Η φούσκα που κόστισε 190 εκατομμύρια δολάρια. Το πετυχημένο πείραμα του NBA, που φιλοξένησε εκατοντάδες αθλητές και παράγοντες σε μια περιοχή χωρίς να εκδηλωθεί ούτε ένα κρούσμα κορονοϊού

Η φούσκα που κόστισε 190 εκατομμύρια δολάρια. Το πετυχημένο πείραμα του NBA, που φιλοξένησε εκατοντάδες αθλητές και παράγοντες σε μια περιοχή χωρίς να εκδηλωθεί ούτε ένα κρούσμα κορονοϊού

Η “φούσκα του NBA” αξίας 190 εκατομμυρίων δολαρίων κατάφερε να γίνει πρότυπο οργάνωσης και πρόληψης. Ημερήσια τεστ, πολυήμερη απομόνωση, παιχνίδια χωρίς κοινό και υψηλό επίπεδο θεάματος και ουσίας, συνέθεταν την καθημερινότητα στις εγκαταστάσεις της Walt Disney που φιλοξένησε τις 22 ομάδες και τους προπονητές τους.

Οι κανόνες διαβίωσης στο “NBA Bubble

Το “NBA Bubble” όπως ονομάστηκε, δημιουργήθηκε από την ομώνυμη διοργανώτρια αρχή, προκειμένου να φιλοξενήσει, τις 8 τελευταίες αναμετρήσεις της σεζόν 2019-20 και τα πλει-οφς.

Για τη διαμονή και προπόνηση των παιχτών παραχωρήθηκαν οι εγκαταστάσεις της Walt Disney στη Φλόριντα.

Οι παίχτες και οι προπονητές, φιλοξενήθηκαν σε τρία ξενοδοχεία εντός των εγκαταστάσεων της Disney. Με την έλευσή τους στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, όλοι οι συμμετέχοντες της διοργάνωσης τέθηκαν σε 48ωρη απομόνωση. Υποβλήθηκαν σε δύο τεστ ανίχνευσης κορονοϊού και μόλις τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά, τους επετράπη η κυκλοφορία στο χώρο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης οι παίκτες υποβάλλονταν σε τεστ κάθε βράδυ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι συμμετέχοντες, γραμματεία, διοικητικοί κλπ, κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν αυστηρούς περιορισμούς. Δεν μπορούσαν να πλησιάσουν τους παίκτες σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων, ούτε να βρίσκονται στα δωμάτιά τους, ενώ ήταν υποχρεωμένοι να φορούν γάντια και μάσκες συνεχώς.

Η θερμομέτρηση όλων ήταν σε καθημερινή βάση και η συνεχής χρήση μάσκας, εκτός των προπονήσεων και των γευμάτων, υποχρεωτική.

Διαβάστε ακόμα: Quiz για το Μπάσκετ. Μπορείτε να ξεχωρίσετε τις ομάδες του NBA από το λόγκο τους; Ποιο είναι το σήμα των Μπακς, των Λέικερς και άλλων 

Τα μέτρα πρόληψης, αν και απαιτητικά, τηρήθηκαν με ευλάβεια από το σύνολο των συμμετεχόντων, με αποτέλεσμα καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής στη “φούσκα” να μην εκδηλωθεί ούτε ένα κρούσμα κορονοϊού.

Η καθημερινότητα στη φούσκα του NBA

Η τροφοδοσία των παιχτών είχε επίσης προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των υγειονομικών μέτρων. Κάθε μία από τις 22 ομάδες είχε σεφ και ξεχωριστή αίθουσα φαγητού, η οποία λειτουργούσε 24 ώρες. Ορισμένα εστιατόρια της Disney έκλεισαν προσωρινά για το κοινό, προκειμένου να εξυπηρετήσουν αποκλειστικά την διοργάνωση του NBA, ενώ όσοι ήθελαν μπορούσαν να γευματίσουν στον χώρο τους, χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη εφαρμογή (app).

Το Disney MagicBand ήταν το δεύτερο απαραίτητο αξεσουάρ μετά τη μάσκα. Όποιος κυκλοφορούσε στον χώρο της ‘φούσκας”, από τους καθαριστές μέχρι τους παίκτες, φορούσε το ηλεκτρικό περιβραχιόνιο, το οποίο ήταν και προσωπικό κλειδί δωματίου και έδειχνε ταυτόχρονα τα αποτελέσματα από το πρόσφατο τεστ κορονοϊού.

