27 Αυγούστου 1965. Τα τέσσερα θρυλικά «σκαθάρια» περνούσαν την εξώπορτα της έπαυλης του «βασιλιά της ροκ εν ρολ». Ο Έλβις άνοιξε τις πόρτες του σπιτιού του για να υποδεχθεί τους βασικούς ανταγωνιστές του στα τσαρτ. Η αμήχανη συνάντηση θα ήταν η πρώτη και η τελευταία μεταξύ των πέντε μεγάλων μουσικών.

Το 1965 οι Beatles βρίσκονταν στο μουσικό τους απόγειο. Ο πέμπτος δίσκος τους είχε μόλις κυκλοφορήσει και το συγκρότημα πραγματοποιούσε παγκόσμια περιοδεία. Μάλιστα, η 15η Αυγούστου ήταν μια ιστορική μέρα για τα «σκαθάρια». Το στάδιο “Shea”, όπου έδιναν συναυλία, γέμισε με περισσότερους από 60.000 θαυμαστές και τα έσοδα από τα εισιτήρια ανήλθαν σε πάνω από 300.000 δολάρια. Μέχρι τότε, κανένα μουσικό σόου δεν είχε συγκεντρώσει τόσο πολυάριθμο κοινό.

Το 1965 οι Beatles βρίσκονταν στο μουσικό τους απόγειο. Wikimedia Commons

Από την άλλη, ο Έλβις Πρίσλεϊ τα τελευταία χρόνια είχε αφοσιωθεί στις ταινίες του. Από το 1964 έως το 1968, μόνο ένα τραγούδι του κατάφερε να μπει στο “top 10” των τσαρτ. Παράλληλα, την ίδια περίοδο ο «βασιλιάς της ροκ» πρωταγωνίστησε σε 15 φιλμ. Έδινε την εντύπωση ότι ήθελε να κάνει ένα διάλειμμα από τη μουσική του καριέρα και να εξερευνήσει διαφορετικούς καλλιτεχνικούς ορίζοντες.

Η ιστορική συνάντηση

Οι τέσσερις νέοι παγκοσμίου φήμης αστέρες, από το ξεκίνημα της καριέρας τους, δεν δίσταζαν να εκφράζουν τον θαυμασμό τους για τον Έλβις Πρίσλεϊ. Παραδέχονταν ότι η μουσική και καλλιτεχνική του πορεία είχε ασκήσει καθοριστική επιρροή στο προσωπικό τους ύφος.
Ωστόσο, παρά την ήδη πενταετή καθιέρωσή τους στο διεθνές στερέωμα, δεν είχαν συναντήσει ποτέ το είδωλό τους από κοντά.
Ένας από τους λόγους ήταν ότι κανείς από τους Beatles και τον Πρίσλεϊ, δεν επιθυμούσε να μετατραπεί η συνάντησή τους σε «μιντιακό» τσίρκο.

Οι Beatles, από το ξεκίνημα της καριέρας τους, δεν δίσταζαν να εκφράζουν τον θαυμασμό τους για τον Έλβις Πρίσλεϊ. Wikimedia Commons

Φυσικά, ο μάνατζερ των Beatles το γνώριζε καλά αυτό. Έτσι, όταν τον Αύγουστο του 1965 τους πρότεινε να επισκεφθούν την έπαυλη του Έλβις, ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει τις ανάλογες αντιδράσεις. Τα «σκαθάρια» ήταν κατηγορηματικά: απαγορεύονταν οι δημοσιογράφοι, οι φωτογραφίες, οι ηχογραφήσεις και οποιαδήποτε άλλου είδους διαρροή. Ο μάνατζερ τους εγγυήθηκε πως όλα θα γίνονταν με απόλυτη μυστικοπάθεια.

Έτσι, στις 27 Αυγούστου, ύστερα από τη συναυλία τους στο Λος Άντζελες, ο Τζον Λένον, ο Πωλ Μακ Κάρτνεϋ, ο Τζωρτζ Χάρισον και ο Ρίνγκο Σταρ, επιβιβάστηκαν στη λιμουζίνα τους για να μεταφερθούν στο Μπέβερλι Χιλς όπου έμενε ο «βασιλιάς της ροκ εν ρολ».  Εκεί τους υποδέχθηκε ο Έλβις με τη γυναίκα του, Πρισίλα. Μέσα στο σπίτι βρίσκονταν ακόμη 20 άτομα από το οικιακό προσωπικό του.

