ΠΗΓΗ: «Συναρπαστικές επιστημονικές ιστορίες, που δεν ειπώθηκαν ποτέ» Rick Beyer, εκδόσεις Κλειδάριθμος

Η Φλόρενς Λόρενς άρχισε να εμφανίζεται σε ταινίες το 1907.
Γύρισε δεκάδες σύντομες ταινίες για την εταιρεία Biograph και ακούμπησε τις ευαίσθητες χορδές του κοινού που ήταν ξετρελαμένο με τη νέα βιομηχανία του κινηματογράφου.

Φλόρενς Λόρενς
Φλόρενς Λόρενς

Εκείνη την εποχή τα ονόματα των συντελεστών δεν εμφανίζονταν στις ταινίες και το κοινό δεν ήξερε πως λέγονταν όσοι έπαιζαν.
Η Φλόρενς ήταν γνωστής απλώς ως το «κορίτσι της Biograph». Το 1910, όμως, άλλαξε εταιρεία.
Το αφεντικό της νέας εταιρείας, ο Καρλ Λέμλε, την πλήρωνε ένα ανήκουστο ποσό για βδομαδιάτικο, 1.000 δολάρια.
Επιπλέον, την προωθούσε με διαφημιστικά τεχνάσματα και δημοσιεύματα.
Με άλλα λόγια, την έκανε την πρώτη σταρ του κόσμου.

Η Φλόρενς χρησιμοποίησε ένα μέρος από τα νεοαποκτηθέντα πλούτη της για να αγοράσει ένα αυτοκίνητο και μετά αγόρασε κι άλλο, κι άλλο. Έγινε φανατική οδηγός.

«Για μένα», έλεγε, «το αυτοκίνητο είναι σχεδόν σαν άνθρωπος, κάτι που αντιδρά στην ευγένεια, την κατανόηση και τη φροντίδα όπως αντιδρούν και οι άνθρωποι».
Η Λόρενς δεν οδηγούσε απλώς τα αυτοκίνητα, άρχισε και να τα βελτιώνει.
Το 1914 ανακάλυψε τον πρώτο ηλεκτρικό ενδείκτη στροφής, το λεγόμενο «φλας».
Ο «αυτόματος βραχίονας σήμανσης» της Λόρενς βρισκόταν στο πίσω φτερό.
Ο Οδηγός πατούσε ένα κουμπί και σηκωνόταν ένας βραχίονας που έδειχνε την κατεύθυνση της στροφής.
Εφηύρε επίσης έναν ενδείκτη στάσης, που σήκωνε ένα σήμα με την ένδειξη STOP, όταν πατούσε φρένο.
Η μητέρα της Λόρενς, η Σάρλοτ Μπρίτζγουντ, εφηύρε κι εκείνη κάτι αξιοσημείωτο για τα αυτοκίνητα.
Το 1917 πήρε ευρεσιτεχνία για ένα είδος ηλεκτρικού υαλοκαθαριστήρα.
Μητέρα και κόρη έστησαν μια εταιρεία για την εκμετάλλευσή του, αλλά δεν είχαν εμπορική επιτυχία.
Τον πρώτο, χειροκίνητο, υαλοκαθαριστήρα τον είχε πατεντάρει μια άλλη εφευρέτρια, η Μαίρη Άντερσον, το 1903.

Αυτοκίνητο του 1910
Αυτοκίνητο του 1910

Η κινηματογραφική καριέρα της Λόρενς άρχισε να δύει μετά το 1920 και η ηθοποιός αυτοκτόνησε το 1938.
Είχε χάσει την πολυαγαπημένη της μητέρα και πτώχευσε, ύστερα από το οικονομικό κραχ του 1929.
Χώρισε από τον σύζυγό της, η καριέρα της κόντευε να καταστραφεί και διαγνώστηκε με τη σπάνια πάθηση μυελοΐνωση, για την οποία δεν υπήρχε θεραπεία.
Αν και η σταρ με το μηχανολογικό ταλέντο δεν κατοχύρωσε νομικά τις ευρεσιτεχνίες, αναμφίβολα ήταν μπροστά από την εποχή της.
Οι ηλεκτρικοί ενδείκτες στροφής έγιναν υποχρεωτικοί στα αυτοκίνητα μόλις το 1939, έναν χρόνο μετά τον θάνατό της.

ΠΗΓΗ: «Συναρπαστικές επιστημονικές ιστορίες, που δεν ειπώθηκαν ποτέ» Rick Beyer, εκδόσεις Κλειδάριθμος

2-1Διαβάστε ακόμα: Τι ήταν το «κοπιτσοθηλυκωτήρι» που άλλαξε μια από τις μεγαλύτερες «βιομηχανίες» του κόσμου; Σίγουρα έχετε ένα «κοπιτσοθηλυκωτήρι» πάνω σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here