Για την ψυχαγωγία των παιχτών υπήρχαν ξεχωριστές εγκαταστάσεις με βιντεοπαιχνίδια, πινγκ πονγκ, πισίνες, γήπεδα γκολφ και άλλες δραστηριότητες, ενώ οι προπονήσεις κάθε ομάδας πραγματοποιούνταν ξεχωριστά σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους.

Όσον αφορά τις επισκέψεις συγγενών και φίλων, οι μπασκετμπολίστες είχαν τη δυνατότητα να κάνουν κράτηση μέχρι και 17 δωματίων έκαστος. Τα έξοδα φιλοξενίας αναλάμβαναν οι ίδιοι. Ωστόσο, για να επιτραπεί η είσοδος στους επισκέπτες, έπρεπε να έχουν υποβληθεί σε καραντίνα μίας εβδομάδας και τρεις μέρες πριν την έλευσή τους στη “φούσκα” σε τεστ ανίχνευσης κορονοϊού.

Οι αγώνες χωρίς κοινό

Κάθε ομάδα δικαιούνταν να έχει στην αποστολή της 17 παίκτες. Στα πλει- οφς ο αριθμός μειώθηκε στους δεκαπέντε. Οι αγώνες ξεκίνησαν στις 30 Ιουλίου και στα μέσα Αυγούστου ολοκληρώθηκε η κανονική περίοδος. Στις 28 Σεπτεμβρίου ολοκληρώθηκαν και τα πλει οφς και ξεκίνησαν οι τελικοί για την ανάδειξη του πρωταθλητή.

Για όλους τους λάτρεις του ΝΒΑ αλλά και τους ίδιους τους παίκτες, οι αγώνες ήταν πρωτόγνωροι, γιατί εκτός των άλλων, διεξήχθησαν χωρίς την παρουσία φιλάθλων. Η πλατφόρμα του Microsoft Teams πήρε τη θέση των εκδοτηρίων και οι γιγαντοοθόνες τη θέση του κοινού.

Λίγους μήνες μετά τη δολοφονία του Αφροαμερικανού Τζωρτζ Φλόιντ στη Μινεάπολις των ΗΠΑ, οι παίκτες του ΝΒΑ αν και απομονωμένοι, αποφάσισαν να αξιοποιήσουν τη “φούσκα” σαν πλατφόρμα συμπαράστασης στο κίνημα των Black Lives Matter. Αντιρατσιστικά συνθήματα έκαναν την εμφάνιση τους στο γήπεδο μπάσκετ, ενώ η ακτιβιστική δράση των παικτών κορυφώθηκε με σύντομη απεργία στην οποία πρωτοστάτησαν οι Μιλγουόκι του Αντεντοκούμπο. Κυρίαρχο αίτημα ήταν η απόδοση κοινωνικής δικαιοσύνης και η παύση της αστυνομικής βίας.

Η “φούσκα του ΝΒΑ” ήταν ένα πολυδάπανο πείραμα. Η λίγκα δαπάνησε περισσότερο από 190 εκατομμύρια δολάρια. Ήταν όμως αναγκαίο αν αναλογιστεί κανείς ότι μόνο οι παίκτες θα έχαναν περισσότερα από 600 εκατομμύρια, σε περίπτωση αναβολής του πρωταθλήματος.

Ο τζίρος του ΝΒΑ είναι τεράστιος όπως και η απήχησή του. Το πρωτάθλημα όμως απέδειξε ότι δεν είναι μια κυνική επιχείρηση, αδιάφορη για τις κοινωνικές εξελίξεις. Άλλωστε οι βασικότεροι πρωταγωνιστές του, έχουν ζήσει στο πετσί τους τις ανισότητες, τις διώξεις, τον ρατσισμό, που αναθάρρησε επί Τραμπ. Η αδιαφορία του ΝΒΑ απέναντι στην κοινωνική αδικία θα ήταν σαν να αδιαφορεί για τον εαυτό του.

Διαβάστε ακόμα στη “ΜτΧ”: Ποιος εκπληκτικός παίκτης ήταν το πρότυπο για το logo του NBA; To λογότυπο που αποφέρει κέρδη περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια! Με ποια κριτήρια τον επέλεξε ο σχεδιαστής

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.