Πόσα βήματα πρέπει να κάνουμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου; Τι αποκαλύπτει 10ετής έρευνα

Πόσα βήματα πρέπει να κάνουμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου; Τι αποκαλύπτει 10ετής έρευνα

Μόλις 8.000 βήματα (περίπου 6,4 χιλιόμετρα), μία ή δύο φορές την εβδομάδα, μπορούν να μειώσουν το κίνδυνο πρόωρου θανάτου, σύμφωνα με τελευταία μελέτη ερευνητών των πανεπιστημίων Κιότο στην Ιαπωνία και Καλιφόρνια στις ΗΠΑ.

Στην έρευνα οι επιστήμονες ανέλυσαν τα δεδομένα που είχαν από 3.100 ενήλικες στην πόλη του Λος Άντζελες την περίοδο 2005-2006, με σκοπό να εξετάσουν ποια ήταν τα οφέλη του περπατήματος λίγες φορές την εβδομάδα, στην κατάσταση της υγείας τους. Σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο «JAMA Network Open», σε μια δεκαετία παρακολούθησης, τα άτομα ηλικίας 20 ετών και άνω που έκαναν 8.000 ή περισσότερα βήματα μία ή δύο ημέρες την εβδομάδα, είχαν 14,9% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν πρόωρα σε σχέση με τα άτομα που δεν έκαναν αντίστοιχο αριθμό βημάτων.

Όσο ο αριθμός των σχετικών ημερών αυξανόταν, τόσο μειωνόταν ο κίνδυνος θανάτου. Η άσκηση από τρεις έως επτά ημέρες την εβδομάδα, για παράδειγμα, συνδέθηκε με μείωση κατά 16,5% των θανάτων από όλες τις αιτίες και των καρδιαγγειακών θανάτων. Το ίδιο ισχύει και για τα άτομα που έκαναν 6.000 με 10.000 βήματα. Ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου, όπως έχουν διαπιστώσει προηγούμενες μελέτες μειώνεται, για άτομα κάτω των 60 ετών που κάνουν μέχρι 10.000 βήματα την ημέρα. Για τους άνω των 60, ισχύει το ίδιο και όταν κάνουν 8.000 βήματα. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα ευρήματα αφορούν, τόσο τους ανθρώπους που περιορίζουν την άσκησή τους το Σαββατοκύριακο, όσο και όσους καταφέρνουν να βρουν χρόνο για περπάτημα και μέσα στην εβδομάδα.

Όπως σημείωσε ο καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών Υγείας και Ανθρώπινης Φυσιολογίας του Κολλεγίου Skidmore, Δρ Πολ Αρσιέρο, ο οποίος δε συμμετείχε στη μελέτη, «πρόκειται για μια από τις πρώτες μελέτες που χρησιμοποιούν άμεσες μετρήσεις των καθημερινών βημάτων με τη χρήση φορητού επιταχυνσιόμετρου για μια περίοδο παρακολούθησης 10 ετών».

Τα συνολικά οφέλη  για την υγεία

Για όσους κάνουν καθιστική ζωή, το περπάτημα θεωρείται μια απλή, με χαμηλό αντίκτυπο άσκηση. Όπως τόνισε ο καθηγητής, «η καθιστική ζωή αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο καρδιομεταβολικών παθήσεων, όπως κοιλιακή παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτης τύπου 2, εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιοπάθεια και ορισμένες φλεγμονώδεις καταστάσεις και καρκίνοι».

Ακόμα, το περπάτημα βοηθάει στη διατήρηση του υγιούς βάρους, στην ενίσχυση των μυών και των οστών, ενώ μειώνει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης, καρδιακής νόσου και διαβήτη. Η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ τονίζει ότι, το περπάτημα μπορεί να αντισταθμίσει την επίδραση των γονιδίων που προάγουν την αύξηση του βάρους, καθώς και να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού. Επιπλέον, συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος των ανθρώπων.

Αρχική εικόνα: Wallpaperflare

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.