Οι τέσσερις νεαροί μουσικοί, παρόλο που ήταν πλέον έμπειροι στο να τραγουδούν μπροστά σε δεκάδες χιλιάδες κόσμο, να δίνουν συνεντεύξεις και να εμφανίζονται στον κινηματογράφο, ήταν αρκετά συνεσταλμένοι κατά την πρώτη τους επαφή με το ίνδαλμά τους.
«Ήταν τόσο χαριτωμένοι, αλλά και τόσο αγχωμένοι. Μπορούσες να ακούσεις ακόμα και τον ήχο μιας καρφίτσας να πέφτει όταν μπήκαν μέσα. Δεν μπορούσα να πιστέψω πόσο ντροπαλοί ήταν», δήλωσε αργότερα η Πρισίλα σε συνέντευξή της.
Για μερικά λεπτά, τα «σκαθάρια» απλώς τον κοιτούσαν χωρίς να βγάζουν μιλιά. Την αμήχανη σιγή έσπασε ο Έλβις.
«Λοιπόν, παιδιά, αν σκοπεύετε απλώς να κάθεστε να με κοιτάτε, καλύτερα να πάω για ύπνο».
Όλοι γέλασαν κι ο μουσικός άρπαξε την κιθάρα του και ξεκίνησε να παίζει μια μελωδία. Ήταν το “Mohair Sam” του Τσαρλι Ριτς.

Ο Έλβις άρπαξε την κιθάρα του και ξεκίνησε να παίζει το “Mohair Sam” του Τσαρλι Ριτς. YouTube

Η κίνηση αυτή στάθηκε ως αφορμή τα τέσσερα παιδιά να «λυθούν» και να αρχίσουν να μιλάνε για το πάθος που τους ένωνε, τη μουσική. Μάλιστα, την πρώτη φορά που ο Λένον απευθύνθηκε στο ίνδαλμά του τον ρώτησε γιατί πλέον γράφει μόνο γλυκανάλατες μπαλάντες για το σινεμά. «Τι απέγινε η παλιά καλή ροκ εν ρολ;» είπε χαρακτηριστικά.

Ο Έλβις απλώς χαμογέλασε αμήχανα.

Με την ώρα, ο πάγος έσπαγε όλο και πιο πολύ και η συζήτηση ζωντάνευε. Κάποια στιγμή, έπιασε ο καθένας από μια κιθάρα και άρχισαν να παίζουν. Είπαν κομμάτια του Έλβις, των Beatles, του Τσακ Μπέρι. Μέχρι τα ξημερώματα δεν σταμάτησαν να τραγουδούν.

Κατά τη μία τη νύχτα, ο μάνατζερ του Πρίσλεϊ, Τομ Πάρκερ, άφησε να εννοηθεί ότι ήταν ώρα ο μεγάλος σταρ να ξεκουραστεί. Πριν φύγουν όμως, τους χάρισε μία ολοκληρωμένη συλλογή των άλμπουμ του Έλβις και δερμάτινες θήκες όπλων.
Τα σκαθάρια βγήκαν από την επιβλητική έπαυλη ενθουσιασμένα.
Εκείνη η βραδιά ήταν γι΄αυτούς μία από τις σημαντικότερες της ζωής τους μέχρι τότε.

«Ίσως η επιτυχία της καριέρας μας άρχισε να τον απωθεί κάπως, γεγονός που μας λυπούσε ιδιαίτερα γιατί εμείς θέλαμε να συνυπάρχουμε μαζί του». Flickr

«Νομίζω ότι μας συμπάθησε. Ίσως εκείνη την περίοδο να ένιωθε κάποια απειλή, αλλά δεν είπε κάτι. Από τη μεριά μας, σίγουρα δεν αισθανόμασταν ανταγωνισμό. Τον συναντήσαμε μόνο εκείνη τη φορά. Έπειτα νομίζω ότι η επιτυχία της καριέρας μας άρχισε να τον απωθεί κάπως, γεγονός που μας λυπούσε ιδιαίτερα γιατί εμείς θέλαμε να υπάρχουμε μαζί του.»
Αρκετά αργότερα, ο Λένον παραδέχθηκε επίσης ότι έφυγαν με την εντύπωση πως ο Έλβις είχε «πάρει κάτι» πριν τη συνάντησή τους.

Ήταν η μοναδική φορά που οι πέντε αστέρες βρέθηκαν μαζί. Μετά από αυτή την πρώτη γνωριμία δεν ξανασυναντήθηκαν ποτέ. Φωτογραφίες, ηχογραφήσεις και βίντεο δεν υπάρχουν. Μόνο μεταγενέστερες δηλώσεις και προσωπικές αναμνήσεις.

Η επιθυμία τους για πλήρη μυστικότητα τηρήθηκε, χάθηκε όμως η ευκαιρία να καταγραφεί μιας ιστορική καλλιτεχνική συνάντηση.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: YouTube

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Η απίστευτη θεωρία συνωμοσίας ότι ο Πολ ΜακΚάρντεϊ σκοτώθηκε σε τροχαίο το 1966, όταν είχε αποσυρθεί στη Σκωτία. Τα κρυφά μηνύματα και το «ύποπτο» εξώφυλλο του «Abbey Road»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here