Η κοπέλα είναι η Κοκό Σανέλ. Η σχεδιάστρια που άλλαξε τη μόδα και κατηγορήθηκε ότι συνεργάστηκε με τους Ναζί. Ποιος είναι ο πασίγνωστος καλλιτέχνης δίπλα της;

Η κοπέλα είναι η Κοκό Σανέλ. Η σχεδιάστρια που άλλαξε τη μόδα και κατηγορήθηκε ότι συνεργάστηκε με τους Ναζί. Ποιος είναι ο πασίγνωστος καλλιτέχνης δίπλα της;

Δεξιά είναι η Κοκό Σανέλ. Η γυναίκα πίσω απ’ τον πασίγνωστο οίκο μόδας, που σημάδεψε με τα πρωτοποριακά της σχέδια, τον αγώνα για τη γυναικεία χειραφέτηση.

Αριστερά βρίσκεται ο σουρεαλιστής ζωγράφος που προκαλούσε τη λογική και τη φαντασία με τα «λιωμένα ρολόγια». Το χαρακτηριστικό μουστάκι του, που αργότερα τον έκανε απόλυτα αναγνωρίσιμο, μόλις που φαίνεται.

Η νέα βιογραφία της Σανέλ, «Coco Chanel: An Intimate Story» από τη Λίσα Τσέινι, μιλάει για κάποιες απ’ τις πιο προσωπικές στιγμές της σχεδιάστριας. Μία από αυτές, ήταν η σχέση με τον ζωγράφο της φωτογραφίας.

Σύμφωνα με την Τσέινι, η Σανέλ είχε υπάρξει μούσα, ή ερωμένη των μεγαλύτερων καλλιτεχνών, όπως ο συνθέτης Ιγκόρ Στραβίνσκι, ο Πικάσσο και ο Νταλί, που είναι ο νεαρός στη φωτογραφία και δεν θυμίζει καθόλου την κλασική φιγούρα με τα περίτεχνα μουστάκια.

Ο Νταλί, η Σανέλ και οι Ναζί

Και οι δύο καλλιτέχνες είχαν κατηγορηθεί για τη φιλό-ναζιστική δράση τους.

Η Σανέλ λέγεται πως υπήρξε κατάσκοπος των Ναζί, από το 1941 μέχρι το τέλος του πολέμου. Flickr

Η Σανέλ λέγεται πως υπήρξε κατάσκοπος των Ναζί, από το 1941 μέχρι το τέλος του πολέμου. Το βιβλίο του Χαλ Βον, «Sleeping with the Enemy: Coco Chanel, Nazi Agent», εξηγεί πως η συνεργασία της ξεκίνησε μέσω του εραστή της, του Γερμανού Γκάνθερ Βον Ντίνκλατζ. Ο Ντίνκλατζ ήταν στενός συνεργάτης του Γιόζεφ Γκέμπελς και η Σανέλ εκμεταλλεύτηκε τις υψηλές γνωριμίες του συντρόφου της.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής του Παρισιού, η Σανέλ έζησε μέσα στην πολυτέλεια του ξενοδοχείου Ριτζ και βρήκε πολύ εύκολα χορηγούς για την επιχείρησή της, παρ’ όλες τις οικονομικές δυσκολίες της εποχής.

«Η Σανέλ δεν πίστευε σε τίποτα, πέρα απ’ τη μόδα. Πίστευε στα όμορφα ρούχα και στο να κάνει σωστά τη δουλειά της. Δεν την ένοιαζε ούτε ο Χίτλερ ούτε ο ναζισμός», σχολίαζε ο Βον στο βιβλίο του.

Η πολιτική στάση του Νταλί δεν έχει τόσο ξεκάθαρη απάντηση. Το 1937 ο Νταλί δημιούργησε τον πίνακα «Το αίνιγμα του Χίτλερ», επηρεασμένος από την έντονη προσωπικότητα του Γερμανού ηγέτη. Ο πίνακας στάθηκε η αφορμή για να διωχθεί απ’ την ομάδα των υπερρεαλιστών ζωγράφων, που δεν ήθελαν καμία ανάμειξη με τους Ναζί.

Στην αυτοβιογραφία του, έγραψε: «Ο Χίτλερ με ανάβει».

Διατήρησε μία ουδέτερη στάση προς τα πολιτικά σε όλη του τη ζωή, αλλά η σιωπή του θεωρήθηκε θετική προς τον ναζισμό και αργότερα τον φασισμό του Φράνκο στην Ισπανία.

Το αίνιγμα του Χίτλερ. Flickr

Ιδιαίτερα για τον Φράνκο, ο Νταλί έτρεφε θερμά συναισθήματα. Του έστελνε συγχαρητήριες επιστολές, όταν υπέγραφε θανατικές ποινές για τους φυλακισμένους και χάρηκε τόσο πολύ όταν τον γνώρισε προσωπικά, που ζωγράφισε το πορτραίτο της εγγονής του.

Η Κοκό Σανέλο πέθανε στις 10 Ιανουαρίου 1971.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Picture me sweet

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Γιατί η προληπτική Κοκό Σανέλ ονόμασε «Chanel No. 5» το θρυλικό άρωμα. Το ψέκασε στα τραπέζια αριστοκρατικού εστιατορίου για να δει τις πρώτες αντιδράσεις 

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu