«Κορίτσια ο Μπάρκουλης!» Η ατάκα αυτή κυνηγούσε τον Ανδρέα Μπάρκουλη σε όλη του τη ζωή. Όπως και η φήμη του γόη.

Πριν αποκτήσει τη φήμη του καρδιοκατακτητή, ήταν διάσημος στις γειτονιές του Πειραιά. Κυκλοφορούσε πάντα με ένα σπορ αμάξι, στο οποίο είχε βγάλει την εξάτμιση, για να κάνει θόρυβο. Ήθελε να τραβά τα βλέμματα και το πετύχαινε πάντα.
Η διαδρομή του ήταν καθημερινά από την οδό Τζαβέλα. Στην οδό αυτή υπήρχε ένα ιδιότυπο γυμνάσιο θηλέων, όπου στέλνονταν όλα τα κορίτσια που λόγω κακής διαγωγής διώχνονταν από τα υπόλοιπα σχολεία της επικράτειας. Ήταν κοπέλες ζωηρές, που στα διαλείμματα «τραβιόντουσαν, φωνάζανε, ουρλιάζανε» και οι καθηγητές δεν μπορούσαν να τις ελέγξουν. Εν τω μεταξύ απ’ έξω μαζεύονταν και «όλοι οι γαμπροί της περιοχής και οι μάγκες» για να τους μιλήσουν μέσα από τα κάγκελα ή να τις περιμένουν στο σχόλασμα.

«Όταν Η Πόλις Πεθαίνει». Το 1969 με την Μαίρη Χρονοπούλου

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης, όμως, δεν ήταν σαν τους υπόλοιπους. Περνούσε με το αμάξι του, έκανε φιγούρα με την πειραγμένη εξάτμιση και συνέχιζε την πορεία του. Μία μέρα, ένα από τα αγόρια που ήταν μαζεμένα έξω από το σχολείο, είδε τον ηθοποιό να πλησιάζει από μακριά. «Κορίτσια, ο Μπάρκουλης!» φώναξε περιπαικτικά. Όλες οι κοπέλες κοίταξαν προς το δρόμο και, μόλις τον αντίκρισαν, άρχισαν να ουρλιάζουν. Κι από τότε έμεινε. Κάθε φορά που περνούσε από το γυμνάσιο, κάποια θα φώναζε «κορίτσια, ο Μπάρκουλης» και όλες τρελαίνονταν.

Και οι δύο γονείς του Ανδρέα Μπάρκουλη ήταν εκπαιδευτικοί. YouTube

«Εμένα ο γιος μου δε θα γίνει π**στης»

Ο πατέρας του ήταν Λυκειάρχης αυστηρών αρχών και ηθικός οικογενειάρχης με ό,τι αυτό σήμαινε στην εποχή του. Όταν, λοιπόν, ο Ανδρέας έφτασε στην έκτη γυμνασίου, τον ρώτησε τι σκεφτόταν να κάνει στη ζωή του. Ακολούθησε μία σύντομη παύση. Έπειτα ο μικρός άνοιξε το στόμα του δειλά δειλά και αποκρίθηκε: «Σκεφτόμουν να γίνω ηθοποιός».

Η αντίδραση του «μπαρμπα-Βασίλη» ήταν αυτή που περίμενε. Στο μυαλό του αδέκαστου εκπαιδευτικού, η ηθοποιία ήταν απορριπτέα καθώς πίστευε ότι το ασκούσαν άνθρωποι με χαμηλό ηθικό ανάστημα. Συγκρούστηκαν και ο Ανδρέας Μπάρκουλης αναγκάστηκε να φύγει από το σπίτι και να μείνει μόνος του, προκειμένου να ακολουθήσει το όνειρό του.

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης φοίτησε στη σχολή Μιχαηλίδη. Εδώ με τον συνάδελφό του Γ. Βουλγαρίδη. Αρχείο: Φίνος Φιλμ

Η επεισοδιακή γνωριμία με τον Κατράκη

Πριν η καριέρα του στο θέατρο και στον κινηματογράφο απογειωθεί, υπήρξε ένας από τους αγαπημένους μαθητές του Κωστή Μιχαηλίδη. Ο αείμνηστος ηθοποιός ήξερε ότι «είχε στα χέρια του» κάτι πολύτιμο. Έτσι, μία μέρα του είπε να πάει να βρει τον Μάνο Κατράκη:

 Σου στέλνω έναν από τους καλούς μου μαθητάς να του δώσεις τον «Άνθρωπο του διαβόλου»

Ο Κατράκης ήταν ενημερωμένος και περίμενε το νεαρό ηθοποιό στο καμαρίνι του. Όταν ο Μπάρκουλης έφτασε, τον διαπέρασε δέος. Στάθηκε μπροστά στον Κατράκη και έχασε τα λόγια του. Ο μεγάλος ηθοποιός άρχισε να του μιλά με την χαρακτηριστική φωνή κι έπειτα του έδωσε το έργο που είχαν προσυμφωνήσει. Ο Μπάρκουλης μετά βίας είχε καταφέρει να αρθρώσει δυο κουβέντες.

«Κερωμένος, υπνωτισμένος, ρομποταρισμένος έφυγα. Και στη διαδρομή που πήγαινα προς την έξοδο, είχε αρχίσει εν τω μεταξύ και έμπαινε και λίγος κόσμος, εγώ κατουρήθηκα».

Στο θέατρο πρωτοεμφανίστηκε το 1956, πριν τελειώσει την Σχολή του πήρε άδεια ηθοποιού, ως εξαιρετικό ταλέντο. Εργάστηκε στο θέατρο Κοτοπούλη με κλασικό ρεπερτόριο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυράτ. Η πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε το 1957 στην ταινία του Κώστα Ανδρίτσου «Μαρία η Πενταγιώτισσα», στο πλευρό της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Το 1958, συμμετείχε ταυτόχρονα σε εννέα ταινίες ως συμπρωταγωνιστής των μεγάλων σταρ της εποχής εκείνης, ενώ αργότερα έπαιξε σε πολλές ταινίες σαν δίδυμο με τον Θανάση Βέγγο. Η συνεργασία του με την Φίνος Φίλμ ξεκίνησε το 1964 με «Το Δόλωμα» με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Συνολικά έπαιξε σε περισσότερες από 100 ταινίες και ερμήνευσε σημαντικούς ρόλους σε δραματικές ταινίες αλλά και σε κωμωδίες.

Τα ναρκωτικά και η φυγή στην Αμερική

Το 1973 και ενώ είχε διαπρέψει στο θέατρο και τον κινηματογράφο, το όνομα του ενεπλάκη σε μια υπόθεση με ναρκωτικά και αναγκάστηκε να φύγει στην Αμερική. Ο ίδιος έδωσε την παρακάτω εξήγηση:

«Η πρώην ιερόδουλος Ελένη Καραγιαννίδου -Ντρέβις ομολόγησε ότι έκανε εμπόριο ναρκωτικών και τους οδήγησε σε εμένα. Η αστυνομία ήρθε στο θέατρο την ώρα που έμπαινα στο αυτοκίνητό μου και με συνέλαβαν. Βρήκαν πάνω μου δυο τσιγαριλίκια κι ένα μικρό κομμάτι χασίς στο καμαρίνι μου. Παρόλο που μετέπειτα η Καραγιαννίδου – Ντρέβις κατέθεσε ότι όλα έγιναν εν αγνοία μου και ότι αυτή άφησε τα ναρκωτικά στο καμαρίνι μου, αυτό δεν μέτρησε»

Ο Μπάρκουλης εξήγησε ότι παγιδεύτηκε και ότι επειδή ήταν επώνυμος βρέθηκε στο εδώλιο: «Ο επίλογος αυτής της ιστορίας ήταν πώς προφυλακίστηκα στα κρατητήρια της Αίγινας, βγήκα με εγγύηση 50.000 δραχμών και στις 16 Απριλίου του ‘74 έφυγα στο εξωτερικό».

