Αν και έχουν περάσει δεκαοχτώ χρόνια από τη διακοπή της λειτουργίας του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, με τη βοήθεια της τεχνολογίας «αναβιώνει».

Η κατασκευή του αεροδρομίου του Ελληνικού ξεκίνησε το 1938 στην περιοχή Χασάνι απο τον αρχιτέκτονα πολιτικό μηχανικό Νικόλαο Σαλβαρλήμε. Δημιουργήθηκε μόνο ένας διάδρομος προσγειώσεως 1.800 μέτρων, στον οποίο εξυπηρετήθηκαν εκείνη τη χρονιά 8.500 επιβάτες και 1 τόνος φορτίου.
Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος ωστόσο δεν επέτρεψε την ολοκλήρωσή του Αεροδρομίου, ενώ κατά την περίοδο της Γερμανο-Ιταλικής κατοχής, οι Γερμανοί, για να επωφεληθούν οι ίδιοι, επίσπευσαν την επέκτασή του. Το 1950 προστέθηκε ένας δεύτερος διάδρομος, ενώ παράλληλα επεκτάθηκε και ο πρώτος.

To αεροσκάφος «Αθήναι» τύπου Junkers G 24 της Ελληνικής Εταιρείας Εναερίων Συγκοινωνιών, εκτέλεσε το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Πηγή: Δήμος Ελληνικού

Μετά από διάφορες μελέτες, αποφασίστηκε η παραμονή του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Ελληνικό και η ανάπτυξή του. Η μελέτη από την εταιρεία Amman & Whitney για την επιπλέον ανάπτυξή του, προέβλεπε την κατασκευή Ανατολικού Αεροσταθμού, αφού προβλεπόταν ότι η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί στα 2.4000.000 επιβάτες το 1968. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έθεσε τον θεμέλιο λίθο στις 30 Μαΐου του 1962. Το έργο πήρε σάρκα και οστά  μετά από επτά χρόνια όταν το 1969 έγιναν τα εγκαίνια του (Ανατολικού) Αεροδρομίου με σχέδια του Φινλανδοαμερικανού αρχιτέκτονα E. Saarinen.

Η επιβατική κίνηση του Ελληνικού ολοένα και αυξανόταν, γεγονός που δεν μπορούσε να καλύψει το αεροδρόμιο του Ελληνικού αφού η οικιστική και τουριστική ανάπτυξη της γύρω περιοχής καθιστούσε απαγορευτική την επέκτασή του. Ο Δυτικός Αεροσταθμός παραδόθηκε στην αποκλειστική χρήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας του Αριστοτέλη Ωνάση και ο Ανατολικός στη χρήση των ξένων αεροπορικών εταιρειών. Τη δεκαετία του ’70 η κίνηση αυξανόταν με ρυθμό 13% ετησίως. Το 1976 όλα τα περιθώρια επέκτασης του αεροδρομίου είχαν εξαντληθεί. Τότε ελληνική κυβέρνηση ανέθεσε την επιλογή της κατάλληλης τοποθεσίας για την κατασκευή ενός νέου αερολιμένα.  Η τοποθεσία που επιλέχθηκε τελικά ήταν τα Σπάτα, αλλά η κατασκευή αναβλήθηκε.
Το έργο κατακυρώθηκε στην γερμανική εταιρεία Hochtief, ενώ, η λειτουργία του αεροδρομίου, που ονομάσθηκε “Ελευθέριος Βενιζέλος”, ανατέθηκε στην εταιρεία “Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών Α.Ε.”, στην οποία συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο με 55% και μια ιδιωτική Κοινοπραξία υπό την Hochtief με 45%.

Το τελευταίο αεροσκάφος που αναχώρησε από το αεροδρόμιο ήταν ένα Boeing 737 των Ολυμπιακών Αερογραμμών με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, το 2001. Από τότε παραμένει κλειστό και ερειπωμένο. Στους διαδρόμους του υπάρχουν διάσπαρτα γυμνά καλώδια πάνω από τις κατεστραμμένες οροφές, ξηλωμένα φώτα, σπασμένα παράθυρα, παραβιασμένες πόρτες και κατεστραμμένες καρέκλες και καναπέδες.

Δείτε την πτήση πάνω από το πρώην Αεροδρόμιο Ελληνικού από το συνεργάτη μας Up Drones

Όλες οι πτήσεις drone ανεβαίνουν με την υποστήριξη του καταστήματος DJI Store Greece που διαθέτει και υποστηρίζει με επίσημο σέρβις τα κορυφαία μοντέλα Phantom και Mavic. Μάθε να πετάς στην Σχολή εκπαίδευσης Drone pilot school.

Διαβάστε ακόμη στη «ΜτΧ»: Το μακελειό στο αεροδρόμιο του Ελληνικού από δύο Άραβες. Επιτέθηκαν με χειροβομβίδες και πυροβολισμούς για να σκοτώσουν Εβραίους, αλλά η πτήση τους είχε αναχωρήσει. Έχασαν τη ζωή τους τρεις τουρίστες

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here