Ποιοι ήταν οι ταλαντούχοι κονφερασιέ που μαθήτευσαν δίπλα στον Αττίκ; Από τον Μίμη Τραϊφόρο στον Γιώργο Οικονομίδη και την ανακάλυψη της Ρένας Βλαχοπούλου

Ποιοι ήταν οι ταλαντούχοι κονφερασιέ που μαθήτευσαν δίπλα στον Αττίκ; Από τον Μίμη Τραϊφόρο στον Γιώργο Οικονομίδη και την ανακάλυψη της Ρένας Βλαχοπούλου
Στις αρχές τη δεκαετίας του ’30, ο Αττίκ δημιούργησε ένα πρωτότυπο καλλιτεχνικό σχήμα, που έμεινε γνωστό ως η “Μάνδρα του Αττίκ”.

Μέσα από τη Μάνδρα ξεπήδησαν πολλοί νέοι καλλιτέχνες, όπως η Ντιριντάουα, η Καλή Καλό, η Δανάη Στρατηγοπούλου και πολλοί άλλοι.

7

Μέσα από τη Μάνδρα ξεπήδησαν πολλοί νέοι καλλιτέχνες, όπως η Ντιριντάουα, η Καλή Καλό και πολλοί άλλοι

Οι κονφερασιέ

Για πρώτη φορά, όμως, εμφανίστηκαν οι κονφερασιέ.

Δηλαδή, οι «παρουσιαστές» της εποχής.

Αυτοί που έκαναν την «παρλάτα» και αναλάμβαναν να «ξεκουράσουν» το κοινό, μέχρι να εμφανιστεί στη σκηνή ο επόμενος καλλιτέχνης.

Τα πρόσωπα που εκπαιδεύτηκαν δίπλα στον δάσκαλο του είδους, Αττίκ, δεν ήταν τυχαία.

14

Ο Όμηρος Αθηναίος

Ορέστης Λάσκος, Χρήστρος Πύρπασος, Μίμης Τραϊφόρος, Φίλωνας Αρίας και Γιώργος Οικονομίδης.

Πολλές φορές έφτιαχναν οκτάστιχα για το επόμενο νούμερο, τα οποία ερμήνευαν με θεατρικό τρόπο.

Έτσι, έδιναν στην παράσταση ένα ιδιαίτερο κοσμοπολίτικο στυλ και έκαναν αυτό που ονομάζεται, αναμονή κοινού.

Άλλοτε έκαναν ένα σύντομο αυτοσχέδιο θεατρικό, ή έλεγαν ανέκδοτα.

15

Οι κονφερασιέ ήταν αυτοί  που έκαναν την “παρλάτα” και αναλάμβαναν να ξεκουράσουν το κοινό

Παρά τα διαφορετικά χαρακτηριστικά που είχε ο καθένας, είχαν κάτι κοινό.

Ήταν πραγματικοί καλλιτέχνες, παρά το γεγονός ότι στην πορεία πολλοί θεωρούσαν ότι πρόκειται για απλούς «γελωτοποιούς».

Ο Μίμης Τραϊφόρος θυμόταν πάντα, ότι λόγω σωματοδομής έμοιαζε σαν νάνος δίπλα στον Ορέστη Λάσκο.

“Στην πρώτη μου εμφάνιση φορούσα ένα πανάθλιο, ένα πανάθλιο μπλε κοστούμι, που την ημέρα ξάσπριζε. Κάθε φορά που ήταν να το φορέσω, η φουκαριάρα η μάνα μου, για να γίνει μπλε, το πέρναγε με ένα υγρό. Το λεγόμενο τζουένι”, έγραφε στο βιβλίο του για τη Σοφία Βέμπο, “Μια ζωή”.

5

Οι κονφερασιέ έδιναν χρώμα στις παραστάσεις

Ευφυείς, ευγενείς, ευχάριστοι, θεατρικοί και ενθουσιώδεις, σφράγιζαν με έναν ιδιαίτερο τρόπο την καλοπέραση του κοινού.

Μέχρι και τις αρχές του ’40, οι κονφερασιέ απολάμβαναν δόξας στις μεγάλες «πίστες» της Αθήνας.

Στην κατοχή, οι περισσότεροι προσπάθησαν να επιβιώσουν.

Δεν σταμάτησαν, όμως, να ονειρεύονται και να υπηρετούν την τέχνη τους.

13

Μέχρι και τις αρχές του ’40, οι κονφερασιέ απολάμβαναν δόξας στις μεγάλες “πίστες” της Αθήνας

Ο ταλαντούχος Ορέστης Λάσκος

Ο Ορέστης Λάσκος έστησε τον δικό του θίασο βαριετέ.