Όπως κατήγγειλε κατά την περίοδο της απουσίας του, πρώην φίλοι και συνάδελφοι, εκμεταλλεύθηκαν την ευάλωτη κατάσταση στην οποία βρισκόταν και του άρπαξαν την περιουσία του. Χρήματα και οικόπεδα.

Ο απόλυτος ζεν πρεμιέ

Από τη ζωή του Ανδρέα Μπάρκουλη πέρασαν πολλές γυναίκες. Ο ίδιος έλεγε ότι ήταν δύσκολο να στεριώσει μία μοναδική στο πλάι του, εξαιτίας της τόσο έντονης και ιδιόρρυθμης καθημερινότητάς του. Επί σειρά δεκαετιών, ήταν ο απόλυτος ζεν πρεμιέ της μεγάλης οθόνης και η φήμη τον ακολουθούσε παντού, δημιουργώντας προβλήματα στις σχέσεις του.

«Ποια γυναίκα θα κάθεται δίπλα να σε περιμένει μιάμιση ώρα, όταν σε έχουν αποκλείσει στη Λυκόβρυση και σου ζητάνε, ένα γυμνάσιο ολόκληρο, αυτόγραφα; Κάποια στιγμή θα σου πει άι σιχτίρ’».

Μία από τις γυναίκες που τον σημάδεψαν ήταν η θρυλική Ματούλα. Όταν είδε για πρώτη φορά τον Μπάρκουλη από κοντά ήταν μόλις δεκατριών.

«Τον γνώρισα σε ένα νυκτερινό γύρισμα που έτυχε να γίνεται έξω από το σπίτι μου. Όλες οι γυναίκες τότε ήταν ερωτευμένες μαζί του. Εμένα όλα μου τα τετράδια και τα βιβλία είχαν φωτογραφίες του Μπάρκουλη».

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης ήταν ο απόλυτος ζεν πρεμιέ του ελληνικού σινεμά. Με την Τζένη Καρέζη του 1966.

Το παράπτωμά της, βέβαια, ήταν βαρύ για την εποχή. Δημιούργησε ερωτική σχέση με τον ηθοποιό ενώ ήταν ανήλικη και ανύπαντρη. Ο πατέρας της, που ήταν στρατιωτικός, θεώρησε ότι είχε θιγεί η τιμή και η υπόληψη της κόρης του, αλλά και της οικογένειας του. Όχι μόνο δεν συγχώρεσε τη Ματούλα, αλλά την έκλεισε στο αναμορφωτήριο, για να την τιμωρήσει. Παρόλα αυτά, εκείνη δεν πρόδωσε ποιος ήταν ο σύντροφός της. Μάλιστα, ο έρωτάς της για τον Μπάρκουλη δεν έσβησε με τα χρόνια. Στις συνεντεύξεις που έδινε, δεκαετίες μετά τον χωρισμό τους, πάντα δήλωνε ότι ήταν ακόμη ερωτευμένη με τον ηθοποιό κι ότι πάντα θα έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά της.

Άλλωστε, ο Ανδρέας Μπάρκουλης όπως έλεγε κι ο καλός του φίλος και συνάδελφος Βασίλης Διαμαντόπουλος, εκτός από εξωτερική ομορφιά, είχε μία «ομορφιά εσωτερική, μία ομορφιά ψυχική».

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Finos Film

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Ανδρέας Μπάρκουλης, το τσολιαδάκι που έγινε ζεν πρεμιέ. Η μητέρα του τον έντυνε με φουστάνια γιατί δεν μπορούσε να ξεπεράσει τον χαμό της αδελφής του. Τι έλεγε για τις παρτενέρ του στο σινεμά και τη ζωή, το χασίς και τη φυγή στην Αμερική

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here