Η κατάρρευση της 3ης μεγαλύτερης γέφυρας του κόσμου, 4 μήνες μετά τα εγκαίνιά της. Δυνατός άνεμος 67 χιλιομέτρων τη διέλυσε αν και είχε κατασκευαστεί να αντέχει 190 χιλιόμετρα. (βίντεο)

Η κατάρρευση της 3ης μεγαλύτερης γέφυρας του κόσμου, 4 μήνες μετά τα εγκαίνιά της. Δυνατός άνεμος 67 χιλιομέτρων τη διέλυσε αν και είχε κατασκευαστεί να αντέχει 190 χιλιόμετρα. (βίντεο)

Σοκαριστικό είναι το βίντεο που δείχνει καρέ καρέ την κατάρρευση της γέφυρας στην περιοχή Τακόμα των ΗΠΑ.

Η γέφυρα παραδόθηκε στη μανία του αέρα και ταλαντεύτηκε σαν συρματόσκοινο μέχρι που κατέρρευσε στη θάλασσα (0:55) χωρίς ωστόσο να στοιχίσει ανθρώπινες ζωές.

Η Tacoma Narrows Bridge – όπως ονομάζεται- κατασκευάστηκε στην Ουάσινγκτον των ΗΠΑ το 1940, αντικαθιστώντας τα πορθμεία που συνέδεαν τις πόλεις της Τακόμα και της Πενίνσουλα. Επρόκειτο για την 3η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου, ένα κατασκευαστικό επίτευγμα της περιοχής. Για την κατασκευή της χρειάστηκαν 3 χρόνια και 6 εκατομμύρια δολάρια. Για να μειώσει το κόστος, ο μηχανικός Λεόν Μοισέφ τη σχεδίασε με ένα ασυνήθιστα λεπτό πλαίσιο πλάτους 12 μέτρων και είχε μόνο δύο λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων.

Τα εγκαίνια της γέφυρας έγιναν την 1η Ιουλίου του 1940 με τυμπανοκρουσίες και πανηγυρισμούς. Πλήθος οδηγών διέσχιζαν την γέφυρα καθημερινά.

Ωστόσο, η περιοχή πλήττονταν από ισχυρούς ανέμους που οδηγούσαν σε ταλάντωση της γέφυρας.

Οι οδηγοί έλεγαν ότι πολλές φορές λόγω της κλίσης που έπαιρνε η γέφυρα, έχαναν από το οπτικό τους πεδίο τα μπροστινά οχήματα τα οποία επανεμφανίζονταν στην συνέχεια. Οι τουρίστες πολλές φορές έβλεπαν τη διαδρομή στη γέφυρα σαν τρενάκι σε λούνα παρκ.

Τα εγκαίνια της γέφυρας

Τα εγκαίνια της γέφυρας

Έγιναν πολλές προσπάθειες για να σταθεροποιηθεί η γέφυρα, αλλά όλες απέτυχαν. Στις 7 Νοεμβρίου του 1940, μόλις 4 μήνες μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της, φύσηξε ένας ισχυρός άνεμος που έπνεε με ταχύτητα 67 χλμ/την ώρα.

Η γέφυρα άρχισε να στριφογυρίζει αριστερά και δεξιά, σαν συρματόσκοινο, όπως βλέπουμε και στο βίντεο.

Ο υπάλληλος απαγόρευσε τη διέλευση των οχημάτων από τα διόδια, ωστόσο το τελευταίο όχημα εγκλωβίστηκε στην γέφυρα που ταλαντευόταν με μανία από τον άνεμο. Ο οδηγός εγκατέλειψε το αυτοκίνητο και προσπάθησε να διαφύγει με τα πόδια. Έτρεξε με ασφάλεια στην απέναντι μεριά.(0:44)

Η γέφυρα τελικά κατέρρευσε στη θάλασσα και τα μόνα θύματα ήταν το εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο και ένα σκύλος.

Εκείνη την εποχή, η μηχανική κοινότητα ήταν μπερδεμένη σχετικά με το πώς μια γέφυρα που σχεδιάστηκε για να αντέχει ανέμους μέχρι 190 χλμ θα μπορούσε να καταρρεύσει σε έναν άνεμο 67 χιλιομέτρων. Οι ειδικοί εξακολουθούν να διαφωνούν σχετικά με τα ακριβή αίτια της καταστροφής της γέφυρας, αλλά οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η πτώση οφείλεται στο φαινόμενο της αντήχησης, όπου ο ήχος προκαλεί παλμό, όπως συμβαίνει όταν μια σοπράνο σπάει με την φωνή της ένα ποτήρι.

Μια νέα γέφυρα ανεγέρθηκε στην περιοχή το 1950, με ένα ευρύτερο οδόστρωμα με βαθιά ενισχυτικά δικτυώματα και μια ειδική σχεδίαση για να αμβλύνει την επίδραση του ανέμου. Το 1992 τα λείψανα της παλιάς γέφυρας εισήχθηκαν στο Εθνικό Μητρώο των ιστορικών τόπων.

Πληροφορίες αντλήθηκαν από :  history.com

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu