Η «Τόλμη και Γοητεία» ήταν από τις πρώτες σαπουνόπερες που μετατράπηκαν σε εθνικό τηλεοπτικό φαινόμενο στην Ελλάδα.

Στην Αμερική έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο του 1987, ενώ στην Ελλάδα η προβολή της ξεκίνησε δυόμιση χρόνια αργότερα. Ο Ριτζ, η Μπρουκ, η Καρολάιν, η Στέφανι συστήθηκαν στο ελληνικό κοινό τον Νοέμβριο του 1988, μέσω της συχνότητας της ΕΡΤ. Μέχρι το τέλος της τηλεοπτικής σεζόν ’88-’89, ο απολογισμός ήταν εντυπωσιακός.

Η αμερικανική σαπουνόπερα «έσπαγε» καθημερινά τα κοντέρ της τηλεθέασης, με τους πρωταγωνιστές να έχουν μετατραπεί σε μόνιμους θαμώνες του σπιτιού κάθε Ελληνίδας νοικοκυράς. Η υπόθεση εξελισσόταν στο λαμπερό Λος Άντζελες, όπου κυριαρχούν δύο μεγάλοι οίκοι μόδας και οι δύο πανίσχυρες οικογένειες. Οι Φόρεστερ και Σπέκτρα. Οι ιστορίες αυτών των δύο δυναστειών με τις έντονες διαμάχες και τους δυνατούς έρωτες, προβάλλονταν στη σειρά.

Η σειρά μπήκε στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες καθώς την παρακολουθούσαν καθημερινά εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο

Ιδιαίτερη παπήχηση είχε ο χαρακτήρας του Ριτς Φόρεστερ. Εν μέρει λόγω του ρόλου του στη σειρά, αλλά κυρίως χάρη στο εντυπωσιακό σεξαπίλ του ηθοποιού Ρον Μος, που τον υποδυόταν.

Πριν την ψηφιακή εποχή, ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας των απλών ανθρώπων με τα ινδάλματά τους, ήταν η αλληλογραφία. Και κάθε μήνα, από τα ελληνικά ταχυδρομεία, έφευγαν χιλιάδες γράμματα με παραλήπτες τους Αμερικανούς πρωταγωνιστές.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί βάφτισαν “σαπουνόπερα” τα μελοδραματικά τηλεοπτικά σήριαλ και από πού προέρχεται ο όρος. Η κόντρα με το ραδιόφωνο

Έτσι, όταν το καλοκαίρι του 1989, ανακοινώθηκε η επίσκεψη δύο εκ των βασικών ηθοποιών στη χώρα μας, όλοι περίμεναν ότι η υποδοχή που τους επιφύλασσαν οι Έλληνες θαυμαστές θα ήταν θερμή. Κανείς όμως δεν είχε φανταστεί αυτό που θα ακολουθούσε.

Τον Ιούνιο του 1989, ο Ριτς και η Καρολάιν επισκέφθηκαν την Ελλάδα.

«Ριτς και ξερό ψωμί»

Ο τηλεοπτικός Ριτς έφτασε στην Αθήνα στις 27 Ιουνίου του 1989. Τις ημέρες εκείνες, η Αττική πληττόταν από ένα μίνι κύμα καύσωνα, με το θερμόμετρο να αγγίζει τους 36 βαθμούς στη σκιά. Η ζέστη όμως δεν πτόησε τους φανατικούς θαυμαστές. Όπως χαρακτηριστικά περιγράφουν τα ρεπορτάζ της εποχής, «θηλυκά ηλικίας τριών έως και ενενηντατριών χρόνων, κοριτσάκια, μαμάδες, γιαγιάδες, εργαζόμενες, μαθήτριες, νοικοκυρές και συνταξιούχες με ιώβεια υπομονή και αξιοζήλευτο πάθος περίμεναν καρτερικά» τον λαμπερό ηθοποιό που θα επισκεπτόταν το πολυκατάστημα «Αδελφοί Λαμπρόπουλοι».

Η κοσμοσυρροή ήταν πρωτοφανής. Περισσότερα από 2.000 άτομα είχαν κατακλύσει τους δρόμους γύρω από την Ομόνοια, δημιουργώντας μποτιλιάρισμα στους δρόμους. Από νωρίς το μεσημέρι, οι συγκοινωνίες έπαψαν να περνούν από το κέντρο, λόγω του συνωστισμού.
Οι φανατικές θαυμάστριες είχαν φέρει μαζί τους πανό, ενώ το σύνθημα που αντηχούσε επί ώρες ήταν το «Ριτζ και ξερό ψωμί!».

Όλα θύμιζαν μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Μόνο που το προφίλ των διοργανωτών και των συμμετεχόντων διέφερε. Ήταν ως επί το πλείστον κορίτσια νεαρής ηλικίας, που είχαν ως αίτημα να δουν τον αγαπημένο τους ζεν πρεμιέ από κοντά.
Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής, «περιπολικά, κλούβες και αμήχανοι αστυνομικοί» προσπαθούσαν να συγκρατήσουν τα πλήθη που στριμώχνονταν επικίνδυνα.

Η κατάσταση βγήκε εκτός ελέγχου όταν τελικά, μετά από αρκετές ώρες, εμφανίστηκε ο Ρον Μος. Έσπασαν βιτρίνες, με αποτέλεσμα πολλοί να τραυματιστούν από τα γυαλιά, αρκετές κοπέλες έμειναν ξυπόλυτες, αφού μέσα στο χαμό και το ποδοπάτημα έχασαν τα παπούτσια τους. Σημειώθηκαν δεκάδες λιποθυμίες, ενώ όσες ήταν σκαρφαλωμένες στα λιγοστά δέντρα των παρακείμενων οδών, κινδύνευσαν να πέσουν.

Τόλμη και γοητεία, Ελλάδα, θαυμάστριες
Πολλές νεαρές θαυμάστριες λιποθύμησαν λόγω του συνωστισμού.

Η ασφάλεια του πολυκαταστήματος έσπευσε να μεταφέρει τον ηθοποιό μέσα στο κατάστημα και να κατεβάσει τα ρολά για να τον προστατεύσει. Η κίνηση αυτή «εξαγρίωσε» ακόμη περισσότερο το πλήθος που απαιτούσε φωτογραφίες και αυτόγραφα. Ο -εμφανώς ξαφνιασμένος- Ρον Μος, μην θέλοντας να τους απογοητεύσει, αποφάσισε να πετάξει αυτόγραφα από τον τρίτο όροφο του πολυκαταστήματος.

Η απόφαση αυτή ενέτεινε ακόμα περισσότερο τον πονοκέφαλο των αρχών. Ακολούθησε «μάχη» για την απόκτηση ενός αυτογράφου. Το ποδοπάτημα και ο συνωστισμός έγινε ακόμη πιο άγριος και επικίνδυνος. Σύντομα, ο ηθοποιός μπήκε και πάλι μέσα. Φυσικά ήταν αδύνατο να βγει για να χαιρετήσει τους θαυμαστές του από κοντά και να αποχωρήσει. Έτσι, εν τέλει τον «φυγάδευσαν». Μάλιστα, η «επιχείρηση» έγινε με τόση μυστικότητα, που κανείς από τους συγκεντρωμένους δεν το αντιλήφθηκε.

Ο Ρον Μος δεν επέστρεψε στο ξενοδοχείο. Είχε μία ακόμα προγραμματισμένη επίσκεψη στο πολυκατάστημα του Πειραιά. Η υποδοχή που του επιφύλασσαν οι Πειραιώτισσες θαυμάστριες ήταν εξίσου ένθερμη, αλλά λιγότερο επεισοδιακή.
Την επόμενη μέρα, ο ηθοποιός επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη. Υποψιασμένος πλέον για αυτό που τον περίμενε, βγήκε βιαστικά από το αεροπλάνο αγκαζέ με τη συνοδό του, και περικυκλωμένος από άντρες της ασφάλειας μπήκε στην αίθουσα των VIP.

«Καρολάιν – Ριτζ σημειώσατε διπλό»

Τις ίδιες μέρες, η τηλεοπτική Καρολάιν, κατά κόσμον Τζοάνα Τζόνσον, επίσης επισκέφθηκε την χώρα μας. Ο ενθουσιασμός των θαυμαστών της, ωστόσο, δεν συγκρίνεται με εκείνον του Ριτζ. Ο αριθμός και η αντίδραση των αγοριών και κοριτσιών που την περίμεναν ήταν πολύ πιο ήπια, με αποτέλεσμα η ηθοποιός να προλάβει να χαιρετήσει μερικούς.

Κατά την παραμονή της στην Αθήνα, διοργανώθηκαν εκδηλώσεις προς τιμήν της. Κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης τύπου μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τους Έλληνες θαυμαστές, δηλώνοντας ότι είναι πολύ αξιοπρεπείς στα γράμματα που της στέλνουν, σε αντίθεση με τους συμπατριώτες της.

Το ίδιο βράδυ, σε δεξίωση που έγινε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας για την υποδοχή της, μεταξύ των καλεσμένων βρίσκονταν ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου, ο Γιώργος και η Αγάπη Βαρδινογιάννη, ο Κώστας Καρράς, ο Λευτέρης Πανταζής, η Μαριάννα Τόλη, η Μπέσσυ Αργυράκη, η Ρίκα Διαλυνά και αρκετοί ακόμα διάσημοι ηθοποιοί.

Η Τζοάνα Τζόνσον με τον Στάθη Ψάλτη.

Χαρακτηριστικό είναι το κλικ ενός φωτογράφου που την απαθανάτισε στο πλευρό του Στάθη Ψάλτη. Ο ηθοποιός, την περίοδο εκείνη, υποδυόταν σατυρικά την τηλεοπτική Καρολάιν σε παράσταση που ανέβαζε στο θέατρο.

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: «Τόλμη και Γοητεία». Η σειρά των 80s που έσπασε ρεκόρ τηλεθέασης και μπήκε στο βιβλίο Γκίνες. Παιζόταν μέχρι το 2015, χωρίς τον «Ριτζ» που αποχώρησε για οικονομικούς λόγους

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here