Anorak. Η ελληνική εταιρεία που συνέδεσε το όνομα της με τα αδιάβροχα. Τα σχέδια του Τσεκλένη και τα «κίτρινα γιλέκα» που λάνσαρε στην αγορά

Anorak. Η ελληνική εταιρεία που συνέδεσε το όνομα της με τα αδιάβροχα. Τα σχέδια του Τσεκλένη και τα «κίτρινα γιλέκα» που λάνσαρε στην αγορά
“Που είναι το Anorak μου”; Είναι μια έκφραση που παραπέμπει κατευθείαν στο διάσημο ελληνικό αδιάβροχο μπουφάν, που κυριάρχησε στην αγορά τις προηγούμενες δεκαετίες. Οι παλαιότερες γενιές το έχουν φορέσει κατά κόρον και οι νεώτερες το έχουν ακούσει από τους γονείς τους.

Η Anorak Hellas ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία που έφτιαξε αδιάβροχα. “Κάναμε τα αδιάβροχα μόδα”, λέει ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Δημήτρης Κοσκοβός. Η επιχείρηση ξεκίνησε το 1975 από τον πατέρα του, ο οποίος στα ταξίδια του εντόπισε ένα κενό στην ελληνική αγορά και θέλησε να το καλύψει. Έμαθε για τον τρόπο παραγωγής των αδιάβροχων και έφερε την τεχνογνωσία στην Ελλάδα. Έστησε στην Αθήνα, στον Άγιο Ελευθέριο, τη μονάδα παραγωγής και με δικά του μηχανήματα ξεκίνησε την παραγωγή.

Παλιές διαφημίσεις της εταιρείας σε εφημερίδες

“Δεν αρκέστηκε στο κίτρινο και στο λαδί που ήταν κατεξοχήν τα χρώματα εργασίας των αδιάβροχων”, εξηγεί ο γιος του. Τα χρώματα που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα δεν ήταν μόνο τα συνηθισμένα. Αναζήτησε βοήθεια από μεγάλους Έλληνες σχεδιαστές, όπως ο Γιάννης Τσεκλένης, που έβαλε την υπογραφή του σε διάφορα σχέδια της εταιρείας.

Anorel. Ο εμπορικός τίτλος της εταιρείας

“Anorak είναι η αγγλική λέξη για το αδιάβροχο. Συγκεκριμένα για το βαρύ αδιάβροχο ένδυμα. Η λέξη προέρχεται από τους εσκιμώους και υιοθετήθηκε από τους Άγγλους”, εξηγεί ο κ. Κοσκοβός. Για να διαφοροποιηθεί το προϊόν της ελληνικής εταιρείας κυκλοφόρησε στις διαφημίσεις με τον εμπορικό τίτλο “Αnorel”, που προέρχεται από τα πρώτα γράμματα της αγγλικής λέξης “Αnorak” και το “el” από το Ηellas.

“Mε τα χρόνια το Anorel ξεχάστηκε και έτσι έμεινε η εταιρεία γνωστή ως Αnorak Hellas”.

Tα αδιάβροχα της ελληνικής εταιρείας συμμετείχαν σε διεθνείς εκθέσεις, απέκτησαν φήμη και έτσι κατάφεραν να πουληθούν και στη διεθνή αγορά, με τις εξαγωγές να φτάνουν από τον Καναδά μέχρι την Αυστραλία.

“Μέσα στη βροχή μέσα σε ένα Anorel”, το σλόγκαν της εταιρείας

Τις τελευταίες δεκαετίες η ελληνική εταιρεία δέχτηκε το πλήγμα του κινέζικου ανταγωνισμού. Όπως περιγράφει ο κ. Κοσκοβός πολλά κινέζικα μοντέλα αδιάβροχων ήταν αντίγραφα από τα δικά τους μοντέλα, με αποτέλεσμα η αγορά να γεμίσει “no name” και πολύ πιο φθηνά, που έπληξαν τη δική τους παραγωγή. Τη δεκαετία του ’90 η εταιρεία για να συνέλθει αποφάσισε να διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της και να ακουστεί ξανά το όνομα της στην αγορά. Έτσι δημιούργησαν ρούχα προστασίας- υψηλής ευκρίνειας.

Anorak

Η Anorak καθιερωσε τα ρούχα ασφαλείας ή υψηλής ευκρίνειας στην Ελλάδα

Ουσιαστικά είναι ο ρουχισμός που φορούν οι εργαζόμενοι στο δρόμο και δυνητικά κινδυνεύουν από τα διερχόμενα οχήματα. Η Anorak ήταν η πρώτη εταιρεία που έφερε αυτό το είδος ρουχισμού στην Ελλάδα. Έτσι επέκτειναν την ποικιλία των προϊόντων τους και εκτός από τα αδιάβροχα είχαν τα γιλέκα προστασίας, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από την πλειοψηφία των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και από όλους τους δήμους.

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας η τροχαία ήταν η πρώτη που φόρεσε αδιάβροχα υψηλής ευκρίνειας και γιλέκα υψηλής ευκρίνειας. Εκτός από τις δημόσιες υπηρεσίες, τα προϊόντα τους χρησιμοποιήθηκαν και σε ιδιωτικές όπως ήταν η Ολυμπιακή, η Αegean και η  Αcs Couriers.

“Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Τσιγαροκαπέλο, αδιάβροχο τσιγάρο, πακέτα για γυμνιστές! Τρέλες εφευρέσεις για καπνιστές 

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu