Ο Ρόμπιν Γουίλιαμς έτρεφε βαθιά αγάπη για την Ελλάδα και μέχρι το θάνατό του, εξέφραζε με κάθε ευκαιρία τον θαυμασμό του για την ιστορία, την ομορφιά και τη ζεστασιά των ανθρώπων. 

Σε συνέντευξή του το 1999 στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο, αποκάλυψε ότι με τη γυναίκα του είχαν επισκεφθεί αρκετά ελληνικά νησιά. Ξεκίνησαν από τη Ρόδο και έφθασαν μέχρι τους Παξούς και στους Αντίπαξους. Περιηγήθηκαν και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το μέρος που του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν οι Δελφοί. Με μορφασμούς και γκριμάτσες μιμήθηκε την Πυθία που εισέπνεε τις αναθυμιάσεις για να δώσει τους διάσημους χρησμούς.

Μετά έκανε ένα λογοπαίγνιο για την Πάρο και την Αντίπαρο.
«Από εδώ ο θείος σου ο Πάρος («Uncle-Paros») και η θεία Πάρος («Auntie-Paros» στα αγγλικά ακούγεται σαν Αντίπαρος) και όλη η οικογένεια… ‘Τι κάνεις Ρόμπιν; Καλά! Σ’ αγαπώ, πω πω πουλάκι μου…».

Αυτό που τον είχε συναρπάσει ιδιαίτερα ήταν η μυθολογία. «Ολόκληρη η ανθρωπότητα οφείλει να υποκλίνεται μπροστά στην ελληνική ιστορία», δήλωνε σε συνέντευξή του στον Γιώργο Σατσίδη το 2011.
«Έχω γυρίσει όλα τα ελληνικά νησιά. Ήταν πολύ ενδιαφέρον γιατί πηγαίνοντας από νησί σε νησί, συνειδητοποιείς από που προήλθε η μυθολογία. Κοιτάς και φαντάζεσαι: εδώ ήταν οι Κύκλωπες. Εδώ εξιστορούνται όσα διαβάζουμε στην ελληνική μυθολογία».

Διαβάστε ακόμα: Η εφηβεία του Ρόμπιν Γουίλιαμς που αυτοκτόνησε από κατάθλιψη. Έπαιζε μπάσκετ, ποδόσφαιρο και ήταν παλαιστής. Οι συμμαθητές λάτρευαν το χιούμορ του

Ο Ρόμπιν Γουίλιαμς έτρεφε έναν βαθύ θαυμασμό για τον ελληνικό πολιτισμό. Wikimedia Commons

Την εποχή που ο Ρόμπιν Γουίλιαμς έκανε αυτές τις δηλώσεις, η χώρα βρισκόταν στο απόγειο της κρίσης. Οι ειδήσεις για την Ελλάδα που κατέκλυζαν τη διεθνή επικαιρότητα είχαν αποκλειστικά αρνητικό πρόσημο και η οικονομική κατάσταση είχε επισκιάσει την ιστορία, την παράδοση και τη φυσική ομορφιά, για τα οποία ήταν γνωστή στο παρελθόν.
«Μπορεί η οικονομία σας να πηγαίνει κατά διαόλου, όμως αυτό δε σημαίνει ότι είστε αβοήθητοι. Τα οικονομικά δεδομένα διαρκώς μεταβάλλονται για όλους, στην Ευρώπη και στην Αμερική. Αυτό που δεν μεταβάλλεται είναι η κληρονομιά, η ταυτότητά σας. Ο Παρθενώνας δεν φεύγει από την Αθήνα. Βρίσκεται εκεί να σας υπενθυμίζει ότι η πρόοδος και η ευημερία μπορούν να επιστρέψουν.

Τώρα βρίσκομαι στην Αγγλία για παράδειγμα, και δεν έχω πάει πουθενά. Είμαι εδώ για να προωθήσω μια ταινία και μετά θα φύγω. Τι να δω; Το Παλάτι του Μπάκινγκχαμ; Δεν με ενδιαφέρει. Το ίδιο όταν θα πάω στη Γερμανία, δε με ενδιαφέρει το Τείχος του Βερολίνου. Δεν είναι σύμβολο ευημερίας, το αντίθετο.

Όμως δεν μπορείς να αγνοήσεις την Δήλο, τον Παρθενώνα και τις Μυκήνες!»

Στην ίδια συνέντευξη, ο μεγάλος Αμερικανός κωμικός είχε κάνει μια προφητική δήλωση.  Στην ερώτηση, «ποιος είναι ο μεγαλύτερός σας φόβος στη ζωή;» είχε απαντήσει: «το να τα παρατήσω».
Τρία χρόνια αργότερα, στις 11 Αυγούστου του 2014, ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, που πάλευε χρόνια με την κατάθλιψη, τα παράτησε. Ο 63χρονος ηθοποιός βρέθηκε κρεμασμένος στο σπίτι του στην Καλιφόρνια.

Η ταινία «Μια νύχτα στο μουσείο 3» κυκλοφόρησε μετά το θάνατό του. Σε μία από τις συνεντεύξεις τύπου, οι συμπρωταγωνιστές του θυμήθηκαν το δέος που αισθανόταν ο Γουίλιαμς όταν έκαναν γυρίσματα στην αίθουσα με τα ελληνικά εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου. Επαναλάμβανε συγκινημένος: «Κοίτα τι έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε. Είναι καταπληκτικό», εννοώντας το ότι δούλευαν πλάι στα αρχαία γλυπτά.
«Έτρεφε πηγαία αισθήματα εκτίμησης και θαυμασμού για την αρχαία ιστορία», θυμόταν ο σκηνοθέτης της ταινίας, Σον Λέβι.
Ένας άνθρωπος με ευαισθησίες και βάθος σκέψης, που δεν έμενε στην επιφάνεια των πραγμάτων. Ένας αληθινός καλλιτέχνης, που δεν σπατάλησε το χρόνο του σε κουτσομπολιά και φλυαρίες. Σε μέτριες ταινίες και ευκαιριακή δημοσιότητα. Ένας μεγάλος απών.

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Το ψαροχώρι που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της ταινίας «Ποπάυ», με πρωταγωνιστή τον Ρόμπιν Γουίλιαμς, εξελίχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα αξιοθέατα της Μάλτας (φώτο και βίντεο)

 


αρχική εικόνα: Wikimedia Commons

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here