Εντυπωσιακές εικόνες από το ταξίδι του θωρηκτού «Αβέρωφ» από τον ναύσταθμο στο Φαληρικό όρμο. Κάτοικοι του Πειραιά παρακολουθούσαν ενθουσιασμένοι τον πλου του ιστορικού πλοίου, το οποίο επέστρεψε έπειτα από τρεις μήνες στη Μαρίνα Φλοίσβου.

Το πλοίο είχε μεταφερθεί με ρυμουλκό στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά στις 24 Απριλίου για τις αναγκαίες εργασίες συντήρησης και επισκευής και χθες το μεσημέρι επέστρεψε στη βάση του.

Tο 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο είχε ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 γαλλικούς λέβητες, γερμανικές γεννήτριες και αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG

Τη στιγμή που το Αβέρωφ πλησίαζε στη μαρίνα Φλοίσβου, οι ιδιοκτήτες των σκαφών το υποδέχτηκαν με εoρταστικά κορναρίσματα.

Δείτε στο βίντεο-drone του up drones τον πλου του Αβέρωφ από τον Σκαραμαγκά στη Μαρίνα Φλοίσβου:

Η ιστορία

Στις 15 Μαΐου του 1911, το θωρηκτό Αβέρωφ, που καθελκύστηκε στο Λιβόρνο της Ιταλίας, παραδόθηκε στο ελληνικό ναυτικό. Το ιστορικό πλοίο χάρισε στον ελληνικό στόλο μεγάλες νίκες κατά τους βαλκανικούς πολέμους, συμμετείχε στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο και στη Μικρασιατική εκστρατεία. Λόγω των επιτυχιών έχει ονομαστεί «το τυχερό πλοίο». Μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου πολέμου ύψωσε την ελληνική σημαία στην Κωνσταντινούπολη, ως μία από τις νικήτριες δυνάμεις του Μεγάλου Πολέμου.

Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε το Θωρηκτό ήταν 23 κόμβοι

Αργότερα, μετέφερε τα ελληνικά στρατεύματα στην Ιωνία για τη Μικρασιατική εκστρατεία και βοήθησε στη μεταφορά των στρατευμάτων και των προσφύγων πίσω στην Ελλάδα μετά την ήττα.
Στο Β’  Παγκόσμιο πόλεμο τέθηκε ξανά επικεφαλής του ελληνικού πολεμικού στόλου. Μετά την κατάρρευση του μετώπου κατέπλευσε στη Βομβάη, όπου επισκευάστηκε και στάλθηκε σε αποστολή στον Ινδικό Ωκεανό.

Το «Γ. Αβέρωφ» καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου 1910 και την 1 Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο. Μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το θωρηκτό Αβέρωφ κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη όπου ύψωσε την ελληνική σημαία ως μία από τις νικήτριες δυνάμεις του Μεγάλου Πολέμου

Μετά την απελευθέρωση, στις 16 Οκτωβρίου 1944, επέστρεψε στην Ελλάδα, μεταφέροντας την εξόριστη ελληνική κυβέρνηση με τους Έλληνες να το υποδέχονται με ενθουσιασμό. Το πλοίο που κατασκευάστηκε στην Ιταλία, έχει μείνει στην ιστορία σαν θωρηκτό, αλλά στην πραγματικότητα είναι θωρακισμένο καταδρομικό.

Κόστισε πάνω από 20.000.000 ελληνικές δραχμές. Το 1/3 του ποσού κατέβαλε ο ευεργέτης Γεώργιος Αβέρωφ και το υπόλοιπο, το ελληνικό κράτος.
Το Αβέρωφ παροπλίστηκε το 1951 και από χθες βρίσκεται ξανά στη θέση του στο Παλαιό Φάληρο, όπου λειτουργεί από το 1985 σαν πλωτό Ναυτικό Μουσείο.

Δείτε στο βίντεο της εκπομπής «Μηχανή του Χρόνου» την ιστορία του θωρηκτού Αβέρωφ: 

Πληροφορίες από: averof.mil.gr

Διαβάστε επίσης: Ο ναύαρχος Κουντουριώτης αποφεύγει την παγίδα των Τούρκων και με μια κανονιά κόβει τον ιστό με την σημαία του «Βαρβαρόσα». Η θρυλική ναυμαχία της Λήμνου και η κυριαρχία του ελληνικού στόλου στο Αιγαίο

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here