Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά περίπου εκατό αυτοκτονίες ερωτευμένων νέων σημειώθηκαν τη δεκαετία 1870-1880 στους δρόμους των Εξαρχείων.

Ερωτικές εξομολογήσεις υπό τους ήχους καντάδας που κατέληγαν σε τραγωδίες, ανάγκασαν τις αρχές ακόμη και να απαγορεύσουν τα τραγούδια αυτά, τα οποία έμειναν γνωστά και ως «σερενάτες θανάτου».
Ο ερωτοχτυπημένος νέος μαζί με τους κανταδόρους έφτανε κάτω από το μπαλκόνι της κοπέλας για να της τραγουδήσει τον έρωτά του. Αν αυτή δεν ανταποκρινόταν στο μουσικό ερωτικό κάλεσμα, ζητούσε από τους κανταδόρους να τραγουδήσουν ένα τελευταίο «προσωπικό» τραγούδι.
Αν και μετά από αυτό τα παράθυρα δεν άνοιγαν, τότε ο ερωτευμένος έβγαζε ένα πιστόλι και αυτοκτονούσε!

Νίκος Μοσχονας

Γνωστοί κανταδόροι

Μέσα από τις καντάδες όμως ξεπήδησαν και ορισμένοι καλλιτέχνες που έγραψαν ιστορία, όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και στο εξωτερικό. Ο μεγαλύτερος όλων ήταν ο Νίκος Μοσχονάς, που έμενε Καλλιδρομίου και Ζωοδόχου Πηγής. Διαπρεπής βαθύφωνος παγκόσμιας ολκής. Προτού σταδιοδρομήσει ως τραγουδιστής, εργαζόταν ως τραπεζιτικός και ως δημοτικός υπάλληλος.

Ο Μοσχονάς μετά τον πόλεμο έφυγε για την Αμερική, όπου έκανε μεγάλη καριέρα ως λυρικός καλλιτέχνης, τραγουδώντας στην Όπερα του Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, στη Σκάλα του Μιλάνου και σε πολλά μεγάλα θέατρα και σκηνές της Ευρώπης.

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Όταν οι Κανταδόροι διώκονταν ως ταραχοποιοί της νύχτας και οι αστυνομικοί τους κούρευαν για παραδειγματισμό, όπως τους τεντιμπόυδες. Οι ερωτευμένοι αοιδοί έγιναν αφορμή να ανοίξουν ωδεία στην Αθήνα… 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here