Από αυτόν ανακαλύφθηκαν η Λίντα Άλμα, η Μάγια Μελάγια, η Μαίρη Λίντα και η Στέλλα Γκρέκα.

Το πρόγραμμα άνοιγε, έκλεινε και ομόρφαινε, με τις εύστοχες παρεμβάσεις του χαρισματικού κονφερασιέ και αργότερα σημαντικού σκηνοθέτη.

Ήταν από τους πρωτοπόρους του ελληνικού βωβού κινηματογράφου και σκηνοθέτησε πολλές επιτυχημένες ταινίες, όπως “Για ποιον χτυπά η κουδούνα” και “ο Γεροντοκόρος”.

Ήταν επίσης ποιητής και σεναριογράφος.

Σύζυγός του, η ηθοποιός Μπεάτα Ασημακαπούλου.

Γνωστός κονφερανσιέ της εποχής ήταν και ο Κώστας Κοφινιώτης.

3

Ο σταρ Γιώργος Οικονομίδης και η χαρισματική Ρένα Βλαχοπούλου

Ο Γιώργος Οικονομίδης έγραψε τους στίχους στο “Κορόιδο Μουσολίνι” και ο Μίμης Τραϊφόρος το “Παιδιά της Ελλάδος παιδιά”, τα οποία αμφότερα τραγούδησε και εμψύχωσε τους Έλληνες, η Σοφία Βέμπο.

Κάποιο βράδυ του Αυγούστου του 1940, ο Τραϊφόρος θα παρουσιάσει στο πολυπληθές κοινό του βαριετέ “μια θεοκουκλάρα, που όταν την ακούς, νομίζεις ότι ακούς συναυλία αηδονιών: η Ρένα Βλαχοπούλου, που μας ήρθε από την Κέρκυρα. Στο πιάνο θα τη συνοδέψει ο μαέστρος Μυρογιάννης. Στο σπίτι της το βράδυ θα τη συνοδέψω εγώ!”.

Έτσι, με αυτό το αστείο στην πίστα, από τον διάσημο κονφερασιέ, άρχισε η συνεργασία των δυο καλλιτεχνών, που στάθηκε σημαδιακή για τη Ρένα.

Ο Φίλων Αρίας ήταν συνεχιστής του Αττίκ και αργότερα ασχολήθηκε με τη ζωγραφική, την ποίηση και τη στιχουργική.

Έκανε δικό του θίασο με τον Οικονομίδη, στον οποίο μετείχαν και πολλοί γνωστοί κωμικοί, όπως ο Γιάννης Σπαρίδης.

Έγραψε πολύ γνωστά τραγούδια όπως το “Ένας φίλος ήρθε απόψε απ’ τα παλιά” και “Μας φτάνει μόνο ένα κύμα στο ακρογιάλι”.

11

Ο Γιώργος Οικονομίδης

Στις αρχές του 1950, ο Γιώργος Οικονομίδης δεν ήταν πολύ δημοφιλής μόνο στα βαριετέ και στις πίστες, αλλά και στο ραδιόφωνο.

Ένας πραγματικός σταρ.

Μέσα από την εκπομπή του “Νέα Ταλέντα”, έδινε την ευκαιρία σε νέους να αναδειχθούν, όπως η Νάνα Μούσχουρη, ο Χάρρυ Κλυνν, ο Γιάννης Βογιατζής κ.ά.

Έγραψε σενάρια και πρωταγωνίστησε σε αρκετές ταινίες.

Συνεργάστηκε με τον Κώστα Πρετεντέρη και μαζί έγραψαν πληθώρα θεατρικών επιθεωρήσεων, που έγιναν μεγάλες επιτυχίες.

Χαρακτηριστική του έκφραση ήταν “Φίλοι μου αγαπημένοι, γεια σας και χαρά σας”.

6

Το 1958 έγραψε τους στίχους στον ύμνο του Παναθηναϊκού και το 1970, παρουσίαζε στην ΥΕΝΕΔ την εκπομπή “Ο ένας στους δυο κερδίζει”.

Φυσικά, χρησιμοποιήθηκε σε πολλές εκδηλώσεις του καθεστώτος, όπως συνέβη με την πλειοψηφία των καλλιτεχνών.

Κατηγορήθηκε ότι συνεργαζόταν με το καθεστώς της Χούντας, όταν έγραψε τους στίχους για τον Ύμνο της 21 Απριλίου, που τραγούδησε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης.

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Τα θρυλικά «Νέα Ταλέντα» του Γιώργου Οικονομίδη. Ανέδειξε δεκάδες καλλιτέχνες. Η Μούσχουρη είχε κοπεί τρεις φορές. Έγραψε τον ύμνο του Παναθηναϊκού, το κορόιδο Μουσολίνι και τον ύμνο της Χούντας (βίντεο)…

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu