“Κόκκινος Οκτώβρης”, η θρυλική σοβιετική μοτοσυκλέτα που “αντέγραψε” το γερμανικό μοντέλο «Luxus-300». Σήμερα αποτελεί μουσειακό είδος και εύρημα αρχαιολογικής …σκαπάνης

“Κόκκινος Οκτώβρης”, η θρυλική σοβιετική μοτοσυκλέτα που “αντέγραψε” το γερμανικό μοντέλο «Luxus-300». Σήμερα αποτελεί μουσειακό είδος και εύρημα αρχαιολογικής …σκαπάνης

Το 2013, αρχαιολόγοι ξέθαψαν μία μηχανή του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου στον Ισθμό της Καρελίας, μία δασική έκταση στα σύνορα μεταξύ Ρωσίας και Φινλανδίας.

Η μηχανή ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση και τώρα φυλάσσεται σε μουσείο στη Μόσχα.

Πρόκειται για το μοντέλο L-300, γνωστό και ως «Κόκκινος Οκτώβρης», το πρώτο που κατασκευάστηκε στη Σοβιετική Ένωση, το καλοκαίρι του 1930.

a-wwii-treasure-buried-in-the-forest-photo-gallery-medium_6

Οι Σοβιετικοί έκαναν τις πρώτες προσπάθειες να κατασκευάσουν δικές τους μηχανές από τις αρχές της δεκαετίας του ’20, αλλά γρήγορα αποδείχτηκε ότι δεν ήταν τόσο εύκολη υπόθεση.

Δεν είχαν κανένα σχέδιο πάνω στο οποίο μπορούσαν να βασιστούν και η παραγωγή καθυστέρησε για χρόνια.

Το γερμανικό μοντέλο, 1929 DKW Luxus 300

Το γερμανικό μοντέλο, 1929 DKW Luxus 300

Ώσπου αποφάσισαν να ταξιδέψουν στη Γερμανία, να επιλέξουν ένα μοντέλο μοτοσυκλέτας και να το φέρουν πίσω στη Σοβιετική Ένωση για να το «εξετάσουν».

Στόχος τους ήταν να παρουσιάσουν τη δική τους σοβιετική μοτοσυκλέτα στις 10 Ιουλίου του 1930, κατά τη διάρκεια έκθεσης προς τιμήν της 16ης Συνέλευσης του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Διάλεξαν τη γερμανική μηχανή «Luxus-300», εξαιτίας της απλής και ανθεκτικής κατασκευής της.

Στιγμίοτυπο από τον "αγώνα αντοχής"

Στιγμίοτυπο από τον “αγώνα αντοχής”

Λόγω μειωμένου χρόνου, αρκέστηκαν στην αντικατάσταση ορισμένων τμημάτων της γερμανικής μηχανής με σοβιετικά κομμάτια.

Έτσι δημιούργησαν ένα γερμανικό-σοβιετικό υβρίδιο, που ονόμασαν L-300, προς τιμήν του Λένινγκραντ.

Τον Σεπτέμβριο του 1930, οι μηχανές συμμετείχαν σε έναν πενθήμερο «δρόμο αντοχής», όπου διένυσαν την απόσταση από το Λένινγκραντ στη Μόσχα.

Όλες τερμάτισαν χωρίς να εμφανιστεί κανένα ελάττωμα.

Το σοβιετικό L-300

Το σοβιετικό L-300

Παρά την επιτυχία της κατασκευής και τις υποσχέσεις της κυβέρνησης για χρηματοδότηση, τα χρήματα δεν ήρθαν ποτέ και μέχρι το καλοκαίρι του 1931, είχαν κατασκευαστεί μόλις τρεις μηχανές.

To εργοστάσιο "Κόκκινος Οκτώβρης" που κατασκεύαζε το μοντέλο L-300

To εργοστάσιο “Κόκκινος Οκτώβρης” που κατασκεύαζε το μοντέλο L-300

Διοργανώθηκε άλλος ένας αγώνας δρόμου για να διαφημίσει τις μηχανές, αλλά δεν είχε σημαντικά αποτελέσματα.

Μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας, κατασκευάζονταν ελάχιστα μοντέλα, ούτε το 10% της παραγωγής που είχε προγραμματιστεί αρχικά.

Χρησιμοποιήθηκαν ευρέως από τον Κόκκινο Στρατό στον ρωσο-φινλανδικό πόλεμο του 1939, αλλά και αργότερα στις αρχές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

l-300-article-13

Το L-300 ήταν εξαιρετικά δημοφιλές στους λάτρεις του motorcross και δεν ήταν λίγοι οι πρωταθλητές που διέπρεψαν πάνω στη μηχανή, όπως ο Anton U. Musteikis και ο Georgiy Filonov, αλλά και γυναίκες οδηγοί όπως οι Irina Vladimirova, Lidia Sviridova and Galina Tepliakova.

Μοτοσυκλετίστρια από τη Σοβιετική Ένωση.

Μοτοσυκλετίστρια από τη Σοβιετική Ένωση.

 jerry4-302x400Διαβάστε ακόμα: Τα πρωτότυπα μπιτόνια βενζίνης που «κέρδισαν» σημαντικές μάχες στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα ανακάλυψαν οι Γερμανοί, τα έκλεψαν και τα αξιοποίησαν οι σύμμαχοι.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu