Η μύτη του είναι σπασμένη, τα αυτιά του πρησμένα και το μάτι του μελανιασμένο. Ποιος είναι ο Έλληνας πυγμάχος που απεικονίζεται στο εντυπωσιακό μπρούτζινο αγάλμα του μουσείου της Ρώμης

Η μύτη του είναι σπασμένη, τα αυτιά του πρησμένα και το μάτι του μελανιασμένο. Ποιος είναι ο Έλληνας πυγμάχος που απεικονίζεται στο εντυπωσιακό μπρούτζινο αγάλμα του μουσείου της Ρώμης
Ένας μυώδης πυγμάχος αναπαύεται σε έναν βράχο κατά τη διάρκεια ενός σκληρού αγώνα.  Στο πρόσωπό του έχει σημάδια από χτυπήματα.

Η μύτη του είναι σπασμένη, τα αυτιά του πρησμένα, το δεξί του μάτι μελανιασμένο και τα δόντια φαίνεται να έχουν σπάσει.  Τα χέρια του είναι προφυλαγμένα με γάντια, εκ των οποίων το ένα κοσμείται με ένα χοντρό δακτυλίδι.

Wikimediamtx Commons

Ίσως κάνει ένα μικρό διάλειμμα η περιμένει να ακουστεί ο νικητής του αγώνα. Το συγκεκριμένο ορειχάλκινο άγαλμα είναι ένα αριστούργημα της ελληνιστικής περιόδου. Απεικονίζει μια συνηθισμένη σκηνή από την καθημερινότητα των πυγμάχων.

Βρέθηκε στο μοναστήρι του Σαν Σιλβέστρο στον Κυρινάλιο λόφο, όπου οι Ρωμαίοι έχτιζαν ναούς.  Πιθανότατα διακοσμούσε τις Θέρμες του Κωνσταντίνου, γι’ αυτό ονομάστηκε πυγμάχος των Θερμών. Ο ιταλός αρχαιολόγος Ροντόλφο Λαντιάνι που έκανε ανασκαφή το είχε περιγράψει ως εξής:

«Το θέαμα αυτού του μεγαλοπρεπούς αγάλματος, ενός αθλητή καθώς αναδυόταν από το έδαφος έμοιαζε σαν να ξυπνάει από μια μακρά ανάπαυση από τις μάχες του».

Σύμφωνα με μια επιγραφή που βρίσκεται στο αριστερό γάντι του πυγμάχου, απεικονίζει τον Απολλώνιο των Αθηνών. Ωστόσο, οι απόψεις διίστανται. Δεν είναι σίγουρο αν απεικονίζει πραγματικό ή μυθικό πρόσωπο, καθώς μερικοί το συσχετίζουν με τα αγάλματα του γλύπτη Λύσιππου, ο οποίος φιλοτέχνησε αποκλειστικά μπρούτζινα αγάλματα.

Είναι ένα από τα ομορφότερα μπρούτζινα αγάλματα την ελληνιστικής περιόδου. Έχει ύψος 1,28 μέτρα και αποτελείται από 8 τμήματα τα οποία είναι συνδεδεμένα με την τεχνική του χαμένου κεριού.

Η συγκεκριμένη μέθοδος χύτευσης γίνεται σε καλούπι, και η μορφή η οποία σκαλίζεται σε κηρόμαζα, καλύπτεται με πηλό και ψήνεται στον φούρνο. Για να φαίνεται ότι έχει κηλίδες αίματος στα χείλη και στου πρόσωπο ο καλλιτέχνης χρησιμοποίησε στρώσεις χαλκού.

Τα άγαλμα εκτίθεται στο Εθνικό Μουσείο της Ρώμης ενώ κατά καιρούς έχει φιλοξενηθεί σε μουσεία ανά τον κόσμο, προκαλώντας δέος στους επισκέπτες που το έχουν δει από κοντά.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons

Διαβάστε στη “ΜτΧ”:  «Γι’ αυτό το ψοφάλογο δουλεύαμε τόσες μέρες;» Η απογοήτευση του καπετάνιου στο Αρτεμίσιο, που ανέσυρε τη χάλκινη κεφαλή ενός αλόγου από τον βυθό της θάλασσας. Όταν συναρμολογήθηκε έμειναν με το στόμα ανοιχτό

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu