Κακά μαντάτα έχει φέρει στη βιομηχανία ξυριστικών για τους άντρες, η μόδα της γενειάδας στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως δείχνουν τα στοιχεία πρόσφατης έκθεσης του Euromonitor.

Η κουλτούρα του καθημερινού ξυρίσματος ανήκει στο παρελθόν, όσο οι άντρες προτιμούν το επιτηδευμένα ατημέλητο στιλ του αξύριστου προσώπου των δύο ημερών και κυρίως, την πλούσια γενειάδα.

Η νέα μόδα έχει φέρει κατήφεια στους μεγάλους παίχτες της αγοράς. Η Energizer Holdings, που έχει τις εταιρείες Schick και Edge, πλήττεται άμεσα από το φαινόμενο της γενειάδας, καθώς οι πωλήσεις ξυραφιών και λεπίδων συρρικνώθηκαν σημαντικά αυτόν τον χρόνο.

«Τέτοια υποχώρηση στα είδη της προσωπικής φροντίδας στις ΗΠΑ ήταν απρόβλεπτη», δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ward Klein.

Από την κρίση δεν έχει γλιτώσει ούτε η Procter & Gamble, που αγόρασε τη Gillette το 2005 και ελέγχει περίπου το 60% της παγκόσμιας αγοράς ξυριστικών ειδών για τους άνδρες.

Οι οικονομικές δυσκολίες της Gillette επηρέασαν τα αποτελέσματα της R&D και η εταιρεία επινόησε νέα προϊόντα, για να καλύψει το χαμένο έδαφος.

Ο Μπεν Άφλεκ με μούσι. Η μόδα του αξύριστου λουκ έχει καταστρέψει τις εταιρείες παραγωγής ξυριστικών ειδών.
Ο Μπεν Άφλεκ με μούσι. Η μόδα του αξύριστου λουκ έχει συρρικνώσει, σε μεγάλο βαθμό, τις πωλήσεις των εταιρειών παραγωγής ξυριστικών ειδών.

Το τελευταίο είναι το «Fusion ProGlide Styler», που επιδιώκει να ανταποκριθεί στη νέα τάση της αντρικής περιποίησης, καθώς λειτουργεί ταυτόχρονα σαν ξυράφι και σαν ηλεκτρικό ψαλίδι. Ταυτόχρονα, η Gillette παρασύρει την αγορά, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τη μείωση της ζήτησης για ξυράφια με υψηλότερες τιμές.

Η απλότητα υπερτερεί

Νικητής στην αγορά φαίνεται πως αναδεικνύεται το απλό ξυράφι, αφού όσο οι άνδρες ξυρίζονται λιγότερο, τόσο μειώνεται η ζήτηση για υψηλής ποιότητας ξυριστικά είδη.

Ο κύκλος εργασιών της Energizer Holdings στα ξυριστικά είδη αυξήθηκε κατά 5% αυτόν τον χρόνο, παρά τις αρνητικές προβλέψεις, με συνέπεια η εταιρεία να εμφανίσει κέρδη τον προηγούμενο μήνα.

Η Bic, που εκτός από στιλό φτιάχνει και το απλό φθηνό ξυράφι, είχε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στις ΗΠΑ. Επίσης, αρκετές νέες επιχειρήσεις στον κλάδο, όπως η Dollar Shave Club, είχαν θετικά αποτελέσματα, από τη ζήτηση για απλά ξυράφια. Γενικότερα στις ΗΠΑ, οι μικρές εταιρείες που παράγουν φθηνά ξυράφια, αύξησαν το μερίδιό τους στην αγορά στο 3,6%, την περίοδο 2008 – 2012.

Σύμφωνα με το Euromonitor, τα ξυριστικά είδη αποτελούν το 40% της αγοράς ανδρικής περιποίησης, αλλά αυτό αλλάζει γρήγορα. Φέτος, για πρώτη φορά, τα αποσμητικά ξεπέρασαν τα ξυράφια!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here