Το 1982 υπήρξε μια εποχή εκ διαμέτρου διαφορετική από τη σημερινή. Σε επίπεδο κοινωνικό, πολιτικό και πολιτιστικό.

Στα «μουσικά πράγματα», ο Μάνος Χατζιδάκης επέμενε σταθερός στο έργο και τη στάση του «σαν βράχος στον ωκεανό», ενώ στην υπόλοιπη σκηνή ξεχώριζε η κρίση «ταυτότητας» στο λαϊκό τραγούδι, που από τη μια είχε να αναμετρηθεί με τη λαίλαπα της «παραλιακής» και από την άλλη όφειλε να αποκωδικοποιήσει τα ανανεωτικά ζητήματα που είχαν θέσει:  «Η Εκδίκηση της Γυφτιάς», «Τα Δήθεν» και η εκ νέου «αναβίωση» του ρεμπέτικου.

Σε αυτό το πλαίσιο, η έκδοση ενός περιοδικού για την ελληνική μουσική, όπως το «Ντέφι» (κυκλοφόρησε την περίοδο 1982 – 1995, με κάποια χρονικά «διαλείμματα») αποδείχτηκε επίκαιρη και κυρίως ουσιαστική. Μία από τις πιο παρεμβατικές δράσεις του περιοδικού με επικεφαλής τον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό, Στέλιο Ελληνιάδη, υπήρξε και η περίφημη συναυλία που «άνοιξε» τον Λυκαβηττό, τον Νοέμβριο του 1982.

Γλέντι επί σκηνής. Γλυκερία - Κοντογιάννης
Στο τέλος όλοι χόρευαν επί σκηνής. Γλυκερία – Κοντογιάννης. YouTube

Συμμετείχαν κορυφαίοι καλλιτέχνες της εποχής, όπως οι Πάνος Γαβαλάς, Ρία Κούρτη, Γλυκερία, Αγάθωνας, Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, Μπάμπης Γκολές, Νίκος Παπάζογλου, Δημήτρης Κοντογιάννης, Κατερίνα Κόρου, Γιώργος Κόρος, Θανάσης Πολυκανδριώτης κ.α.

Δείτε το σπάνιο ντοκουμέντο που αναρτήθηκε στο youtube και όπου μπορεί κανείς να χαρεί σπουδαίες μουσικές στιγμές, αλλά και την αποτύπωση μιας εποχής, που μοιάζει τόσο μακρινή…

Πηγή: musicpaper – Σωτήρης Μπέκας

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: YouTube

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη μέσα στην θάλασσα στη Βουλιαγμένη, που αποκάλεσαν «ελληνικό Woodstock». Ο κόσμος κολυμπούσε και τραγουδούσε μαζί με τους καλλιτέχνες που βρίσκονταν πάνω σε πλωτή εξέδρα (βίντεο) 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here