Προς αυστηροποίηση οδεύει ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος, έπειτα από πολυετείς καθυστερήσεις αλλά και αλλεπάλληλες αλλαγές στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες –ίσως και μέχρι τα τέλη της εβδομάδας– να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Ο πέλεκυς προβλέπεται βαρύς για παραβάσεις που αποτελούν νούμερο ένα αιτία πρόκλησης ατυχημάτων, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνεται και η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Οι ποινές ξεκινούν από τα 350 ευρώ και αυστηροποιούνται, σε περίπτωση υποτροπής, φθάνοντας ακόμη και στην αφαίρεση του διπλώματος για οκτώ έτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» από το υπουργείο, για τη χρήση κινητού χωρίς την πρόκληση ατυχήματος o σημερινός ΚΟΚ προβλέπει την αφαίρεση της άδειας οδήγησης αλλά και των πινακίδων για 60 ημέρες. Με βάση τον υπό αναθεώρηση ΚΟΚ προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 30 ημέρες.
Ακόμη βαρύτερες είναι οι ποινές σε περιπτώσεις υποτροπής. Ειδικοί, ωστόσο, που έχουν μιλήσει στην «Κ» εμφανίζονται επιφυλακτικοί και αξιολογούν ως «εξοντωτικές» τις διατάξεις για αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης των υπότροπων οδηγών, προειδοποιώντας πως αυτές δεν θα εφαρμοστούν συστηματικά. Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο για τη χρήση κινητού (χωρίς πρόκληση ατυχήματος) ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ, ενώ το δίπλωμα αφαιρείται για 180 ημέρες. Σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για ένα έτος. Εάν βέβαια ο οδηγός προκαλέσει ατύχημα που επιφέρει βαριά σωματική βλάβη ή θάνατο, επιβάλλονται οι ποινές του Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση.
Ακόμη βαρύτερες είναι οι ποινές για τους υπότροπους οδηγούς σε περίπτωση που προκαλέσουν ατύχημα κατά την οδήγηση ενώ χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο. Ο σημερινός ΚΟΚ προβλέπει αφαίρεση της άδειας οδήγησης αλλά και των πινακίδων για 60 ημέρες. Σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 350 ευρώ και στέρηση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο αυξάνεται στις 2.000 ευρώ, ενώ ο οδηγός απειλείται με αφαίρεσης της άδειας για τέσσερα έτη. Εάν η υποτροπή επαναληφθεί για δεύτερη φορά, το πρόστιμο διπλασιάζεται και φθάνει στις 4.000 ευρώ, ενώ το δίπλωμα αφαιρείται για οκτώ έτη. Και στις τρεις αυτές περιπτώσεις εάν ο οδηγός προκαλέσει ατύχημα που επιφέρει βαριά σωματική βλάβη ή ακόμη χειρότερα θάνατο, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση που περιλαμβάνουν κάθειρξη.
Τι θα ισχύει για παραβίαση κόκκινου και ορίου ταχύτητας
Στο στόχαστρο του υπό αναθεώρηση ΚΟΚ μπαίνουν παραβάσεις που ευθύνονται για τον βαρύ φόρο αίματος στην ελληνική άσφαλτο. Τέτοιες είναι το αλκοόλ, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας ή ακόμη χειρότερα οι «κόντρες», η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη αλλά και η μη χρήση προστατευτικών μέσων, όπως το κράνος. Πρόκειται για παραβάσεις που –μεταξύ άλλων– αποτελούν αιτία για τον θάνατο τουλάχιστον 600 ανθρώπων ετησίως. Ο αναθεωρημένος ΚΟΚ, βάσει και των διατάξεων που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση τον περασμένο Ιανουάριο, βασίζεται στην κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε 3+1 κατηγορίες, χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, ενώ θεσπίζεται και κατηγορία ιδιαίτερων επιπτώσεων στην οδική ασφάλεια. Παράλληλα προβλέπονται ποινές για περιπτώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς (π.χ. παρκάρισμα σε θέση ΑμεΑ).
Πάντως, σε σχέση με το κείμενο της διαβούλευσης, σε ορισμένες παραβάσεις φαίνεται πως η ποινή για το διοικητικό πρόστιμο της αφαίρεσης του διπλώματος οδήγησης αυστηροποιείται περισσότερο. Τέτοια είναι η περίπτωση της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη. Με τις τελευταίες αλλαγές το πρόστιμο, κατά πληροφορίες, παραμένει στα 700 ευρώ, ενώ το δίπλωμα αφαιρείται για 60 ημέρες (έναντι 30 ημερών που συζητείτο πριν από λίγους μήνες). Σε περίπτωση υποτροπής η ποινή κλιμακώνεται, το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ, ενώ η άδεια οδήγησης αφαιρείται έως 180 ημέρες. Σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής το πρόστιμο αυξάνεται στις 2.000 ευρώ, ενώ ο οδηγός στερείται για ένα έτος το δίπλωμά του.
Βαρύς προβλέπεται ο πέλεκυς και για την παραβίαση του ορίου ταχύτητας. Ενώ με τον σημερινό ΚΟΚ οι «κόντρες» και η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας 200+ χλμ./ώρα επισύρουν πρόστιμο 700 ευρώ καθώς και αφαίρεση της άδειας αλλά και των πινακίδων για 30 ημέρες, με τις προωθούμενες αλλαγές το πρόστιμο ανεβαίνει κατακόρυφα στις 2.000 ευρώ και ο οδηγός στερείται την άδειά του για ένα έτος. Σε περίπτωση υποτροπής, για δεύτερη φορά, το πρόστιμο φθάνει στις 8.000 ευρώ, ενώ αφαιρούνται τόσο η άδεια οδήγησης όσο και οι πινακίδες για τέσσερα έτη.
Μη χρήση κράνους
«Εάν φορούσαν όλοι κράνος, τότε θα είχαμε τον χρόνο 120 λιγότερους θανάτους μοτοσικλετιστών, θα γλιτώναμε δηλαδή τους μισούς», υπενθυμίζει στην «Κ» ο Θανάσης Τσιάνος, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Σήμερα η μη χρήση κράνους προβλέπει την αφαίρεση της άδειας οδήγησης αλλά και των πινακίδων για 60 ημέρες. Ωστόσο, βάσει των αλλαγών, προωθείται η επιβολή προστίμου 350 ευρώ, καθώς και η αφαίρεση της άδειας για 30 ημέρες. Κατά πληροφορίες, η μη χρήση κράνους από τον συνεπιβάτη τιμωρείται «με το ίδιο πρόστιμο για τον ίδιο αλλά και για τον οδηγό, ακόμη και εάν αυτός φορούσε». Σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής εντός πέντε ετών, το πρόστιμο ανεβαίνει στις 2.000 ευρώ, ενώ ο οδηγός στερείται έως ένα έτος την άδειά του.
Πηγή| kathimerini
ΛΑΡΚΟ. Η ιστορική βιομηχανία και τα τραγικά εργατικά δυστυχήματα λόγω έλλειψης μέτρων ασφαλείας
Ειδήσεις σήμερα:
- Μεξικό. Συγκρότημα δολοφονήθηκε σε άδειο οικόπεδο. Νόμιζαν ότι πήγαιναν να παίξουν μουσική
- Άστατος καιρός μέχρι την Κυριακή. Πότε έρχεται “καλοκαίρι”
- Δημόσιο. Αυξήσεις στους μισθούς και αναδρομικά από Ιούνιο για 40.000 υπαλλήλους
- Μονή Σινά. Το θρίλερ του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Καμία αλλαγή ανακοίνωσε η αιγυπτιακή προεδρία
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