καλός ελληνικός καπνός. Τώρα αξίζει ν’ αλλάξεις μάρκα».

Παράλληλα, από την ίδια καπνοβιομηχανία κυκλοφορούσαν και τα τσιγάρα Σιρόκο, που περιείχαν τριπλό φίλτρο και χαρακτήριζαν το κάπνισμά τους ως την «4η απόλαυση».

(Αριστερά) Φωτογραφία καταχώρησης τσιγάρων ΣΕΚΑΠ Special, (Εφ. «Ελευθεροτυπία», 3/5/1980) (Δεξιά) Φωτογραφία διαφήμισης τσιγάρων Σιρόκο, επίσης από την καπνοβιομηχανία ΣΕΚΑΠ Α.Ε. (Εφ. «Ελευθεροτυπία», 3/6/1980)

Σε μια άλλη έντυπη καταχώρηση, διαφημιζόταν το Clima System. Το τελειότερο, όπως τονίζεται, φίλτρο που υπήρχε τότε στην Ευρώπη.

Η χρήση του φίλτρου στην Ελλάδα, γινόταν κατ’ αποκλειστικότητα από την Antinicot22 Special.

Επρόκειτο για ένα φίλτρο με μια διάτρητη ζώνη κλιματισμού, ηλεκτροστατικά επεξεργασμένη, που επέτρεπε την εισροή οξυγόνου στο εσωτερικό του και διατηρούσε αναλλοίωτη τη γεύση και το άρωμα του καπνού. Είχε το σλόγκαν:

«Clima System, το φίλτρο που αναπνέει».

«Clima System, το φίλτρο που αναπνέει» (Εφ. «Ελευθεροτυπία», 19/6/1980)

Τέλος από τις ξένες καπνοβιομηχανίες, τα τσιγάρα Milde Sorte, με καταγωγή από τη Δυτική Γερμανία, ήταν τα μόνα που ανέγραφαν στο κουτί την περιεκτικότητά τους σε πίσσα και νικοτίνη και αυτό γιατί περιείχαν τις μικρότερες ποσότητες.

Συγκεκριμένα, περιελάμβαναν 0,005 γρ. νικοτίνη και 0,012 γρ. πίσσα.

«Καπνίζεις πού καπνίζεις… (κάπνισε τουλάχιστον τη λιγότερη πίσσα και νικοτίνη). Γι’ αυτό, με βεβαιότητα Milde Sorte».

«Το λένε Μίλντε Σόρτε και είναι το μόνο με τη λιγώτερη πίσσα και νικοτίνη»,(Εφ. «Ελευθεροτυπία», 11/6/1980)

Διαβάστε επίσης: Διαφημίσεις για κοκαΐνη που έλεγαν ότι θεράπευε την τριχόπτωση, τον πονοκέφαλο, τις αϋπνίες, τις αλλεργίες, ακόμη και την πιτυρίδα

 

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr