7 Δεκεμβρίου 1941, λίγες ώρες μετά το αεροπορικό χτύπημα των Ιαπώνων στο Περλ Χάρμπορ. Η μυστική υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών, η σημερινή CIA, είχε έναν μεγάλο «πονοκέφαλο» που αφορούσε στην ασφάλεια του προέδρου.

Η ομιλία για την «ατιμία»

Την επόμενη μέρα, ο πρόεδρος Φραγκλίνος Ρούσβελτ έπρεπε να μεταβεί στο Καπιτώλιο, ώστε να καταγγείλει στο Κογκρέσο την επίθεση της Αυτοκρατορίας της Ιαπωνίας, την οποία χαρακτήρισε «άτιμη» και να της κηρύξει τον πόλεμο. Η διαδρομή από τον Λευκό Οίκο ως το Καπιτώλιο δεν είναι μεγάλη, ωστόσο οι πράκτορες φοβόντουσαν ένα ενδεχόμενο χτύπημα εναντίον του προέδρου.

Ο Φραγκλίνος Ρούσβελτ έπρεπε στις 8 Δεκεμβρίου του 1941 να βρεθεί στο Καπιτώλιο, όπου θα έδινε στο κογκρέσο την περίφημη ομιλία του περί "ατιμίας", η οποία στην ουσία σηματοδότησε την εμπλοκή των ΗΠΑ στον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο.
Ο Φραγκλίνος Ρούσβελτ έπρεπε, στις 8 Δεκεμβρίου του 1941 να βρεθεί στο Καπιτώλιο, όπου θα έδινε στο Κογκρέσο την περίφημη ομιλία του περί «ατιμίας», η οποία στην ουσία σηματοδότησε την εμπλοκή των ΗΠΑ στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο

Η προεδρική λιμουζίνα ήταν μία Λίνκολν V12 κάμπριο, ιδανική για βόλτες τις ηλιόλουστες μέρες, την οποία ο Ρούσβελτ χρησιμοποιούσε συχνά. Ωστόσο, εκείνη τη στιγμή που η χώρα βρισκόταν σε πόλεμο, χρειαζόταν ένα θωρακισμένο όχημα και η μυστική υπηρεσία είχε λιγότερες από 24 ώρες για να το βρει.

Το «ανύπαρκτο» μπάτζετ

Το πρόβλημα ήταν ότι η νομοθεσία επέτρεπε να σπαταληθούν 750 δολάρια για προεδρικό αυτοκίνητο (περίπου 10.500 σημερινά δολάρια), ποσό με το οποίο ήταν αδύνατο να γίνει η θωράκιση ή να αποκτηθεί άλλο όχημα.

Η Λίνκολν V12 κάμπριο, που χρησιμοποιούσε ο πρόεδρος Ρούσβελτ, δεν του παρείχε καμία ασφάλεια σε ένα ενδεχόμενο δολοφονικό χτύπημα.
Η Λίνκολν V12 κάμπριο, που χρησιμοποιούσε ο πρόεδρος Φραγκλίνος Ρούσβελτ, δεν του παρείχε καμία ασφάλεια σε ένα ενδεχόμενο δολοφονικό χτύπημα

Τότε, ο μυστικός πράκτορας Μάικ Ρίλι, θυμήθηκε ότι είχε δει ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο γκαράζ με τα κατασχεμένα οχήματα από τη δίωξη οικονομικού εγκλήματος, οχήματα. Ήταν η θωρακισμένη Κάντιλακ του Αλ Καπόνε, ο οποίος βρισκόταν στη φυλακή για φοροδιαφυγή.

Ο Αλ Καπόνε, μαζί με άλλους γκάνγκστερ, ποζάρουν μπροστά από τη θωρακισμένη Κάντιλακ.
Ο Αλ Καπόνε (τρίτος από αριστερά), μαζί με άλλους γκάνγκστερ, ποζάρουν μπροστά από τη θωρακισμένη Κάντιλακ. Τα χρώματα του αυτοκινήτου ήταν επίτηδες ίδια με των περιπολικών και γι΄ αυτό δύο από τους γκάνγκστερ διακρίνονται να φορούν στολές αστυνομικών.

Φτιαγμένο να μοιάζει με περιπολικό

Το όχημα του διαβόητου γκάνγκστερ δεν ήταν ένα τυχαίο αυτοκίνητο. Η Κάντιλακ ήταν βαμμένη πράσινη και μαύρη, ώστε να μοιάζει στα περιπολικά της αστυνομίας. Διέθετε σειρήνα, φάρους κρυμμένους πίσω από τη γρίλια της μάσκας και, φυσικά, ανιχνευτή των αστυνομικών ασυρμάτων. Το κυριότερο όμως ήταν, ότι διέθετε πολύ βαριά θωράκιση.

Η σειρήνα κάτω από το καπό της θωρακισμένης Κάντιλακ.
Η σειρήνα κάτω από το καπό της θωρακισμένης Κάντιλακ

Οι τεχνικοί εξέταζαν το όχημα όλη νύχτα για να βεβαιωθούν ότι η μετακίνηση του προέδρου την επόμενη μέρα θα ήταν ασφαλής. Κι έτσι έγινε. Ο Ρούσβελτ έμεινε τόσο ικανοποιημένος, που χρησιμοποιούσε την Κάντιλακ για αρκετό καιρό, μέχρι που έγιναν μετατροπές, ώστε και η δική του λιμουζίνα να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά του οχήματος του Αλ Καπόνε!

Μάλιστα, όταν ο Ρούσβελτ πληροφορήθηκε για την ιστορία της συγκεκριμένης Κάντιλακ, φέρεται να είπε: «Ελπίζω να μην πειράζει τον κύριο Καπόνε, που χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό του»!

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here