Οι New York Times εκθειάζουν τον Πειραιά. Ένα αρχαίο λιμάνι έχει μετατραπεί σε διεθνή πολιτιστικό κόμβο

Οι New York Times εκθειάζουν τον Πειραιά. Ένα αρχαίο λιμάνι έχει μετατραπεί σε διεθνή πολιτιστικό κόμβο

Σε διεθνή πόλο έλξης για το πολιτιστικό στερέωμα αναδεικνύεται η περιοχή του Πειραιά, σύμφωνα με αφιέρωμα των New York Times.

Το ιστορικό βιομηχανικό προφίλ, οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι και η δραστήρια καλλιτεχνική κοινότητα προσελκύουν ιδιοκτήτες γκαλερί τέχνης και σχεδιαστές στο ιστορικό λιμάνι της Αθήνας.

Παράλληλα, όπως αναφέρουν οι NYT, ο Πειραιάς ωφελείται από το γεγονός ότι άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που φιλοξενούν καλλιτεχνικά δρώμενα, όπως το Βερολίνο και η Λισαβώνα, βιώνουν συνεχείς ανατιμήσεις στα ακίνητα, με συνέπεια να αλλοιώνονται στοιχεία του ιστορικού χαρακτήρα τους και να γίνεται πολύ ακριβή η φιλοξενία εκδηλώσεων και εκθέσεων.

Γεμάτο αισιοδοξία το μέλλον του Πειραιά

Κάνοντας μία βόλτα στην πληθώρα εκθέσεων που στεγάζονται κοντά στο λιμάνι, η εφημερίδα επισημαίνει ότι «το μέλλον του Πειραιά μοιάζει γεμάτο αισιοδοξία και δημιουργικές πιθανότητες».

«Αποφάσισα ότι ο Πειραιάς, με την θάλασσα και τα καράβια, τη βιομηχανική ζώνη και την Ιστορία ήταν μία ενδιαφέρουσα επιλογή», δήλωσε η Σύλβια Κούβαλη, ιδρυτής της γκαλερί Rodeo, η οποία μετεγκαταστάθηκε από την Κωνσταντινούπολη το 2018.

Κάντε κλικ στο podstories.gr της Μηχανής του Χρόνου και ακούστε τις ιστορίες μας. Ακούστε δωρεάν επιλεγμένα άρθρα και περιηγηθείτε στο podcast μας

«Όλοι πίστευαν ότι ήμουν τρελή αλλά από την αρχή πίστευα ότι υπάρχει κάτι ιδιαίτερα όμορφο στο να βρίσκεσαι ανάμεσα σε ανθρώπους που επισκευάζουν πλοία και μηχανές, σε μικρή απόσταση από το λιμάνι».

Δίπλα στο Rodeo βρίσκεται η Carwan, γκαλερί avant-garde τέχνης, η οποία άνοιξε πριν δύο χρόνια, όταν οι ιδιοκτήτες της, ο καναδός αρχιτέκτονας Nicolas Bellavance-Lecompte και ο γάλλος συνάδελφός του Quentin Moyse, αποφάσισαν να μετακινήσουν τον εκθεσιακό τους χώρο από τη Βυρητό στην Ελλάδα.

Όπως αναφέρει ο Bellavance-Lecompte, ένας από τους λόγους που αποφάσισαν να μεταφερθούν στην Αθήνα ήταν το γεγονός ότι η πελατεία τους «γινόταν όλο και πιο παγκόσμια». Οι συλλέκτες με τους οποίους συνεργάζονται οι δύο αρχιτέκτονες μπορούν να επισκεφτούν πιο εύκολα την Ελλάδα και η χρήση των ναυτιλιακών γραμμών του Πειραιά έχει διευκολύνει τη δουλειά της γκαλερί.

Η νέα πολιτιστική ταυτότητα του Πειραιά έχει όμως και «πράσινες» καταβολές. Η εταιρεία Blue Cycle, που εδρεύει στο λιμάνι, μαζεύει πλαστικά απορρίμματα από το Αιγαίο και τα αξιοποιεί για την παραγωγή επίπλων, οικοδομικών υλικών και άλλων προϊόντων.

«Θα ήθελα πολύ να δείξω ότι αυτό το μοντέλο κυκλικής οικονομίας μπορεί να φέρει αποτελέσματα και να βάλει την Ελλάδα στον χάρτη της καινοτομιας», σημείωσε στους NYT η διευθύντρια της εταιρείας Σουζάνα Λασκαρίδη.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu